ارز دیجیتال ۱۴۰۱/۰۹/۰۴

مراقب کیف پول های کاغذی که در خیابان پیدا می کنید باشید!

گزارش شده است که کلاهبرداران به عنوان بخشی از یک کلاهبرداری برای فریب دادن استرالیایی‌ها ، کیف پول‌ های کاغذی جعلی را در مکان‌های عمومی رها می‌کنند. به استرالیایی‌ها هشدار داده شده است که از کیف‌پول‌های کاغذی جعلی بیت‌کوین که ظاهر مشکوکی دارند، دوری کنند، زیرا قربانیان را برای دسترسی به یک کیف پول ارز دیجیتال وسوسه می‌کند، اما در نهایت دارایی‌های رمزنگاری آنها را تخلیه می‌کند.

بر اساس یک پست در ۲۲ نوامبر در صفحه فیس بوک نیروی پلیس NSW استرالیا، این کلاهبرداری به استفاده از یک کیف پول رمزارز کاغذی که روی آن یک کد QR است انجام می شود.

این کیف پول ها توسط کلاهبرداران در مکان های عمومی مانند خیابان ها یا پارک ها پخش می شوند.

نمونه ای از کلاهبرداری با استفاده از کیف پول های کاغذی کریپتو

فردی که کیف پول کاغذی را پیدا می کند و کد QR را اسکن می کند، برای دسترسی به کیف پول رمزارزی که موجودی تا سقف ۱۶۰۰۰ دلار استرالیا (۱۰۰۰۰ دلار) دارد، روی پیوندی کلیک می کند.

سپس از فرد خواسته می شود هزینه برداشت را پرداخت کند و اعتبار کیف پول خود را افزایش دهد که ظاهراً به آنها امکان می دهد موجودی را به کیف پول رمزنگاری خود منتقل کنند.

پلیس نیوساوت ولز توضیح داد: “پس از پرداخت هزینه برداشت و ارائه جزئیات کیف پول رمزنگاری شده شخص، ارز دیجیتال شخص از کیف پول وی به سرقت می رود.”

مقامات به مردم توصیه کرده‌اند که مراقب باشند و هر کسی که کیف پول کاغذی رمزارزی مشابه این را پیدا می‌کند، نباید سعی کند کد QR را اسکن کند.

در عوض، آنها باید این کیف پول را به ایستگاه پلیس محلی خود ارائه کنند.

این اولین مورد کلاهبرداری کیف پول ارزدیجیتال در استرالیا نیست. بیش از سه ماه پیش، یکی از کاربران در Reddit گزارش ‌داد که یک کیف پول کاغذی رمزارز پیدا کرده و آن را به عنوان یک کلاهبرداری احتمالی علامت‌گذاری کرده بود.

ده‌ها نفر دیگر از سراسر استرالیا با داستان‌های خود در مورد یافتن کیف پول‌های رمزنگاری کاغذی مشابه در خیابان، ساحل و پارک‌ها پاسخ دادند.

یکی از کاربران گفت که وب سایت نیز واقعی به نظر می رسد.

با این حال، Pinnymc گفت که آنها به دلیل کارمزد ۰.۵٪ تراکنش، به این کیف پول ها مشکوک شدند.

این کاربر گفت: “اگر این یک کیف پول قانونی بود، من باید می توانستم موجودی را برداشت کنم و کارمزد تراکنش از موجودی اصلی کاسته شود . مایه شرمساری است زیرا این کیف پول بسیار قانونی به نظر می رسد.”

طبق داده‌های وب‌سایت Scamwatch سازمان دیده‌بان مصرف استرالیا، استرالیایی‌ها در سال جاری ثابت کرده‌اند که به ویژه در برابر کلاهبرداری‌های مربوط به سرمایه‌گذاری رمزارز مستعد هستند و در سال ۲۰۲۲ تاکنون ۲۴۲.۵ میلیون دلار استرالیا را از دست داده‌اند.

آژانس مجری قانون فدرال استرالیا نیز استفاده مجرمانه از رمزارز را به عنوان یک “تهدید نوظهور” برجسته کرده است، اما می‌گوید همگام شدن با مجرمانی که دائماً در حال تغییر روش‌های خود هستند، چالش بزرگی است.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید