رهبری - صفحه 2

رهبری
ادعای کواکبیان:

پزشکیان با اجازه رهبری برای ترامپ پیام فرستاد

یک نماینده سابق مجلس گفت: بن سلمان حامل پیام پزشکیان رئیس جمهور ایران برای ترامپ بود.این نامه با اجازه رهبری بوده و محتوای پیام این بود که ما حاضر هستیم بنشینیم با همدیگر صحبت بکنیم نه صحبتی که از سر تسلیم باشد و اینکه شما دیکته بکنید.

حقیقت پور:

تندروها دوست ندارند لذت قدرت از زیر دندان‌شان خارج شود

یک فعال سیاسی با بیان اینکه «قدرت لذت تولید می‌کند»، گفت: تندرو‌ها دوست ندارند این حلاوت از زیر دندان‌شان خارج شود. به نظر من، اینها حاضر نیستند حتی یک لحظه سکوت علی بن ابیطالب (ع) را به خاطر حفظ اسلام انجام دهند.

مرعشی:

این نمایندگان تندروی مجلس توانش را دارند که به رهبری هم جسارت کنند

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران می گوید: قرار نیست در موضوعات پیچیده و مهم تمام نمایندگان در تصمیم‌گیری‌ها نقش داشته باشند.به نظرم دوستانی که در مجلس جمع شده‌اند، توانش را دارند که به رهبری هم جسارت کنند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی:

بعید است تندروها پیام تمجید رهبری از دولت را دریافت کرده باشند

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به دیدار رهبری با اعضای هیات دولت گفت: بنده بعید می‌دانم که برخی از نمایندگان که حداقلی هستند اما صدای حداکثری دارند، بتوانند همراهی لازم را با آقای رئیس‌جمهور و حتی اطاعت‌پذیری از رهبری داشته باشند.

اعتماد نوشت:

توهین تندروها به رییس‌جمهور حتی بعد از تذکر رهبری همچنان ادامه دارد

اعتماد نوشت: متاسفانه شاهد هستیم که جریان‌ها و افرادی که تا قبل از سخنرانی رهبری بدون توجه به وضعیت بسیار حساس کنونی- که کشور در میانه میدان جنگ و دیپلماسی قرار دارد- علی‌الدوام در شیپور اختلاف می‌دمیدند و گویی تمام همّ و غم‌شان منحصر در تشدید تضاد و اختلاف میان ارکان نظام بود- همچنان به این رویه نامرضیه خود ادامه می‌دهند و از هیچ کوششی در تضعیف دولت و توهین به رییس‌جمهور دریغ نمی‌ورزند.

غرویان:

رهبری با حمایت از دولت، جریان‌های افراطی را تنبیه سیاسی کرد

یک استاد حوزه و دانشگاه، در واکنش به حملات جریان‌های افراطی به دولت پزشکیان گفت: تندرو‌ها همان کسانی هستند که پیش‌تر سوگند خورده بودند مانع ریاست‌جمهوری او شوند. این جریان با برداشت ناقص و خشن از اسلام، خود را مدعی ولایت‌پذیری معرفی می‌کند، اما در عمل مقابل بیانات رهبری ایستاده است، در واقع رهبری با موضع‌گیری اخیر خود، نوعی تنبیه سیاسی و فکری برای این جریان رقم زدند.

روزنامه خراسان:

رسایی هر کاری برای دیده شدن می‌کند، حتی خلاف نظر رهبری!

یک روزنامه اصولگرا نوشت: حمید رسایی این روزها برای دیده‌شدن هیچ خط قرمزی باقی نگذاشته است؛ او پس از آن‎که برخلاف تصریح رهبر انقلاب مبنی بر حمایت از رئیس‌جمهور پرتلاش، سناریوی قدیمی خود در «بنی‌صدرسازی از پزشکیان» را ادامه داد، با موجی از انتقادها روبه‌رو شد.

بادامچی:

حمایت رهبری از رئیس‌جمهور ارزنده است

یک عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار، تاکید کرد: یکسری در داخل در مسیر توسعه کشور سنگ اندازی کرده و بعضا شاهد هستیم که دولت و شخص رئیس جمهور را می کوبند، رئیس‌جمهور با قاطعیت در برابر «سنگ اندازی‌ها» بایستد/حمایت رهبری از رئیس‌جمهور ارزنده است.

شکوری‌راد:

بی‌توجهی جبهه پایداری به بیانات رهبری عامدانه است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: جبهه پایداری در حالی که مدعی تبعیت از رهبری هستند، اما کار خود را می‌کنند و تقیدی به الزاماتی که رهبری برای آن‌ها ایجاد می‌کند، ندارند. بنابراین فکر می‌کنم بی‌توجهی این گروه به بیانات رهبری عامدانه است و نه از سر غفلت و ناآگاهی.

پناهیان:

امروز سطح وفاداری مردم به رهبری بسیار بالاتر از زمان پیامبر است

یک سخنران مذهبی با اشاره به نقش مردم در همراهی با انقلاب اسلامی و رهبری، مقایسه‌ای میان وضعیت جامعه امروز ایران با دوران صدر اسلام انجام داد و تأکید کرد: «امروز سطح وفاداری و همنوایی مردم با رهبری بسیار بالاتر از زمان پیامبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) است.

سالاری:

امروز هویت طیف تندرو برای بخش بزرگی از نظام روشن شده است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر امروز طیف تندرو صدای بلندتری حتی نسبت به گذشته دارند و حتی در مقابل تصمیماتی که رهبری هم بر آنها اذعان دارد بنابر گفته رئیس جمهور می ایستند به این دلیل است که هویت اینها برای بخش عمده ای از ارکان نظام و حاکمیت روشن شده است و در تلاشند تا از جایگاه‌های مؤثر خود برای جلوگیری از تغییرات بنیادین به نفع کشور و مردم استفاده کنند.

صفارهرندی:

کسانی را دیده‌ایم که با ظاهر متفاوت در مسیر کاروان رهبری آمده‌اند و زارزار گریه می‌کرده‌اند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید که بعضی از افراد، حرف‌هایی مطرح کردند نظیر اینکه مثلاً سخت‌گیری در موضوعاتی مثل حجاب و امثال آن در این مقاطع زمانی جایز نیست یا نباید مطرح شود. خب، تا حدی می‌توان پذیرفت.

هشدار علی مطهری درباره نفوذ:

هر کسی از نظام و رهبری تعریف کرد، فوری جذبش نکنیم

نایب رئیس پیشین مجلس درمورد راه های حفظ و تقویت انسجام ملی و وحدت شکل گرفته در کشور پس از جنگ ۱۲ روزه، گفت: ما در واقع برای تحقق این هدف کافیست بعضی کارها را انجام ندهیم. وی هم‌چنین درمورد نفوذ گفت که باید هوشیار باشیم و اگر کسی از نظام تعریف و تمجید کرد فوری جذبش نکنیم، ما نباید فریب ظواهر را بخوریم، یکی از راه‌های نفوذ همین ظاهر فریبی است.

حاجی صادقی:

می‌خواستند کسانی که در انتخاب رهبری دخالت دارند را از بین ببرند تا بعدی در کار نباشد

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: دشمنان فکر می‌کردند ۴۸ ساعته به نتیجه می‌رسند، اما نتوانستند. آنها می‌خواستند مقام معظم رهبری را هدف قرار دهند. حتی تصمیم داشتند کسانی که در انتخاب رهبری دخالت دارند را از بین ببرند تا بعدی در کار نباشد، اما خداوند و ملت ایران نقشه دشمن را باطل کردند.

روزنامه اطلاعات:

هرگونه مذاکره‌ منوط به تأیید رهبری است

روزنامه اطلاعات در یادداشتی با عنوان «بساط توهین و تهمت را جمع کنیم» ضمن تأکید بر اهمیت مذاکره ایران و آمریکا، آن را منوط به تأیید رهبری کرده است.

روزنامه جمهوری اسلامی:

تندروها در طول بحران، در حاشیه سکوت خزیده بودند

جمهوری اسلامی نوشت: اقلیت تندرو که در طول بحران در حاشیه سکوت خزیده بودند، اکنون با پایان موقت درگیری‌ها، بار دیگر سر برآورده‌اند.

آیت‌الله نوری همدانی:

هرگونه تعرض و تهدید علیه رهبری، حکم محارب را دارد

یک مرجع تقلید گفت: هرگونه تعرض و تهدید به مقام معظم رهبری و مرجعیت شیعه از سوی شخص یا دولت، حکم محارب را دارد و هر کسی که در این جنایت کمک کند، در همین حکم است.

روزنامه جوان:

تندروهای مجلس اسم خود را عدالت‌خواه و انقلابی گذاشته‌اند / به سخنان رهبری هم توجه ندارند

یک روزنامه اصولگرا نوشت: یک دسته و فرقه سیاسی که هم در مجلس و هم در برخی دستگاه‌ها و رسانه‌ها هستند و خود را فریبکارانه عدالتخواه و ولایتمــدار می‌نامند، در این فرصتی که کشور فضای خوبی دارد و از اختلافات جناحی که زمانی با جریان اصلاحات، اوج گرفته بود، خبری نیست، گویا می‌خواهند این خلأ را پرکنند و دوقطبی‌های نامیمون سیاسی را به اوج برسانند!

تقی آزادارمکی:

حتی اگر امروز هم مذاکرات بدون نتیجه تمام شود، جمهوری اسلامی پیروز است

یک جامعه شناس و استاد دانشگاه گفت: حتی اگر امروز هم مذاکرات بدون نتیجه تمام شود، جمهوری اسلامی را پیروز می‌دانم، چون جمهوری اسلامی خود را از یک کلیشه نجات داد و آن کلیشه امریکای دشمن است که دیگر قدرت ایران را پذیرفته و حاضر به مذاکره با ایران شده است.

روزنامه هم میهن:

وفاق درون‌ساختاری در حد مطلوبی تحقق یافته است

هم میهن نوشت: برخی تندروها هستند که سعی می‌کنند آتشی را روشن کنند و به داخل این خرمن بیندازند و برخی از آنان در مجلس هم فعال هستند؛ ولی خوشبختانه و تاکنون در چند محور مهم شکست خورده‌اند. بنابراین، وفاق درون‌ساختاری در حد مطلوبی تحقق یافته که بتوان امیدوار به سرریز این وفاق به جامعه بود.