بهزاد نبوی

بهزاد نبوی
نبوی:

نمی‌توان به مدیریت جبلی در صداوسیما نمره بالایی داد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره ارزیابی عملکرد صداوسیما در دوره مدیریت پیمان جبلی و نمره‌ای که می‌توان به این دوره از صفر تا ۲۰ داد، گفت: «برای ارزیابی دقیق عملکرد صداوسیما باید بررسی جامع و دقیقی از برنامه‌های این رسانه داشت. در واقع کسی باید چنین نمره‌ای بدهد که تمام روز یا بخش قابل توجهی از برنامه‌های این رسانه را دیده باشد و بداند چگونه عمل می‌کند. من چنین صلاحیتی ندارم، اما در حدی که ما می‌بینیم و مواضع آن را پیگیری می‌کنیم، روشن است که یک جریان خاص اقلیت بر برنامه‌های این رسانه سیطره دارد.

نبوی:

وقتی به شهید رجایی پیشنهاد نخست‌وزیر داده شد هر دوی ما خندیدم و گفتیم مگر ما این کاره‌ایم؟!

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: شهید رجایی هفتگی به دفتر ما می‌آمد. یادم می آید که پس از انتخابات مجلس اول، روزی شهید رجایی وقتی به دفتر ما آمد به من گفت: «به من پیشنهاد نخست وزیری دادند.» هر دوی ما خندیدیم! گفتیم: «آخه مگه ما این کاره‌ایم؟» ولی در نهایت، فضا به گونه‌ای شد که او نخست وزیری را پذیرفت و من در کابینه‌اش وزیر شدم.

نبوی:

از منظر راهبردی می‌توان با یک قدرت مستکبر نیز مذاکره کرد و به تفاهم رسید

یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است: راهبرد، جدا از ایدئولوژی است؛ از منظر ایدئولوژیک، آمریکا را مستکبر می‌دانیم، اما از منظر راهبردی می‌توان با یک قدرت مستکبر نیز مذاکره کرد و به تفاهم رسید. راهی که برخی دوستان درباره جنگیدن مطرح می‌کنند، راه مناسبی نیست.

نبوی:

انقلاب‌ها ذاتاً با خود استبداد و دیکتاتوری به همراه می‌آورند اما انقلاب ما استثنا بود

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: من مثل گذشته ها انقلابی نیستم.در سال‌هایی که در زندان شاه بودم، مطالعات زیادی درباره انقلاب‌ها کردم و به این نتیجه رسیدم که از انقلاب کبیر فرانسه تا امروز، هیچ انقلابی سرِ سالم به گور نبرده است؛ جز انقلاب چین. آن‌هم به این دلیل که از آن انقلاب، چیزی جز استبداد و دیکتاتوری باقی نمانده است. انقلاب‌ها ذاتاً با خود استبداد و دیکتاتوری به همراه می‌آورند. انقلاب ما، استثنا بود؛ چراکه آزادی به همراه داشت.

نبوی:

راه را برای دیپلماسی باز کنیم؛ تغییر دکترین هسته‌ای راه دیپلماسی را مسدود می‌کند

رئیس سابق جبهه اصلاحات می گوید: مواضع تندروانه که بدون توجه به تبعات و هزینه‌ها مطرح می‌شود حتی ممکن است از سوی برخی عوامل نفوذی هم برجسته‌سازی شود برای تحریک مردم و مسئولان که کشور را در شرایط بدتری قرار دهند. من کماکان معتقدم دیپلماسی حرف اول و آخر در این موضوع را می‌زند. باید تلاش کنیم راه را برای دیپلماسی باز کنیم. خروج از ان پی تی و تغییر دکترین هسته‌ای راه دیپلماسی را مسدود می‌کند.

نبوی:

رادیکال‌ها می‌خواهند از قافله عقب نیفتند، به چهره دولت چنگ می‌کشند

یک چهره شاخص اصلاح طلب می گوید: تندروها حتی در این مجلس هم بابت‌عدم کفایت و عزل رییس‌جمهور توفیقی نخواهند یافت و کلیت مجلس، هرگز پاسخ مثبتی به آن‌ها نمی‌دهد. این رادیکال‌ها می‌خواهند از قافله عقب نیفتند، بنابراین به چهره دولت چنگ می‌کشند.

نبوی:

نتانیاهو به رضا پهلوی گفته: «تو شاه بخش مرکزی ایران می‌شوی؛ نه همه ایران

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: به گفته فردی موثق، زمانی که رضا پهلوی به اسرائیل سفر کرده بود، نتانیاهو به او گفته است: «تو شاه بخش مرکزی ایران می‌شوی؛ نه همه ایران. ایران باید تجزیه شود».

نبوی:

از رأی به پزشکیان پشیمان نیستم/ معتقد به مذاکره همه‌جانبه هستم

چهره شاخص اصلاح طلب می گوید: نه‌تنها من از رای دادن به آقای دکتر پزشکیان پشیمان نیستم بلکه الان راضی‎تر هستم. در این مدت، مواردی بود که تصور نمی‎کردم در زمان ایشان قابلیت اجرا پیدا کرد؛ از جمله شروع مذاکره با آمریکا و ادامه مذاکرات با اروپا که البته ظاهراً تحت فشارهایی که بر سیاست خارجی ما وجود دارد هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‎اند. اما همین شروع این مذاکرات، کار بسیار مهمی بود و بالاخره در دوره آقای پزشکیان انجام شده است.

ادعای عجیب قدیری‌ ابیانه:

اسرائیل قصد دارد با ترور اعضای مجلس خبرگان رهبری، حسن روحانی را در رأس نظام قرار دهد

یک فعال سیاسی اصولگرا در سخنانی عجیب مدعی شد: اسرائیل قصد دارد با ترور اعضای مجلس خبرگان رهبری، حسن روحانی را در رأس نظام قرار دهد درواقع اسرائیل می‌خواهد با قرار دادن فردی مثل حسن روحانی در راس نظام، ایران را تجزیه کند!

رئیس سابق جبهه اصلاحات:

دلیلی ندارد مذاکرات را به تابو بدل کرده و از مذاکره کردن بترسیم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: همیشه نظرم نسبت به اصل مذاکره مثبت بوده اما نباید برای مذاکره خیلی اشتیاق نشان دهیم. گفت‌وگو و مذاکره با همه کشورها و دولت‌هایی که مسائلی با آن‌ها داریم مطلوب است، باید مذاکره انجام شود، دلیلی ندارد مذاکرات را به تابو بدل کرده و از مذاکره کردن بترسیم. مذاکره مشکلی ایجاد نمی‌کند و می‌تواند نتایج مثبت هم در جهت منافع کشور و ملت ما داشته باشد.

بهزاد نبوی:

نمی شود گفت با برخی حوادث مثل استیضاح همتی و استعفای ظریف باید حلوای وفاق را خورد!

رئیس سابق جبهه اصلاحات بیان کرد: نمی شود گفت با برخی حوادث مثل استیضاح همتی و استعفای ظریف باید حلوای وفاق را خورد! بلکه باید جدی‌تر این ایده را دنبال کرد.همه ما مکلف هستیم به حفظ و تقویت آن.