۱۴۰۱/۰۱/۲۱

عمران خان، با رای عدم اعتماد در پارلمان این کشور برکنار شد

نمایندگان پارلمان پاکستان در حالی به سلب اعتماد از نخست وزیر این کشور رای دادند که در آستانه برگزاری جلسه رای گیری نیز رئیس و نایب رئیس پارلمان از سمت های خود استعفا کردند.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ به نقل از رسانه های خبری عرب زبان، نمایندگان پارلمان پاکستان در نخستین دقایق بامداد امروز (یک شنبه) و پس از نزدیک به ۱۳ ساعت تلاش نافرجام حزب حاکم «تحریک انصاف» برای به تعویق انداختن جلسه ویژه رای گیری، در نهایت با اکثریت آرای خود، به طرح سلب اعتماد از «عمران خان»، نخست وزیر این کشور رای مثبت دادند.

در حالی که برای تصویب طرح سلب اعتماد از عمران خان به رای مثبت دست کم ۱۷۲ نماینده از مجموع ۳۴۲ نماینده پارلمان پاکستان نیاز بود، ۱۷۴ نماینده به این طرح رای مثبت دادند تا وی به اولین نخست وزیر تاریخ این کشور تبدیل شود که با رای گیری در پارلمان از قدرت برکنار می گردد.

این در حالی است که پیش از آغاز رای گیری بر سر طرح سلب اعتماد نیز، «اسد قیصر»، رئیس پارلمان پاکستان از حزب تحریک انصاف به ریاست عمران خان، استعفای خود از این سمت را اعلام کرده و ریاست جلسه را به «سردار ایاز صادق»، یکی از نمایندگان حزب اپوزیسیون «مسلم لیگ» شاخه «نواز» واگذار کرد سپس به همراه «قاسم خان سوری»، نایب رئیس پارلمان که وی نیز از سمت خود استعفا داد و دیگر نمایندگان حزب مذکور، پارلمان را ترک کردند.

رئیس مستعفی پارلمان پاکستان ضمن اعلام مخالفت با هر گونه فرآیند رای گیری بر سر طرح سلب اعتماد از نخست وزیر این کشور، احزاب اپوزیسیون را به ارائه این طرح از طریق توطئه با یک قدرت خارجی متهم کرده و خاطر نشان ساخت که نمی تواند در یک دسیسه خارجی با هدف برکناری عمران خان از سمت خود شرکت کند.

انتهای پیام

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید