احمدی:
یک تحلیلگر مسائل خلیج فارس می گوید: ایران موجودیت اسرائیل را نمیپذیرد و آن را به رسمیت نمیشناسد؛ در مقابل، اسرائیل و متحدانش مدعی هستند که هدف غایی محور مقاومت، نابودی اسرائیل است. بنابراین آنها معتقدند ایران این اصل همزیستی مسالمتآمیز را در قبال اسرائیل نپذیرفته است. از سوی دیگر، ایران حضور نظامی آمریکا را در منطقه برنمیتابد و بارها اعلام کرده که پایگاههای آمریکایی در منطقه باید تعطیل شوند.