۱۴۰۲/۰۲/۲۸

بورس تا پایان اردیبهشت به کدام سو می‌رود؟

بررسی معاملات بورس در آخرین هفته اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد وگستر با افزایش ۲۵ درصدی پربازده‌ترین نماد بازار سهام لقب گرفت. در مقابل، نمرینو با افت ۱۵ درصدی بدترین عملکرد را میان رقبای بورسی خود به ثبت رساند.

بررسی معاملات هفته چهارم اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد، شاخص کل با افزایش ۱.۹۴ درصدی خود را از سطح دو میلیون و ۲۷۸ هزار واحد به دو میلیون و ۳۲۱ هزار واحد رساند.

البته شاخص هم‌وزن طی هفته جاری، رشد محسوسی نداشت و از ارتفاع ۷۶۴ هزار و ۷۵۴ واحدی به ۷۶۵ هزار و ۱۸۷ واحد رسید.

گفتنی است بازار سهام در روز شنبه با خروج حدود ۳.۵ همت پول حقیقی، روند نزولی خود را در پیش گرفته بود.

خروج پول حقیقی سبب شد تا سهام این افراد توسط حقوقی‌های بازار خریداری شود و به اصطلاح سهام آن‌ها در کف جمع شد.

اخبار موثر بر روند بازار

علاوه بر این اخباری از قبیل دو مصوبه واریز ۵۰۰ میلیارد تومانی به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه، افزایش زمان اصلاح پرتفوی صندوق‌های درآمد ثابت و افزایش ضریب اعتباری به بازگشت بازار سهام کمک کرد تا در روز یکشنبه تب شدید عرضه در بازار کاهش یابد.

در نتیجه شاخص کل در روز یکشنبه توانست ۷۱ هزار و ۸۸۱ واحد، معادل ۳.۲ درصد رشد کند و رنگ سبز را به نقشه بازار سهام برگرداند.

همچنین در ادامه هفته، با وجود تعطیلی بازار در روز سه‌شنبه شاخص به رشد روز یکشنبه خود ادامه داد. هرچند این رشد مانند روز یکشنبه قدرتمند نبود اما تا حدودی به بهبود وضعیت بازار کمک کرد.
بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بورس

بررسی معاملات هفته چهارم اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد، وگستر با رشد ۲۵ درصدی در این هفته توانست به سطح ۱۷۲۸ تومان برسد و عنوان پربازده‌ترین نماد بازار سهام را از آن خود کند.

کشرق و سخوز نیز با رشد به تریتب ۲۱ و ۲۰ درصد به سطوح ۲۱۲۲۰ و ۵۸۰۶ تومان رسیدند. نزدیکترین حمایت‌ شناسایی شده برای این دو سهم، سطوح ۱۶۰۰۶ و ۴۶۱۶ تومان است.

اما نمرینو با افت 15 درصدی به حمایت 4371 خود نزدیک‌تر شد. صورت مالی سالانه شرکت ایران‌ مرینوس نشان می‌دهد شرکت به ازای هر سهم تنها 15 ریال سود شناسایی کرده است. قیمت بالای سهم در کنار عملکرد ضعیف سودسازی شرکت سبب شد تا P/E عجیب 4139 برای سهم شناسایی شود.

/تجارت نیوز

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید