تندروها - صفحه 12

تندروها
اعتماد نوشت:

تندروها بی‌اعتنا به زندگی مردم، با دولت مبارزه می‌کنند

اعتماد نوشت: در چنین فضای سختی که اقتصاد و معیشت مردم هم در شرایط نامطلوب و حتی برزخی قرار دارد، برخی جریان‌های تندرو، بی‌اعتنا به این شرایط که زندگی را به کام مردم تلخ کرده و فضای آینده اقتصادی جامعه را گنگ و مبهم ساخته اند، وارد مدار مبارزه با دولت و طرفداران آن شده‌اند و تهمت و توهین را به شدیدترین اندازه وارد ادبیات خود کرده‌اند.

رسولی:

گفته بودند هواپیماهای B۵۲ آمریکایی، قارقارکی بیش نیستند؛ کم‌شماری توان دشمن، خطاست

عضو هیئت رئیسه جبهه اصلاحات ایران گفت: یک خطا، کم‌شماری توان دشمن است. یعنی دشمن را نباید ذلیل و زبون و ناتوان حساب کرد. من بسیار متاسف هستم که شنیدم فردی در کسوت نمایندگی مردم در مجلس و عضوی از کمیسیون تخصصی امنیت ملی و سیاست خارجی، اینگونه اظهارنظر کرد که این هواپیماهای B۵۲ آمریکایی، قارقارکی بیش نیستند.

هم میهن نوشت:

آقای پزشکیان، وفاق با این جماعت آب در هاون کوبیدن است

هم میهن نوشت: گفت‌وگوی آقای رئیس‌جمهور با سه فعال سیاسی و رسانه‌ای قطعاً گامی روبه‌جلو محسوب می‌شود.در این گفت‌وگو هیچ حرف قابل‌قبولی در موضوع فیلترینگ گفته نشد.پیشنهاد می‌کنیم یک جلسه تصمیم‌گیری را علنی برگزار کنید و چند کارشناس هم بیایند گزارش کارشناسی خود را بدهند تا معلوم شود آیا وفاق با این جماعت آب در هاون کوبیدن است یا ادامه یک مسیر عقلانی و درست؟

هم میهن نوشت:

می‌خواهند دوباره مملکت را وارد سیاه‌چاله کنند

یک روزنامه اصلاح طلب نوشت: ریشه این کشمکش‌های موجود میان دولت و مردم با این مجلس و کلاً مجالس اصولگرا در چیست؟ واقعیت این است که آنان می‌خواهند دوباره مملکت را وارد یک سیاه‌چاله روابط بین‌المللی کنند؛ همان کاری که مجلس تندروها در سال ۹۹ انجام داد و اجازه نداد دولت روحانی برجام را در زمان جو بایدن احیا کند.

اعتماد نوشت:

توهین تندروها به رییس‌جمهور حتی بعد از تذکر رهبری همچنان ادامه دارد

اعتماد نوشت: متاسفانه شاهد هستیم که جریان‌ها و افرادی که تا قبل از سخنرانی رهبری بدون توجه به وضعیت بسیار حساس کنونی- که کشور در میانه میدان جنگ و دیپلماسی قرار دارد- علی‌الدوام در شیپور اختلاف می‌دمیدند و گویی تمام همّ و غم‌شان منحصر در تشدید تضاد و اختلاف میان ارکان نظام بود- همچنان به این رویه نامرضیه خود ادامه می‌دهند و از هیچ کوششی در تضعیف دولت و توهین به رییس‌جمهور دریغ نمی‌ورزند.

غرویان:

رهبری با حمایت از دولت، جریان‌های افراطی را تنبیه سیاسی کرد

یک استاد حوزه و دانشگاه، در واکنش به حملات جریان‌های افراطی به دولت پزشکیان گفت: تندرو‌ها همان کسانی هستند که پیش‌تر سوگند خورده بودند مانع ریاست‌جمهوری او شوند. این جریان با برداشت ناقص و خشن از اسلام، خود را مدعی ولایت‌پذیری معرفی می‌کند، اما در عمل مقابل بیانات رهبری ایستاده است، در واقع رهبری با موضع‌گیری اخیر خود، نوعی تنبیه سیاسی و فکری برای این جریان رقم زدند.

هم میهن:

برجام بهترین و بیشترین چیزی بود که ایران می‌توانست به دست بیاورد اما نگذاشتند

هم میهن نوشت: گذر زمان نشان داد که قطعنامه‌ها کاغذپاره نبودند. برجام بهترین و بیشترین چیزی بود که ایران می‌توانست به دست بیاورد اما خیلی زود میان سه ضلع تندروهای داخلی، اسرائیل و آمریکا لِه شد. مشخص نیست که جریان ضددیپلماسی تصور می‌کند که ایران چقدر می‌توانست شرایط تحریمی بین‌الملل را ادامه دهد. اما این مشخص است که این مثلث تمام تلاش خود را به کار بست تا راه تنفس ایجاد شده با توافق هسته‌ای را مسدود کند.

عباس عبدی:

آقایان اصولگرا! شما هم در زیان‌هایی که به نظام وارد شود، شریک هستید

عباس عبدی نوشت: از اصولگرایان نمی‌خواهم که خلاف حقیقت را بگویند ولی معتقدم که اگر خواهان قدرتمندی نظام مورد حمایت خود هستید سکوت و بدتر از آن ریاکاری نکنید و حقیقتی را که می‌بینید با ادبیاتی متین و سازنده بگویید والا شما هم در زیان‌هایی که دیر یا زود به این نظام وارد خواهد شد، شریک هستید.

جمهوری اسلامی:

مراقب جانماز آبکش‌ها باشید!

جمهوری اسلامی نوشت: حکمرانان نباید به ظاهرسازی‌ها اعتنا کنند. هرکس بیشتر جانماز آب می‌کشد باید بیشتر زیر نظر گرفته شود. اِلی‌کوهن‌ها، اشرف مروان‌ها و کاترین شکدم‌های وطنی زیادی داریم که همچنان مشغول جاسوسی برای دشمن هستند ولی در لباس دوست به فریب دادن مشغولند.

حق‌شناس:

تندروها مزدبگیر و پیمانکار پروژه‌های سیاسی هستند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: تندروها در واقع مزدبگیرند و مانند پیمانکاران پروژه‌های سیاسی را دنبال می‌کنند. آنها سیاستمدار و سیاست‌ورز به معنای واقعی کلمه نیستند. کانون‌های قدرتی که آنها را به سمت جایگاه سیاسی‌شان هدایت کرده‌اند هر خواسته‌ای از آنها داشته باشند آن را اجرایی می‌کنند.

صوفی:

دیگر دوره خالص‌سازان و مصباحیون به سر آمده است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دوره خالص‌سازان و حاکمیت مطلق جریان پایداری با فرمایشات مقام معظم رهبری به سر رسیده است.

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز:

تندروها انسجام ملی را نشانه گرفته‌اند/ صداوسیما به بیراهه می‌رود

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز تندرو‌ها انسجام ملی را نشانه گرفته‌اند. یک جریان اقلیت پر سر و صدا که راه به جایی نخواهند برد.

شکوری‌راد:

بی‌توجهی جبهه پایداری به بیانات رهبری عامدانه است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: جبهه پایداری در حالی که مدعی تبعیت از رهبری هستند، اما کار خود را می‌کنند و تقیدی به الزاماتی که رهبری برای آن‌ها ایجاد می‌کند، ندارند. بنابراین فکر می‌کنم بی‌توجهی این گروه به بیانات رهبری عامدانه است و نه از سر غفلت و ناآگاهی.

سلیمی نمین:

این آقایان متوهم حتی قدرت هضم مسئله بنی صدر را هم ندارند

یک فعال سیاسی اصولگرا نوشت: این آقایان حتی قدرت هضم مسئله بنی صدر را هم ندارند، برخی شان با فریبکاری رای آوردند. اینها چگونه اینقدر متوهم شده اند؟

رشیدی کوچی:

کار دوقطبی‌سازان به جایی رسیده که رهبری برای چندمین بار از دولت حمایت کردند

یک نماینده سابق مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای چندمین بار روز گذشته به‌طور علنی از دولت و شخص آقای پزشکیان حمایت کردند و بر اهمیت اتحاد و همبستگی ملی تأکید کردند، گفت: به نظر می‌رسد که تندروها بقای سیاسی خود را تنها در دوقطبی‌سازی می‌بینند و این وضعیت به‌نوعی برای زندگی و فعالیت‌های آن‌ها تعریف شده است گویا مرغ این‌ها یک پا دارد، البته اشتباه می‌کنند.

هاشمی‌طبا:

تندروها می‌خواهند پزشکیان را زمین بزنند و دولت را در اختیار بگیرند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آنچه که در کف اهداف تندروها می‌بینم این است که اگر آقای پزشکیان را بزنند و مردم نیز در انتخابات احتمالی آن‌ها حضور حداقلی داشته باشند نماینده اینها پیروز می‌شود و دولت را در دست خواهند گرفت.

زهرا نژادبهرام:

کفایت سیاسی پزشکیان خیلی بیشتر از کسانی‌ست که با آرای محدود وارد مجلس شدند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حتماً آقای پزشکیان کفایت سیاسی بیشتری از کسانی دارد که با آرای خیلی محدودی نهایتاً یکی دو دوره به مجلس رفته‌اند. برخی با مباحثی که مطرح می‌کنند فقط دارند تیشه به ریشه انسجام ملی کشور می‌زنند و به واقع باید نسبت به اینها با تمرکز بیشتری از طرف نهادهای مرتبط بررسی صورت گیرد و دیدگاه‌های آن‌ها بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

عبدی:

اصولگرایان تندرو مشکلات خودشان را روی سر دولت و قانون خالی می‌کنند

یک فعال سیاسی نوشت: متاسفانه اصولگرایان تندرو مشکلات خودشان را روی سر دولت و قانون خالی می‌کنند. به‌جای آنکه بروند مردم را قانع کنند در پی اعمال فشار از طریق قانون هستند. از بس ناتوانی خود را با زور قانون پوشاندند حالا به بن‌بست خورده‌اند. مثل کسی که درد دارد وبه‌جای درمان، پیاپی مُسکن می‌خورد. بعد به جایی می‌رسد که دیگر مُسکن هم دردش را کم نمی‌کند.

شرق نوشت:

تندروها می خواستند پیامبر را به خاطر امضای توافقنامه صلح بکشند

شرق نوشت: تندروها می خواستند پیامبر را به خاطر امضای توافقنامه صلح بکشند، بعدا معلوم شد پیمان حدیبیه چه مزیتهایی برای اسلام داشت، هرچند امتیازاتی داده شده بود.

محمود صادقی:

اظهارات برخی افراد درباره پزشکیان انتقاد نیست، هتاکی است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به‌نظر می‌آید اظهارات روز‌های اخیر بعضی از افراد درباره پزشکیان، از مرز انتقاد و در واقع آن حیطه‌های نظارتی بسیار فراتر رفته و جنبه هتاکی و تخریب به خود گرفته است؛ آن‌هم در شرایطی که به‌هرحال مملکت در وضع فوق‌العاده‌ای قرار دارد و این دولت نیز وارث وضعیتی است که از دولت سابق به آن رسیده. اکنون زمان همکاری و همیاری برای رفع مشکلات است.