تجزیه ایران

تجزیه ایران
استاد دانشگاه جورج تاون:

ترامپ و نتانیاهو امیدوار بودند که ایران فوراً فرو بپاشد

استاد دانشگاه جورج تاون گفت: معتقدم هم ترامپ و هم نتانیاهو واکنش ایران را اشتباه محاسبه کردند. آن‌ها امیدوار بودند که ایران فوراً فروبپاشد و شاید وارد جنگ داخلی شود.

روزنامه اعتماد:

میدان عمل امروز، صحنه‌ای برای تثبیت اقتدار ایران است

اعتماد نوشت: میدان عمل امروز، صحنه‌ای برای تثبیت اقتدار ایران و تغییر بنیادین معادلات قدرت به نفع بازدارندگی و امنیت پایدار در منطقه به واسطه همگرایی قدرت سخت نظامی و قدرت نرم دیپلماسی در چارچوب منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است.

زیدآبادی:

ایرانیان خارج از کشور که به ترامپ دلبسته‌اند، در خواب خرگوشی‌اند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: ترامپ با چه زبانی به ایرانیان خارج نشین بگوید تا از خواب خرگوشی بیدار شوند؟!

ایمانی:

هدف ترامپ و نتانیاهو تغییر حکومت در ایران نیست، تجزیه کشور است

یک فعال سیاسی اصولگرا می گوید: اگر حتی یک نفر از مردم عزیزمان فکر می‌کند خواسته ترامپ و نتانیاهو تغییر حکومت در ایران است، سخت اشتباه می‌کند؛ مسئله، تمامیت ارضی و تجزیه ایران است.

جبهه اصلاحات ایران:

دشمن به دنبال جنگ داخلی و تجزیه کشور است/ تجاوز باید پایان یابد

جبهه اصلاحات ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اصلی‌ترین مسأله امروز ما جنگ و وضعیت آینده کشور است. نباید تردید کرد هدف اسرائیل از این تجاوز آشکار، از بین بردن همه توانمندی‌ها و زیرساخت‌های دفاعی کشور، سرنگونی نظام و در ادامه هرج و مرج و جنگ داخلی و تجزیه کشور است.

سلیمی نمین:

نگاه دشمن تغییر حکمرانی نیست، نابودی است

یک فعال سیاسی اصولگرا معتقد است: نگاه دشمن اصلا تغییر حکمرانی نیست، بلکه نابودی است. اگر دشمن یک ذره نگاه به حکمرانی داشت، خشونت را ترویج نمی‌کرد. شما به انقلاب اسلامی برگردید. اگر امام به تدریج در بین مردم محبوبیت ایجاد کرد، به دلیل این است که طرفداران خودش را از هر نوع خشونت پرهیز می‌داد؛ یک منطق قوی ارائه می‌داد و با منطق دیگران را جذب می‌کرد.

آخوندی:

از طریق راهکار منطقه‌ای می‌توان با آمریکا مقابله کرد

وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی، معتقد است: تهدید اسرائیل و آمریکا، نه‌تنها ایران بلکه زنجیره ارزش جهانی را که از منطقه ما عبور می‌کند، تهدید می‌کند. بنابراین مقابله با آمریکا از طریق راهکار منطقه‌ای امکان‌پذیر خواهد بود.

قائم‌پناه:

جنگ داخلی خطرناک‌تر از جنگ صدام است / چاره‌ای نبود جز این که اینترنت قطع شود

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در حوادث اخیر، هدف کشورهای خارجی این بود که «ایران» وجود نداشته باشد، جنگ داخلی خطرناک‌تر از جنگ صدام است؛ چاره‌ای نبود جز این که اینترنت قطع شود.

قائم‌پناه:

جنگ داخلی خطرناک‌تر از جنگ صدام است / چاره‌ای نبود جز این که اینترنت قطع شود

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در حوادث اخیر، هدف کشورهای خارجی این بود که «ایران» وجود نداشته باشد، جنگ داخلی خطرناک‌تر از جنگ صدام است؛ چاره‌ای نبود جز این که اینترنت قطع شود.

قائم‌پناه:

جنگ داخلی خطرناک‌تر از جنگ صدام است / چاره‌ای نبود جز این که اینترنت قطع شود

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در حوادث اخیر، هدف کشورهای خارجی این بود که «ایران» وجود نداشته باشد، جنگ داخلی خطرناک‌تر از جنگ صدام است؛ چاره‌ای نبود جز این که اینترنت قطع شود.

قائم‌پناه:

جنگ داخلی خطرناک‌تر از جنگ صدام است / چاره‌ای نبود جز این که اینترنت قطع شود

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در حوادث اخیر، هدف کشورهای خارجی این بود که «ایران» وجود نداشته باشد، جنگ داخلی خطرناک‌تر از جنگ صدام است؛ چاره‌ای نبود جز این که اینترنت قطع شود.

وال استریت ژورنال:

تجزیه ایران بد هم نیست!

روزنامه آمریکایی در یادداشتی، هدف نهایی پروژه اغتشاشات در ایران را فاش کرد.

مهاجرانی

مسأله اصلی اسرائیل و آمریکا، «تجزیه ایران بزرگ و قدرتمند» است

وزیر دولت اصلاحات نوشت: مردم ایران با هر گرایش سیاسی، قومی، مذهبی و جنسیتی، اگر به بقای وحدت سرزمینی و ملی ایران باور دارند، باید به این نکته توجه کنند که مسأله اصلی اسرائیل و آمریکا، «تجزیه ایران بزرگ و قدرتمند» است.

سیدحسن خمینی:

حوادث اخیر یک براندازی خشن بود

یادگار امام گفت: این بار دشمنان ما اغتشاشات را استارت زدند و دفعات قبلی فقط روی اعتراضات سوار می شدند؛ نهادهای اطلاعاتی باید پاسخگو باشند و داستان از این قرار است که ما اصلا با داستان ساده مواجه نیستیم؛ یک براندازی خشن بود که نتیجه‌اش تجزیه ایران می‌شد.

ساداتیان:

نباید احساس شود حاکمیت به جای حل مشکل، صرفا دنبال جمع کردن اعتراضات است

سفیر سابق ایران در انگلیس می‌گوید: امروز نباید شرایط به گونه‌ای پیش برود که احساس شود حاکمیت بیشتر به دنبال جمع کردن اعتراضات است، نه اینکه مشکل را حل کند. لازمه حل کردن این است که به صحبت‌های کارشناسان اقتصادی گوش کنند. افرادی بار‌ها تذکرات و هشدار‌هایی دادند، اما به نظر می‌رسد برخی اشخاص گوش شنوایی پیدا نکردند.

مهاجرانی:

غرب برای حفظ منافع خود، به دنبال تجزیه ایران است

یک وزیر دولت اصلاحات نوشت: ایران تا تجزیه سرزمینی و ملی نشود، منافع غرب حفظ نمی‌شود. غرب مرکز و کانون دنیاست. کشوری نمی‌تواند در برابر اعمال اراده غرب بایستد. اگر ایستاد، جنگ نظامی و اقتصادی و مالی و تبلیغاتی و سیاسی و جنگ تمام عیار روانی علیه آن کشور سازماندهی می‌شود.

علی حسینی:

اسرائیل تنها به تجزیه ایران رضایت می‌دهد

یک کارشناس امور امنیتی و بین‌المللی گفت: اسرائیل تنها زمانی رضایت می‌دهد که حکومت ایران فروبپاشد و کشور به واحدهای کوچک تقسیم شود. برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کند روی اقوام مختلف ایرانی اثر بگذارد.

خطیب:

قدرت نیروهای مسلح، طرح براندازی را شکست داد

وزیر اطلاعات گفت: توانمندی نیروهای مسلح و برتری موشکی ایران پیروزی بزرگی برای کشور فراهم کرد و طرح براندازی و تجزیه ایران را شکست داد.

سردار نائینی:

هدف جنگ ۱۲ روزه براندازی نظام و تجزیه کشور بود

سخنگوی سپاه گفت: جنگ تحمیلی ۸ ساله و جنگ تحمیلی ۱۲ روزه کاملاً نیابتی و هدف هر دو تجزیه کشور و براندازی بود. در جنگ هشت‌ ساله دشمن به دنبال تجزیه خوزستان و نهایتاً براندازی نظام بود.

نبوی:

نتانیاهو به رضا پهلوی گفته: «تو شاه بخش مرکزی ایران می‌شوی؛ نه همه ایران

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: به گفته فردی موثق، زمانی که رضا پهلوی به اسرائیل سفر کرده بود، نتانیاهو به او گفته است: «تو شاه بخش مرکزی ایران می‌شوی؛ نه همه ایران. ایران باید تجزیه شود».