۱۴۰۱/۰۴/۱۶

ادامه حاشیه امن حسن عباسی و سایر به‌اصطلاح تئوریسین‌های تندرو اصولگرا به ضرر کشور و مردم است

حسن عباسی: در یک ویدویی کوتاه، نسخه فوتبالیست‌ها و البته همسر و دین آنها را می‌پیچد می‌گوید: «آن‌ها بالاترین درآمد را در جامعه دارند و همیشه هم ناراضی هستند، اما هیچ کدامشان لیاقت ندارند که شهید شوند. کسی که، آدمی باشه که زنش چادری و دین‌دار باشه اصلا نمیره دنبال فوتبال»

به گزارش پایگاه خبری اصلاحات نیوز؛ هنوز جنجال قبلی حسن عباسی برای نتوانستن از نام بردن ۴ اقتصاددان فراموش نشده است که او بازهم حماسه ای دیگر خلق کرد و در سخنانی عجیب و البته مسبوق به سابقه، به فوتبالیست‌های کشور توهین کرد و انتقادات متعددی را هم به همراه داشت. 

او در یک ویدویی کوتاه، نسخه فوتبالیست‌ها و البته همسر و دین آنها را می‌پیچد می‌گوید: «آن‌ها بالاترین درآمد را در جامعه دارند و همیشه هم ناراضی هستند، اما هیچ کدامشان لیاقت ندارند که شهید شوند. کسی که، آدمی باشه که زنش چادری و دین‌دار باشه اصلا نمیره دنبال فوتبال»

بعد از این اظهارات توهین آمیز، واکنش ها سریعا به او عنوان شد. از کاربران عادی توییتر و اینستاگرام، تا علی کریمی و سردار فدوی. سردار فدوی جانشین فرمانده سپاه بدون اینکه نامی از حسن عباسی ببرد، گفت: «تعداد شهدای جامعه ورزشی ما کم نیستند. قهرمانان ورزشی بسیاری وارد میدان جنگ و دفاع مقدس شدند و به شهادت رسیدند. جامعه ورزشی باید از نام شهدا بهره‌مند شود و یادشان را گرامی بدارد. شهدای گمنام بسیاری در مجموعه‌های مختلف ورزشی به خاک سپرده شدند.» 
علی کریمی فوتبالیست بزرگ و مطرح کشورمان نیز در پیامی با عنوان دوزاری، به سخنان عباسی واکنش تندی نشان داد و گفت: «من ناراحتم تو کشوری دارم زندگی می‌کنم که تو توش داری زندگی می‌کنی، حداقل ما دل چند نفر رو شاد کردیم، تو چیکار کردی آدم دوزاری؟»
کاربران هم از قافله عقب نماندند و با استناد به شهید مهدی رضایی مجد کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال جوانان ایران، نوشتند که او در زمان شهادت، زیر لباس نظامی، گرمکن و ساق ورزشی

پوشیده بود. کاربران همچنین با بیان اینکه پس چرا خودت شهید نمی‌شوی و راه شهادت در سوریه و یمن باز است، به تئوریسین جریان تندرو، تاختند.
حمید رضا علیمی از مداحان و شاعران مذهبی را هم به واکنش وا داشت و او در توییتی در پاسخ به صحبت‌های حسن عباسی نوشت: «به حسن عباسی باید بگم که من چندتا رفیق فوتبالیست دارم که هرگز تا خرخره نمیخورن و مقید به نماز و هیئت و شرعیات هستند و در آخر بسیار با شرف‌تر از تو هستند.»

حسن عباسی کیست؟

عباسی که خود را تئوریسین و استراتژیست جبهه اصولگرا معرفی می‌کند، سعی دارد در همه امور صحبت کند از سیاست و اقتصاد گرفته تا تاریخ و فلسفه ! حتی در سال ۸۹ نیز عضو هئیت داوران جشنواره فیلم فجر هم بود. او بیشتر به خاطر سخنرانی‌های جنجالی که دارد شناخته می‌شود و حتی در مدتی به دلیل اظهارات تند و البته بی پایه و اساسی که داشت، از حضور در صداوسیما منع شده بود. 
او که سابقه حضور در سپاه پاسدارن را دارد و زمانی که بسیاری به مدرک دکتری او تشکیک وارد کردند، گفت که دکتر بودن در داشتن مدرک دکترا نیست، بلکه در دادن نظریه و ارائه دکترین است و به همین دلیل خودش را دکتر می‌داند. او گفته صد‌ها پایان‌نامه دکتری زیر نظر او انجام شده و استاد راهنمای سپاهیان هم بوده‌است.
عباسی حتی تفکرات و اندیشه های خود را در موسسه‌ای به نام «مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز» جمع آوری کرده است. 
حسن عباسی هم ردیف تندروهایی دیگری همچون رائفی پور و سعید قاسمی قرار دارد که برای تخریب جریان مقابل ، از هیچ تلاش فرو گذار نمی‌کند و حتی بعضا آش را آنقدر شور می‌کند که صدای خودی‌ها را هم در می آورد و برای نظام هزینه تراشی می‌کند. او زمانی

گفته بود که «ببینید شیوه بودجه درآوردن سپاه چگونه است؟ یک جاسوس می‌گیرد (جیسون رضائیان) و در قبال آزادی‌اش دولت ایران یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از آمریکا می‌گیرد، یا در قبال خون‌بهای شهید قاسم سلیمانی ۳ میلیارد دلار درآمد خالص از قطر داشته است.» این سخنان با واکنش سریع سپاه و البته تکذیبه آنها روبه رو شد. 

اظهارنظرهای عجیب حسن عباسی!  

سخنرانی های بی پایه و اساس حسن عباسی همواره وجود داشته است، یک روز دانشجوی ایرانی را داعشی وطنی می‌خواند و روز دیگر ارتش ایران را نهادی می‌نامند که آمریکا دوست دارد. البته توهین های او مختص ایرانی‌ها نیست و خارجی ها و حتی خدا هم از دست او در امان نیستند. او در سخنانی می‌گوید: «بر اساس آمار‌های رسمی ۶۶ درصد جمعیت برزیل، در فرانسه ۵۶ درصد، در سوئد ۵۵ درصد، در آمریکا و انگلیس هم ۴۱ و ۴۹ درصد حرام‌زاده هستند!»
او همین چندی قبل، در اظهار نظری، خدا را هم مدیون خود کرد و گفت: «خدایا تو غیر از مردم ایران کی را داری؟ ۳۳۰ میلیون آمریکایی عوضی را داری؟ خدایا تو ۴۰۰ میلیون

اروپایی عوضی را داری؟ خدایا تو یک میلیارد چینی خفاش‌خور را داری؟ کی را داری که عبودیت تو را پذیرفته باشند؟ این‌ها غیر از تو کسی را ندارن، تو هم غیر از این‌ها کسی را نداری.»
یا مثلا وقتی که دختری دانشجو از او پرسید که چرا به سوریه نمی‌روی که شهید شوی؟ به شدت آشفته شد و گفت: «به من گفتند جلوی داعشی‌های وطنی بایستم. در داخل، ما در جهاد کبیر هستیم، بی‌آبرو‌ کردن خط فکری سریع‌القلم‌ها و صادق زیباکلام‌ها است، بی‌آبرو کردن ابوبکر البغدادی‌ها است بعد از آنکه ریشه شما لیبرال‌های وطنی را خشکاندیم حتما برای شهادت هم می‌جنگیم.»

آیا حسن عباسی حاشیه امن دارد؟
فرمانده سابق سپاه سال‌هاست که سخنان عجیبی مطرح میکند، سخنانی که اگر یک شهروند عادی آنها را مطرح کرده بود، حتما با مجازاتی شدید روبه رو می‌شد، اما حسن عباسی به راحتی حرف می‌زند و در نهایت برخی به انتقاد یا تکذیب او اقدام می‌کنند. مثلا وقتی درباره درآمدزایی سپاه از گروگانگیری صحبت کرد، سخنگوی سپاه صرفا فقط حرف های او را بی پایه و اساس خواند. عباسی، قاسمی، رائفی پور و … نماد جریانی تندرو هستند که البته به اصطلاح پامنبری های متعددی هم دارند. این جریان خود را « انقلابی» می‌نامند که وظیفه مبارزه با داعش‌های وطنی را عهده دار هستند و باید جهاد کبیر کنند. هرچند که مشخص نیست که چه شخص یا نهادی به آنها چنین مسئولیتی داده اند، اما همین که با او و امثال او برخوردی نمی‌شود، نشان دهنده قدرت این جریان تندرو است که حاشیه امنی وسیع برای خود ایجاد کرده اند. چه آنکه شاهد بودیم وقتی فعالان سیاسی از جمله مهدی محمودیان فقط با امضای نامه ای که از عوامل تاخیر در واردات واکسن به کشور شکایت کرده بودند، سریعا بازداشت و برایشان پرونده قضایی ایجاد شد. 
مشخص نیست که این حاشیه امن قرار است تا کجا و البته تا کی ادامه داشته باشد، اما قطعا ادامه روند این تندروی‌ها به نفع کشور، مردم و منافع ملی نخواهد بود. 

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید