منافع ملی - صفحه 3

منافع ملی
ابطحی:

این که روسیه فقط به منافع خودش فکر می‌کند قابل تقدیر است!

یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: همچنان که کشورهایی مثل روسیه و حتی آمریکا فقط به منافع خودشان فکر می‌کنند و حقشان هم همین است؛ هر کشوری در هر جای دنیا باید به منافع خودش فکر کند.

عبدی:

باید از امروز آموزش «آری گفتن» را آغاز کرد

یک فعال سیاسی نوشت: اصلاحات و تغییر در وضعیت قیمت حامل‌های انرژی، رسانه‌ها -به‌ویژه رسانه رسمی- مساله حقوق زنان و پوشش آنان، پرونده هسته‌ای و سیاست خارجی، موضوعات آب، آلودگی هوا و محیط زیست، فضای مجازی، قوانین مدنی و کیفری، گزینش‌ها و توسعه نیروهای داخل قدرت، و نیز دسترسی آزاد به اطلاعات، همه و همه با «نه»های بزرگ و بی‌پایان مواجهند.

هم میهن:

تندروها وقتی پای روسیه وسط می‌آید، از وقایع تاریخی می‌گذرند

یک روزنامه اصلاح طلب نوشت: جماعت تندرو وقتی پای روسیه وسط می‌آید، با گام‌هایی بلند از وقایع تاریخی می‌گذرند، درحالی‌که اگر وقایع تاریخی قرار است یگانه راهنمای ما در ریل‌گذاری سیاست خارجی باشد، همه این رخدادها باید مد نظر قرار بگیرد و ضربه‌های روسیه به ایران کم از دشمنی‌های آمریکا ندارد.

ظریف:

سکوت کرده‌ام تا خدشه‌ای به منافع ملی وارد نشود

وزیر پیشین امورخارجه کشورمان گفت: به صورت یکجانبه سکوت کرده ام تا خدشه ای به منافع ملی وارد نشود.

مهاجری:

تندروها تا امروز یک کار به دردخور برای کشور نکرده‌اند

یک فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: شخصا ۱۴ روز وقت گذاشتم و کارنامه جریان تندرو را از سال ۸۴ تا ۱۴۰۴ مرور کردم تا مواردی از صلاح و بهبود در عملکرد آنها پیدا کنم، صادقانه می‌گویم حتی یک مورد در کارنامه آنها ندیدم. اما این جریانات رادیکال که هیچ گامی به سمت رشد و تعالی کشور برنداشته‌اند.

منتجب نیا:

۸۰ هزار آمر به معروف، کجا آموزش دیده‌اند؟

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر چطور فراتر از اختیارات رئیس جمهور عمل می کند؟ اصلا امر به معروف و نهی از منکر یک «فن»، دانش و علم است. نمی شود که هر که از راه رسید این کار را انجام دهد. نمی شود افرادی که نه معروف را می شناسند و نه منکر را دست به ارشاد بقیه بزنند. ۸۰ هزار آمر به معروف در شهر تهران چگونه قرار است مردم را هدایت کنند؟

فاطمه راکعی:

همسویی رادیکال‌های داخلی با مواضع نتانیاهو، خلاف منافع ملی است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: برخی جناح‌های رادیکال جریان راست که کلیت برجام را علی‌رغم اینکه بار‌ها گفته شده، امضا و اجرای آن موضع نظام بوده، نفی کرده و آن را خسارت‌بار ارزیابی می‌کنند و بعد ترامپ و نتانیاهو هم درباره برجام همین نظر را دارند، این همسویی‌های خطرناک است که باید در مورد آن تجدید نظر شود.

محسن هاشمی:

مذاکره معنایش تسلیم و سازش نیست

محسن هاشمی نوشت: دستگاه سیاست خارجی باید اختیار عمل و انعطاف بیشتری داشته باشد تا بدون پذیرش تعهداتی فراتر از توان کشور، همواره پنجره تعامل و گفت‌وگو را گشوده نگه دارد. مذاکره الزاما به معنای سازش نیست، بلکه ابزاری برای مدیریت بحران، خرید زمان و گشودن راه‌های تازه است.

عارف:

بیانات رهبر انقلاب راهبرد دولت است

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه بیانات اخیر مقام معظم رهبری، راهبرد دولت چهاردهم است، گفت: در سفر رئیس جمهور به نیویورک یک بار دیگر مواضع به حق کشورمان با صلابت بیان خواهد شد.

بادامچیان:

برای نفوذی‌ها چاره کنیم

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه با تاکید بر اینکه ضروری است ما به جای غافلگیری، غافلگیر کنیم و دوم اینکه برای نفوذی‌ها چاره کنیم، گفت: اگر سیاست کلی ما این باشد که در مذاکره برویم و منطقی و با دست پر کار کنیم و به پیروزی برسیم و منافع ایران را حفظ کنیم، مذاکره اشکالی ندارد اما اگر می‌خواهیم از موضع ضعف برویم، تبعا نیازی نداریم.

جلالی‌زاده:

هیچ کسی در دنیا نمی‌تواند به بهانه‌های مختلف، خواسته‌های مردم را نادیده بگیرد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: هیچ کسی در دنیا نمی‌تواند به بهانه‌های مختلف، رفاه و خواسته‌های مردم را نادیده بگیرد. در حال حاضر، مردم با کمبود امکانات تفریحی و سرگرمی مواجه‌اند و در شرایطی که با گرانی و تورم دست و پنجه نرم می‌کنند، فشارهای اجتماعی و سیاسی بیشتر می‌شود و این امر می‌تواند به نارضایتی عمومی جامعه منجر شود. جامعه توان تحمل این فشارها را ندارد.

نماینده مجلس:

جوانب مختلف توافق جدید با آژانس ضمن تطبیق با قانون بررسی می‌شود

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نشست اضطراری کمیسیون متبوع خود که به دستور رئیس مجلس امروز تشکیل می‌شود، گفت: در این جلسه همه جوانب مفاد توافق با آژانس بررسی و در حضور وزیر خارجه توافق با قانون مجلس مطابقت داده خواهد شد.

نماینده مجلس:

در راستای منافع ملی، هر نوع مذاکره‌ای می‌تواند مثبت تلقی شود

عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت: بنده معتقدم در راستای منافع ملی، نظارت شورای عالی امنیت ملی و مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی هر نوع مذاکره‌ای می‌تواند مثبت تلقی شود.

محمود صادقی:

می‌توانیم در عین حفظ عزت و اقتدار، مذاکرات مستقیم داشته باشیم

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ایران در عین حفظ عزت و اقتدار و اعتبار خود مانند بسیاری از کشورها می‌تواند مذاکرات مستقیم و دوجانبه داشته باشد. نمونه عینی این نوع رفتارها سفر اخیر پوتین به آلاسکا برای دیدار با ترامپ و پیگیری مطالبات مردم روسیه است. ایران هم باید تابوی عدم مذاکرات مستقیم با امریکا را بشکند و در راستای منافع خود تا حد ممکن برای ایجاد شفافیت مصالحه کند.

روزنامه جوان:

خشاب مکانیسم ماشه خالی است؛ خودزنی نکنیم

یک روزنامه اصولگرا با تیتر «مکانیسم ماشه تیر ندارد، خودزنی نکنیم» نوشت: خطای محاسباتی داخلی و رقابت‌های جناحی می‌تواند بیش از هر تحریم خارجی به منافع ملی آسیب بزند.

محسن هاشمی:

امنیت ملی بدون تامین حداقل‌های زندگی نمی‌تواند ایجاد شود

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: ناترازی‌ها و مشکلات برق و آب و گاز و رکود تولید و تورم، رشد انرژی، ضریب جینی و… اگرچه وقت‌گیر و پیچیده هستند ولی امکان برنامه‌ریزی برای حل آن وجود دارد. ولی امنیت ملی بدون تامین حداقل‌های زندگی نمی‌تواند ایجاد شود. امنیت پایدار را نمی‌توان صرفا به معنای حفاظت نظامی یا امنیت نهادهای حاکم تقلیل داد.

بقایی:

منافع ملی، خط قرمز ما در گفت‌وگو با اروپاست

سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره خطوط قرمز ایران در گفت‌وگو با اروپایی‌ها گفت: منافع ملی، خط قرمز ماست.

اصغرزاده:

نمایندگان ۵ درصدی حق ندارند درباره منافع ملی صحبت کنند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نمایندگان مجلس با ۵ درصد رای وارد مجلس شدند و می‌گویند که سازمان بین‌المللی انرژی اتمی حق ورود به ایران را ندارد. اصلا آنها حق ندارند که درباره منافع ملی کشور اینگونه صحبت کنند.

آذری‌جهرمی:

نقدی اگر هست، به استراتژی مذاکره است؛ نه اصل مذاکره

وزیر ارتباطات دولت روحانی معتقد است «مذاکره در چارچوب سه‌گانه‌ عزت، حکمت و مصلحت، یک ضرورت است؛ چون احتمالا بتواند تنش‌ها و نزاع‌ها را با سیاست ورزی کنترل کند. اگر نقدی هست، به استراتژی مذاکره و امید به اصلاح آن به نفع منافع ملی است؛ نه اصل مذاکره»

احمد شیرزاد:

مسئولان منافع جناحی را کنار بگذارند و با مصلحت ملی تصمیم بگیرند

یک نماینده پیشین مجلس می گوید: نکته کلیدی این است که مسئولان و جامعه باید منافع جناحی را کنار گذاشته و تنها مصلحت ملی را محور تصمیم گیری‌ها قرار دهند. این رویکرد، کلید عبور از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی پیچیده و حرکت به سوی توسعه پایدار و عدالت اجتماعی است. راه‌حل‌های ساده نمی‌توانند به نسخه‌های پایدار یا عادلانه تبدیل شوند. زیرا اگر تنها به یک جنبه نگاه کنیم، قطعاً به جنبه دیگری آسیب می‌رسانیم. راه‌حل‌های یک خطی ممکن است در کوتاه مدت برخی مشکلات را ظاهراً حل کنند، اما در بلندمدت بحران‌های پیچیده‌تر و بزرگتری پدید آورند.