تندروها - صفحه 19

تندروها
سعید حجاریان:

مذاکرات را دریابید؛ در پس ذهن «جنگ‌طلب‌هایِ وطنی» ایده‌هایی خطرناک وجود دارد

یک تئوریسین اصلاح‌طلب می گوید: در مذاکره با آمریکا باید فعالانه برخورد کرد؛ در پس ذهن «جنگ‌طلب‌هایِ وطنی» ایده‌هایی خطرناک وجود دارد. امروز دلیلی برای نفی مذاکره همه‌جانبه و مستقیم وجود ندارد.

نماینده مجلس:

تندروها دست از تهمت و افترا بردارند / مذاکرات به اذن رهبری در حال انجام است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: برخی تندروهای داخلی و همسو با تندروهای خارجی شروع به تهمت زدن به مذاکره‌کنندگان کشورمان کرده‌اند، این افراد باید بدانند که این مذاکرات، مذاکرات ملی و تصمیم نظام است و به اذن رهبری در حال انجام است.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه:

تنها کشوری که از مذاکرات ناامید است و کارشکنی می‌کند، اسرائیل است / تندروهای همسو با اسرائیل راه به جایی نخواهند برد

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: زمانی که ما در مقابل یک جبهه خارجی قرار می‌گیریم عقل حکم می‌کند که به وحدت نزدیک شویم تا بتوانیم به صورت واحد در قبال آن مشکل ورود پیدا کنیم لذا امروز فضای سیاسی کشور همسو با مذاکرات و آقای عراقچی است و امیدواریم که بتوانیم از این مذاکرات خواسته‌های مردم کشور را به اجابت برسانیم.

روزنامه اطلاعات:

نمایندگان مخالف مذاکره، همان‌هایی هستند که ۲۵ درصد از دارایی مردم را بر باد دادند

روزنامه اطلاعات نوشت: امروز می‌توان به بی‌تدبیری و حتی اهداف دیگر میان خرده اقلیت پرنفوذ و تندروی نمایندگان مجلس که در بدترین روزها وزیر اقتصاد را بر کنار کردند پی برد. آنها طی ۴۵ روز ۲۵ درصد دارایی مردم ایران را به باد دادند. امیدواریم دیگر شاهد چنین رویدادی نباشیم.

روزنامه خراسان:

کاسبان تحریم می‌کوشند منافع ملی را قربانی منافع جناحی و شخصی خود کنند

روزنامه خراسان نوشت: تندروها و کاسبان تحریم با بهره گیری از فضاسازی های غیرمسئولانه، تلاش می کنند تا با ایجاد مانع در مسیر دیپلماسی حرفه ای، منافع ملی را قربانی منافع جناحی و شخصی خود کنند.

روزنامه هم میهن:

تندروها انتظار این حجم حمایت رهبری از مذاکرات را نداشتند

هم میهن نوشت: شاید برای تندروهای انقلابی‌نما چنین حمایت صریحی از سوی رهبری دور از انتظار بود. تمام موارد گفته‌شده دقیق و صریح است. گره نزدن روند جاری به مذاکرات امر درستی است. البته چه بخواهیم و چه نخواهیم مردم و سرمایه‌گذاران روی سرنوشت این مذاکرات حساب باز می‌کنند چون نتایج آن بر ارزیابی و هزینه و فایده سرمایه‌گذاری تاثیر مستقیم دارد.

علی مطهری:

اسرائیل و تندروهای داخلی ممکن است به روند مذاکرات آسیب بزنند

یک نماینده ادوار مجلس اسرائیل و تندرو‌های داخلی را مخالفان اصلی مذاکرات ایران و امریکا دانست که ممکن است به مذاکرات آسیب بزنند.

سفیر پیشین ایران در قطر، لبنان و اردن:

نان تندرو‌ها از جنگ و درگیری در می‌آید

سفیر پیشین ایران در قطر، لبنان و اردن با اشاره به روند مذاکرات گفت: نان تندرو‌ها در این است که تندروی و دعوا کنند. نان آن‌ها در جنگ، درگیری و امثالهم است. برانداز‌ها هم که تکلیفشان مشخص است. هرچند به نظر می‌رسد بخشی از آن‌ها حداقل صادقانه‌تر از تندرو‌ها و افراطیون داخلی برخورد می‌کنند.

نماینده مجلس:

ویدئو: تندروها پشت سر رهبری حرکت کنند، نه جلوتر / روند مذاکرات خوب بوده است

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: مصلحت این است که پشت سر رهبری که به خوبی کشتی انقلاب را هدایت می‌کنند، قرار گیریم. بعضی از افراد تندروی کرده و جلوتر از ایشان می‌روند که اصلا به صلاح کشور نیست.

نماینده مجلس:

ویدئو: تندروها پشت سر رهبری حرکت کنند، نه جلوتر / روند مذاکرات خوب بوده است

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: مصلحت این است که پشت سر رهبری که به خوبی کشتی انقلاب را هدایت می‌کنند، قرار گیریم. بعضی از افراد تندروی کرده و جلوتر از ایشان می‌روند که اصلا به صلاح کشور نیست.

نماینده مجلس:

ویدئو: تندروها پشت سر رهبری حرکت کنند، نه جلوتر / روند مذاکرات خوب بوده است

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: مصلحت این است که پشت سر رهبری که به خوبی کشتی انقلاب را هدایت می‌کنند، قرار گیریم. بعضی از افراد تندروی کرده و جلوتر از ایشان می‌روند که اصلا به صلاح کشور نیست.

منتجب نیا مطرح کرد:

تندروها؛ مارهایی که افعی شده‌اند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: یک تقابلی میان جریان تندرو با رهبری، انقلاب، امام (ره) و مردم است. تا به الآن میدان خالی در اختیار آنان قرار داده شده و رشد کردند. این افراد مارهایی هستند که در آستین ما پرورش یافته و افعی شدند. آنها میدان دار شده و در نظام نفوذ کردند. باید با این افراد مقابله کرد و کار را به دست مردم و عقلا بسپارند.

روزنامه اطلاعات:

امروز زمان تسویه‌حساب و عقده‌گشایی تندروها نیست

روزنامه اطلاعات نوشت: اینکه جماعتی حتی با علم به اینکه تصمیم به انجام مذاکره، تصمیم کل نظام تصمیم‌گیری کشور است، همچنان به مخالفت و سنگ‌اندازی مشغول‌اند و ساز خود را کوک می‌کنند، چندان قابل فهم نیست و لذا نباید اجازه داد که خللی در کار تیم مذاکره‌کننده که می‌تواند به ضعف و دلسردی آنان بینجامد.

روزنامه جمهوری اسلامی:

تندروهای داخلی به اسم انقلاب و اسلام می‌خواهند کشور را به سمت جنگ ببرند؛ ایران و آمریکا دنبال جنگ نیستند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: عامل اصلی و پشت صحنه مخالفان مذاکره در داخل و خارج، سودجوئی و منفعت‌طلبی است. در داخل، کاسبان تحریم نگران تخته شدن دکان خود هستند و در خارج تمام بهانه‌های صهیونیست‌ها و لابی‌های آنها و افراطیون وابسته به آنها از دستشان گرفته می‌شود و به هدف اصلی و نهائی خود که نابودی نظام جمهوری اسلامی است نخواهند رسید.

پیشنهاد روزنامه هم‌میهن:

به موافقان و مخالفان مذاکره، مجوز تجمع بدهید، اگر موافقان ۱۰ برابر مخالفان نبودند، مذاکرات را متوقف کنید

هم میهن نوشت: در یک خیابان اصلی شهر حامیان گفت‌وگوهایی است که قرار انجام شود تظاهرات و تجمع کنند و همزمان در خیابانی دیگر مخالفان تجمع کنند. حداقل در تهران این امکان را برای یک آزمون ساده فراهم کنید.اگر حامیان گفت‌وگو، حداقل ده برابر یا بیشتر نبودند، گفت‌وگوها را متوقف کنید

فعال سیاسی اصولگرا:

تندروها بدانند؛ عراقچی با مجوز نظام به عمان می‌رود، نه تصمیم دولت

یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه «تندرو‌ها اگر منافع شان ایجاب کند، حتی از اصل نظام عبور می‌کنند»، گفت: «اگر جریانی اصیل و ریشه‌دار در داخل کشور باشد، خطوط قرمز نظام را رعایت می‌کند، پاس می‌دارد و محترم می‌شمارد. متأسفانه تندرو‌ها خود را به ندانستن و جهل می‌زنند تا آدرس اشتباه به جامعه بدهند، حال آنکه وقتی وزیر خارجه به کشور ثالث می‌رود تا با طرف آمریکایی مذاکره کند، این اقدام بدون نظر و مجوز مسئولان عالی‌رتبه نظام انجام‌پذیر نیست.»

عباس عبدی:

اقلیت پر سر و صدا، دچار توهم شده بودند

عباس عبدی نوشت: مساله مورد ادعای آنان (اقلیت پر سروصدا) یعنی حجاب، چیزی است که اتفاقا با عملکرد کنونی این گروهک مردم بیش از پیش از حجاب دورتر می‌شوند. اطمینان داریم که این هسته سخت گلوگیر نیست و گلوی نظام آن اندازه وسیع باشد که چنین هسته‌های ناچیزی را رد و هضم کند.

علی شکوری‌راد:

جریانات رادیکال، توافق و آرامش را در حکم خفگی خود می‌دانند

یک فعال سیاسی و تحلیل‌گر اصلاح‌طلب معتقد است: مجموعه جریانات رادیکالی که بحران‌زا هستند، ثبات و آرامش را در حکم خفگی خود می‌دانند. آن‌ها به دنبال شرایطی هستند که بتوانند در آن موجودیت خود را حفظ کنند. تداوم موجودیت آنها در شرایط تنش و بحران امکان‌پذیر است.

واکنش زیدآبادی به مذاکره آتی ایران و آمریکا؛

روند مذاکره بی‌نهایت سخت به نظر می‌رسد؛ کیهانیان و تندروها اعصاب خود را کنترل کنند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به مذاکره ۲۳ فروردین جمهوری اسلامی و ایالات متحده در عمان نوشت: «مقام‌های سیاسی بلندپایهٔ ایران و آمریکا قرار است روز شنبه در جایی با هم مذاکره کنند. این رویداد تازه شروع ماجراست؛ بنابراین لازم است کیهانیان و برخی اپوزیسیونی‌ها کمی اعصاب خود را کنترل کنند که وسط این ماجرا کار دست خودشان ندهند!»

مرتضی الویری:

عواملی در کشور شبیه نفوذی عمل می‌کنند و خواستار مداخله خارجی هستند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: امروز در داخل کشور، عواملی داریم که دقیقا شبیه یک نفوذی عمل می‌کنند. این افراد آدم‌های متدینی هستند ولی کاری که موساد با چند صد میلیون دلار علیه ایران انجام می‌دهد را بی جیره و مواجب انجام می‌دهند.