۱۴۰۱/۰۳/۱۵

قدر انقلاب را بدانید

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: متأسفانه ضد انقلاب، عوامل نفوذی و ستون پنجم دشمن به عنوان طرفداران جامعه تاریک و غیربرخوردار از نور حقیقی از این که ما از مظلومان فلسطین، یمن و لبنان حمایت می‌کنیم ناراحت می‌شوند و درحقیقت از ما می‌خواهند که گوش شنوا و چشم بینای خود را خاموش و در تاریکی سیر کنیم.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ به نقل از حوزه، آیت الله محسن اراکی، در جمع مردم استان مرکزی با تسلیت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره)، بیان کرد: حضرت امام(ره) شخصیتی جامع الاطراف کم‌نظیر و بلکه در جامعه ما بی نظیر بودند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: انقلابی که امام(ره) رهبری فرمودند و همچنان به رهبری جانشین و شاگرد شایسته ایشان یعنی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای تداوم دارد هم نیازمند شناخت عمیق تر و تحلیل است و هم وظیفه ما را در حفظ این امانت و دستاورد بزرگ سنگین می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، یکی از مهمترین ابعاد انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل را زندگی ساز بودن و حیات آفرین بودن انقلاب بر شمرد و گفت: خداوند در قرآن کریم به مرگ و حیاتی فراتر از مرگ حیات حیوانی اشاره می فرماید و نور، گوش شنوا، چشم بینا و بهره‌مندی قدرت تشخیص حق و باطل را از علائم این حیاتی می خواند.

وی اضافه کرد: در قرآن کریم، رسول الهی یعنی محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم فراخواننده به سوی چنین حیاتی معرفی شده است تا به عموم مردم انسانیت ببخشد و جامعه را به جامعه ای فرا حیوانی تبدیل کند.

متأسفانه ضد انقلاب، عوامل نفوذی و ستون پنجم دشمن به عنوان طرفداران جامعه تاریک و غیربرخوردار از نور حقیقی از این که ما از مظلومان فلسطین، یمن و لبنان حمایت می‌کنیم ناراحت می‌شوند‌.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از غرب و سازمان های به اصطلاح بین اللملی، خاطرنشان کرد: متاسفانه اینان در برابر فجایعی که در کشورهای مختلف مانند فلسطین، یمن و افغانستان رخ می دهد، بی تفاوت هستند و ظلم ستیز را به جای ظالم محکوم می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مرگِ حیات حقیقی انسانی در اروپا و غرب دیده می شود، اظهار کرد: اگر چشم بینا و گوش شنوایی می بود، اینان به جای ایستادن در کنار ظالمانی مانند صدام، در کنار حضرت امام و مظلومان عالم می ایستادند.

آیت الله اراکی به دوران قیام امام حسین علیه السلام علیه ظالمان اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای قیام حسینی تزریق نگاه حیات انسانی به جامعه بود، چرا که جامعه آن روزگار نمی توانست بین حسین علیه السلام و یزید تفکیک کند و حق را از باطل تشخیص دهد.

وی افزود: در آن روزگار مهمترین خطری که جامعه اسلامی را تهدید می کرد این بود که دستاورد بزرگ رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم یعنی بنیانگذاری جامعه ای زنده و بهره‌مند از حیات انسانی در معرض آسیب قرار داشت و از این رو حضرات معصومین علیهم السلام به پا خاستند و در برابر این تهدید ایستادند.

آیت الله اراکی به دوران قیام امام حسین علیه السلام علیه ظالمان اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای قیام حسینی تزریق نگاه حیات انسانی به جامعه بود، چرا که جامعه آن روزگار نمی توانست بین حسین علیه السلام و یزید تفکیک کند و حق را از باطل تشخیص دهد.

عوامل ضد انقلاب درحقیقت از ما می‌خواهند که گوش شنوا و چشم بینای خود را خاموش و در تاریکی سیر کنیم.

وی افزود: در آن روزگار مهمترین خطری که جامعه اسلامی را تهدید می کرد این بود که دستاورد بزرگ رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم یعنی بنیانگذاری جامعه ای زنده و بهره‌مند از حیات انسانی در معرض آسیب قرار داشت و از این رو حضرات معصومین علیهم السلام به پا خاستند و در برابر این تهدید ایستادند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در ادامه به نشانه های جامعه زنده و بهره مند از حیات انسانی پرداخت و گفت: نخستین علامت جامعه زنده این است که نور دارد و در فضای روشن زندگی می کنند و همین امر سبب می‌شود تا مردم بتوانند بین خوب و بد و ظلم و عدل تشخیص دهند

وی، علامت دیگر جامعه زنده را موضع‌گیری افراد جامعه دانست و اظهار کرد: تماشاگر بودن در جنگ بین حق و باطل علامت مرگ است، چرا که انسان دارای حیات حقیقی نمی تواند در جنگ بین دو جبهه حق و باطل آرام و بی تفاوت بنشیند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بی تفاوت نبودن مردم در برابر ظلم را نشانه حیات جامعه معرفی و بیان کرد: جامعه اسلامی پس از قیام حسینی بی تفاوت نبود و این موضع‌گیری‌ها تا تحقق انقلاب شکوهمند اسلامی تداوم یافت؛ به بیان دیگر بذر حیاتی که حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام کاشتند، رشد کرد و به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) رسید.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی نتیجه قیام حسینی است، خاطرنشان کرد: این امر مبتنی بر یک تحلیل دقیق جامعه شناسانه و بررسی های معرفتی و عقلانی است.

وی، به نشانه سوم جامعه دارای حیات حقیقی اشاره کرد و گفت: این ویژگی آمادگی جانفشانی و هزینه پردازی در ازای دفاع از حق است.

آیت اله اراکی، آیه «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَیٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّهَ» را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امروز باید قدرشناس امام و شهیدان به عنوان حیات آفرینان جامعه باشیم، چراکه آنان عملا مسیر حیات حقیقی را به ما نشان دادند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته حرکت حیات افزایی نوین انقلاب اسلامی به کشور ما محدود نشد، بلکه رشد کرد و به جوامع دیگر رسید و امروز قدرت اثرگذار حزب الله لبنان و انصارالله یمن در معادلات منطقه‌ای نشانه‌ای از همین قدرت است، ضمن آن که این حیات حقیقی بازهم تداوم خواهد داشت و به تدریج به اروپا هم خواهد رسید.

آیت الله اراکی ادامه داد: متأسفانه ضد انقلاب، عوامل نفوذی و ستون پنجم دشمن به عنوان طرفداران جامعه تاریک و غیربرخوردار از نور حقیقی از این که ما از مظلومان فلسطین، یمن و لبنان حمایت می‌کنیم ناراحت می‌شوند و درحقیقت از ما می‌خواهند که گوش شنوا و چشم بینای خود را خاموش و در تاریکی سیر کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: امروز اسم سپاه، ارتش و بسیج برای دشمنان ترسناک است، چرا که سپاهیان، بسیجیان و ارتشیان ما بهره مند از روح حیات محمدی، علوی و حسینی هستند.

وی با بیان این که تردیدی نیست که انقلاب اسلامی ما همچنان سدشکن و بت شکن است و با یاری خدا اخلاص مسئولان و همراهی مردم این مشکلات اقتصادی نیز حل خواهد شد و روزهای اقتدار اقتصادی در پیش خواهد بود، از مردم و جوانان خواست با قدرشناسی از نعمت انقلاب اسلامی از این نعمت بزرگ حراست کنند.

آیت الله اراکی در پایان اظهار کرد: ما برای این انقلاب هزینه‌های زیادی پرداخته ایم و خواهیم پرداخت، چرا که رسیدن به قله و اهداف بزرگ متوالی نیازمند مقاومت صبر و ایستادگی است.

انتهای پیام/

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید