۱۴۰۲/۰۱/۲۸

طرح استیضاح «فاطمی امین» اعلام وصول شد

عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز، طرح استیضاح فاطمی امین وزیر صمت را اعلام وصول کرد.

 «علی نیکزاد» عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی‌، در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۲۷ مهر) طرح استیضاح «سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت را اعلام وصول کرد.

به گزارش تسنیم، رسیدگی به طرح استیضاح فاطمی امین وزیر «صمت» در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی روز سه‌شنبه هفتم تیرماه قرار داشت که در این روز با توضیحات رئیس مجلس قرار شد تا این استیضاح انجام نشود و دولت با ارائه لایحه، این وزارتخانه را تفکیک و ۲ وزیر به مجلس معرفی کند.

در این جلسه رئیس مجلس گفت: با صحبتی که با رئیس جمهور و معاون اول ایشان و وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتم آنها پذیرفته‌اند که مشکل ساختاری در این وزارتخانه وجود دارد. در آخرین صحبتی که با رئیس جمهور داشتم به این جمع‌بندی رسیدیم که نیازمند تجدیدنظر در ساختار این وزارتخانه بوده و باید این وزارتخانه به دو وزارت تبدیل شده و دو وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی شوند و قرار شد دولت به سرعت این موضوع را در قالب یک لایحه به مجلس ارائه کند.

قالیباف اظهار کرد: بنده نیز با آقای سیاهکلی که از اولین نمایندگان متقاضی استیضاح بود و با ۱۶ نفر دیگر صحبت کردم و درخواست داشتم که با توجه به اینکه دولت مشکلات ساختاری را پذیرفته و بناست به قید فوریت لایحه به مجلس شورای اسلامی بیاورد، استیضاح فعلاً اعلام وصول نشود و دو ماه به دولت فرصت داده شود تا اصلاح ساختاری صورت گیرد.

براساس این گزارش، در حال حاضر این مهلت ۲ ماهه به اتمام رسیده و لایحه‌ای به مجلس ارائه نشده لذا مجدد طرح استیضاح فاطمی امین وزیر «صمت» در مجلس به جریان افتاده است.

انتهای پیام/

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید