تندروها - صفحه 4

تندروها
روزنامه جمهوری اسلامی:

خطر بزرگ آنجاست که خردمندان نتوانند درباره هزینه‌های جنگ سخن بگویند

یک روزنامه نوشت: خطر بزرگ‌تر آنجاست که فضای عمومی چنان تنگ شود که خردمندان نتوانند درباره هزینه‌های جنگ سخن بگویند. هر صدای هشداردهنده‌ای متهم شود، هر دعوتی به عقلانیت، سازش‌کاری خوانده شود و هر تلاشی برای مفاهمه، خیانت تعبیر گردد.

روزنامه جمهوری اسلامی:

خطر بزرگ آنجاست که خردمندان نتوانند درباره هزینه‌های جنگ سخن بگویند

یک روزنامه نوشت: خطر بزرگ‌تر آنجاست که فضای عمومی چنان تنگ شود که خردمندان نتوانند درباره هزینه‌های جنگ سخن بگویند. هر صدای هشداردهنده‌ای متهم شود، هر دعوتی به عقلانیت، سازش‌کاری خوانده شود و هر تلاشی برای مفاهمه، خیانت تعبیر گردد.

روزنامه جمهوری اسلامی:

خطر بزرگ آنجاست که خردمندان نتوانند درباره هزینه‌های جنگ سخن بگویند

یک روزنامه نوشت: خطر بزرگ‌تر آنجاست که فضای عمومی چنان تنگ شود که خردمندان نتوانند درباره هزینه‌های جنگ سخن بگویند. هر صدای هشداردهنده‌ای متهم شود، هر دعوتی به عقلانیت، سازش‌کاری خوانده شود و هر تلاشی برای مفاهمه، خیانت تعبیر گردد.

سلیمی نمین:

مخالفان مذاکره فهمی از «حکمرانی» ندارند

تحلیلگر سیاسی اصولگرا گفت: بخشی از نیروهای اصولگرا فهمی از مقوله «حکمرانی» ندارند. در حکمرانی باید تمام آحاد جامعه را در نظر گرفت، نه فقط قشری که تجارب رفتارهای آمریکایی ها را دارند.

عطریانفر:

تکلیف صداوسیما را روشن کنید

معاون سیاسی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خواستار ورود جدی مسئولان ارشد نظام برای تعیین‌تکلیف این وضعیت شد و گفت، لازم است درباره عملکرد صداوسیما، تصمیم‌گیری روشنی صورت گیرد.

واعظی:

تندروها با مذاکراتی که به تأیید رهبری رسیده مخالفت می‌کنند

رییس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه گفت: تندروها با مذاکراتی که به تأیید رهبری رسیده مخالفت می‌کنند، به گمان من این واکنش‌های سلبی پدیده تازه‌ای نیست و سابقه‌ای طولانی در عرصه سیاسی کشور دارد.

حقیقت پور:

کشور ما به خاطر نگاه آخرالزمانی تندروها، روزانه ۵۰۰ میلیون دلار ضرر می‌کند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: نگاه آخرالزمانی تندروها قابل قبول نیست.به خاطر نگاه غلط آن‌ها کشور روزانه ۵۰۰ میلیون دلار آسیب می‌بیند.نمایندگان مجلس حق سیاستگذاری ندارند.

ابطحی:

تندروها اگر مانند اوایل انقلاب از چهارچوب‌ها عبور کنند، حاکمیت با آنها درگیر خواهد شد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: جریانات تندرو و کندرویی که در نهایت زیر سقف نظام هستند، نکته خیلی منفی نیستند، در همه‌جای دنیا هم این نوع افراد حضور دارند. اما اگر در آینده این جریانات افراطی در شرایط فعلی بخواهند خارج از چهارچوب رسمی کشور فعالیت کنند و از این مرز عبور کنند، طبیعتا مانند خیلی از گروه‌های ایجاد شده اوایل انقلاب، یک گروه جداگانه‌ای می‌شوند و حتما حاکمیت با آنها درگیر خواهد شد.

عبدی:

مردم موافق نظرات یک اقلیت رانتی از کف خیابان نیستند

یک فعال سیاسی معتقد است: تندروها بدون اطلاع دقیق از میدان و وضع کشور در پی ادامه جنگ هستند و برای سیاستگذاران جریان‌سازی می‌کنند. قطعا چنین تصمیماتی موفق و به سود کشور نخواهد بود، ولی تندروها مسوولیت هر شکستی را متوجه مجریان سیاست‌های کلان خواهند نمود. بدتر اینکه اکثریت مردم هم با تصمیماتی که یک اقلیت رانتی از کف خیابان تحمیل کنند همدلی نخواهند داشت. مبادا هم چوب خورده شود و هم پیاز.

روزنامه اصولگرا:

افراد و رسانه‌های کم مایه و هتاک، از بام تا شام کارشان شده تخریب چهره‌های فداکار

یک روزنامه اصولگرا نوشت: چند روز پیش وزیر امور خارجه، دقیقا همین چارچوب را که در بالاترین سطح ممکن در کشور تصویب و تایید شده بود، در اختیار کشور میانجی یعنی پاکستان قرار داد تا آن‌ها بسته پیشنهادی ایران را به دست آمریکایی‌ها برسانند. یک نفر الان بگوید این فرایند و این نظام حکمرانی قوی و پویا دقیقا چه مشکلی دارد که برخی افراد و رسانه‌های کم مایه و گاه هتاک، از بام تا شام کارشان شده تخریب چهره‌های فداکار ایران اسلامی و از آن مهم‌تر وارد ساختن ظلم آشکار به نظام جمهوری اسلامی؟!

کنعانی مقدم:

نگذاریم تندروها از تجمعات مردمی بهره‌برداری سیاسی کنند

یک فعال سیاسی درباره انتقاداتی که از سوی برخی تندروها به تیم مذاکره‌کننده می‌شود، گفت: قطعا ما از تیم مذاکره‌کننده‌مان که به اذن رهبری مذاکره می‌کند باید حمایت کنیم و وحدت و انسجام داشته باشیم. کسانی که به دنبال بهره برداری سیاسی از تجمعات مردمی هستند باید جلویشان گرفته شود و اگر به دنبال این هستند که این صحنه‌های اجتماعی را به محفلی برای ایجاد تفرقه و اختلاف تبدیل کنند باید با آنها برخورد شود.

کنعانی مقدم:

برخی مواضع داخلی می‌تواند خوراک تبلیغاتی علیه کشور شود

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: برخی مواضع داخلی اگرچه ممکن است از سر دلسوزی یا انتقاد مطرح شوند، اما در شرایط حساس می‌توانند به عنوان خوراک تبلیغاتی علیه کشور مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین باید میان نقد سازنده و دامن زدن به فضای تقابل، تفاوت قائل شد.

حقیقت‌پور:

اگر دوقطبی شویم بد باخته‌ایم؛ یک عده مأموریت دارند مملکت را به سمت باخت ببرند

فعال سیاسی اصولگرا با تأکید بر اینکه «جنگ و دیپلماسی دو روی یک سکه هستند، گفت: اگر دوقطبی شکل بگیرد «بد باخته‌ایم» و در عین حال مدعی شد خسارت‌های پسابرجام حاصل عملکرد تندروهاست که امروز دو اتوبوس هم بیشتر نیستند و حتی دفتر رسمی ندارند.

روزنامه اطلاعات:

به اندازه کافی در دنیا دشمن داریم؛ اختلاف افکنان داخلی به آنها اضافه نشوند

یک روزنامه نوشت: باید به این اصل توجه داشته باشیم که دشمنان ما نیز بیکار ننشسته‌اند و به قول شیخ سعدی «دشمن نتوان حقیر و بیچاره شمرد». اتفاقاً باید به دقت فضای موجود پس از آتش‌بس را مورد بررسی قرارداد و تحرکات داخل و خارج را به صورتی سامان داد که بیشترین آمادگی برای هر شرایط و بهترین بهره برای مردم و مملکت به دست آید.

کیهان:

در تجمعات شبانه، عده‌ای در لباس انقلابی گری با شعار‌های رادیکال، درباره مذاکره درگیری درست می‌کنند

کیهان نوشت: بعضی‌ها در لباس انقلابی‌گری شب‌ها در تجمعات میادین، حاضر شده تلاش می‌کنند با شعار‌های رادیکال یا تحریک احساسات مردم و برجسته کردن موضوعات سیاسی، به‌ویژه درباره مذاکره درگیری درست کنند.

جریان‌هایی که نان خود را از اختلاف می‌خورند، رفتارشان به زیان منافع ملی تمام می‌شود

یک فعال سیاسی اصولگرا می گوید: باید توجه داشت که برخی موضع‌گیری‌ها در مقطع حساس می‌تواند دستاویز تبلیغاتی برای طرف مقابل شود و علیه منافع ملی به کار رود.در شرایطی که دشنان بیرونی به دنبال برجسته کردن اختلافات هستند، هر نوع رفتار یا بیان مساله‌دار از داخل می‌تواند به آن هدف کمک کند.جریان‌هایی که «نان خود را از اختلاف می‌خورند» باید متوجه باشند که این رفتارها در نهایت به زیان منافع کلان ملی تمام می‌شود.

ایمانی:

در میان منتقدین مذاکره، اقلیتی «واجب‌المطب» هستند!

یک فعال سیاسی اصولگرا می گوید: برخی از آقایان صاحب‌نظر نقطه‌نظرات خود را در پنهان به تیم مذاکره‌کننده منتقل می‌کنند که این نظر خوبی است؛ اما عده‌ای صرفاً منتظر فرصتی برای انتقاد کردن هستند که ما آن‌ها را کنار می‌گذاریم. البته در میان منتقدین، اقلیتی هم هستند که واقعاً «واجب‌المَطَب» هستند که با آن‌ها هم کاری نداریم!

رشیدی کوچی:

حتماً باید بقیه عزیزان هم ترور شوند تا برخی افراد حماقت خود را بفهمند؟

یک نماینده سابق مجلس گفت: چرا درس نمی‌گیریم؟ چرا عده‌ای نمی‌خواهند بفهمند؟ آیا حتماً باید بقیه عزیزان نیز ترور شوند تا این افراد حماقت خود را بفهمند؟ این‌که چرا این‌قدر اختلاف ایجاد کردند، چرا این‌قدر توهین کردند، چرا این‌همه شبهه ایجاد کردند؟ به نظر من اینها هیچ تفاوتی ندارند؛ یکی در لباس اینترنشنال و مزدور این کار‌ها را انجام می‌دهد، و یکی در لباس ارزشی و بچه‌حزب‌اللهی همین عملکرد را دارد. ما از این افراد در زمان جنگ تحمیلی هم کم نداشتیم؛ کسانی که در نیرو‌های خودی بودند، اما گرای نیرو‌ها را به دشمن می‌دادند.

عمادالدین باقی:

پزشکیان در طول جنگ مدیریت شایسته‌ای داشت

یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است: دولت در مدت جنگ مدیریت شایسته ای در تامین معاش مردم و سرپا نگه داشتن تاسیسات آب و برق و گاز و همچنین مرمت های سریع تاسیسات اسیب دیده اب و برق داشته است.

آزاد ارمکی:

اگر توافق صورت گیرد ایرانیان یک نه بزرگ به رادیکالیسم و تندروی گفته‌اند

یک جامعه‌شناس می‌گوید: مردم ایران صلح‌طلبند و از تنازع گریزانند. اگر توافق صورت گیرد، ایرانیان یک نه بزرگ به رادیکالیسم و تندروی گفته‌اند.