تجاوز نظامی - صفحه 5

تجاوز نظامی
قالیباف:

دنبال آتش‌بس نیستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: به‌طور قطع ما دنبال آتش‌بس نیستیم؛ معتقدیم باید توی دهان متجاوز زد.

غریب‌آبادی:

شرط ایران برای آتش‌بس، تضمین برای عدم تکرار تجاوز است

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران گفت: اگر قرار باشد آتش‌بسی برقرار شود یا جنگ متوقف شود، باید تضمینی وجود داشته باشد که اقدامات تجاوزکارانه علیه ایران مجدداً تکرار نخواهد شد؛ در غیر این صورت، اگر پس از چند ماه دوباره حمله‌ای صورت گیرد، چنین آتش‌بسی فاقد معنا خواهد بود.

عراقچی:

دوباره درخواست آتش‌بس دارند، این‌گونه نمی‌شود؛ باید پایانی دائمی برای جنگ ایجاد شود

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه ما در جنگ دوازده روزه با حسن‌نیت آتش‌بس پیشنهادی آمریکا و رژیم صهیونیستی را پذیرفتیم، توضیح داد: این اقدام به صلح منجر نشد و دوباره به ما حمله کرده و مردم ما را می‌کشند؛ به دانش‌آموزان، بیمارستان‌ها، تأسیسات آب شیرین‌کن، پالایشگاه‌ها و بسیاری از نقاط دیگر حمله می‌کنند و بسیاری از مکان‌ها ویران شده‌اند. حالا دوباره درخواست آتش‌بس دارند. این‌گونه نمی‌شود. باید پایانی دائمی برای جنگ ایجاد شود و تا زمانی که به چنین نقطه‌ای نرسیم، فکر می‌کنم لازم است برای امنیت مردم‌مان به مبارزه ادامه دهیم.

پزشکیان:

دشمن تصورات خامی از گفته‌های من داشت/اجازه تصاحب یک وجب از خاک کشور را نمی‌دهیم

رییس جمهور خطاب به مردم ایران گفت: دشمن تصورات خامی از گفته های من داشت، دشمن می‌خواهد ما و کشورهای همسایه در جنگ باشیم، اجازه تصاحب از یک وجب از خاک کشور را نمی دهیم.

ایروانی در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت؛

عملیات دفاعی ایران صرفا متوجه منشا و مبدا اعمال تجاوزکارانه است

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، گفت: عملیات دفاعی جمهوری اسلامی ایران صرفا متوجه اهداف و ظرفیت‌هایی است که منشا یا مبدا اعمال تجاوزکارانه علیه مردم ایران محسوب می‌شوند یا در حمایت از چنین اعمالی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

متقی:

این جنگ، انعکاس ناکارآمدی شناختی عرصه حکمرانی از سیاست‌های خصمانه آمریکاست

یک استاد دانشگاه تهران گفت: واقعیت آن است که جنگ علیه ایران انعکاس ناکارآمدی شناختی عرصه حکمرانی از سیاست‌های خصمانه آمریکا هست. در شرایطی که اسراییل و امریکا برنامه‌ریزی تاکتیکی خود را برای حمله نظامی علیه ایران مرور می‌کردند، برخی مقامات و کارگزاران ایرانی از توییت‌هایی استفاده می‌نمودند که معطوف به بازتولید «فریب ادراکی» و «غافلگیری تاکتیکی» در برابر سیاست‌های نظامی و امنیتی آمریکا بوده است.

جبهه اصلاحات ایران:

دشمن به دنبال جنگ داخلی و تجزیه کشور است/ تجاوز باید پایان یابد

جبهه اصلاحات ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اصلی‌ترین مسأله امروز ما جنگ و وضعیت آینده کشور است. نباید تردید کرد هدف اسرائیل از این تجاوز آشکار، از بین بردن همه توانمندی‌ها و زیرساخت‌های دفاعی کشور، سرنگونی نظام و در ادامه هرج و مرج و جنگ داخلی و تجزیه کشور است.

الجزیره:

حمله به مدرسه میناب عمدی بود

راستی ‌آزمایی خبرگزاری الجزیره از احتمال عمدی بودن حمله اسرائیل به دبستان میناب خبر می‌دهد.

نقش هوش مصنوعی در جنگ علیه ایران

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا و اسرائیل در جنگ علیه کشورمان از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و احتمالا به همین دلیل بوده که تعداد حملات بیشتری را در بازه زمانی کوتاه‌تری انجام داده‌اند.

چین:

امیدواریم عملیات نظامی علیه ایران به زودی پایان یابد

سخنگوی چهارمین نشست چهاردهمین کنگره ملی خلق چین ابراز امیدواری کرد عملیات نظامی علیه ایران به زودی پایان یابد.

آخرین اخبار از تجاوز نظامی به ایران/ تداوم ضربه به اهداف و منافع آمریکا در منطقه

چهارمین روز حمله مشترک آمریکا و رژیم اسرائیل به ایران در حالی آغاز شده که عملیات سپاه پاسداران علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی و پایگاه‌های آمریکا در منطقه عقب‌نشینی ناو آبراهام لینکلن را به همراه داشته، تحولات منطقه به صعود قیمت جهانی نفت منجر شده و دبیرکل ناتو نیز بر اجتناب این پیمان نظامی از ورود به جنگ با ایران تاکید کرده است.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد:

پاسخ ایران به هرگونه تجاوز، قاطع خواهد بود

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل نوشت: ایران آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود. با این حال، در صورتی که جمهوری اسلامی ایران مورد تجاوز نظامی قرار گیرد، به‌گونه‌ای قاطع، متناسب و در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع وفق ماده ۵۱ منشور ملل متحد پاسخ خواهد داد.

مهاجری:

آن طرف آبی‌ها، فردای تهاجم آمریکا به ایران قیافه‌شان دیدنی است؛ کریه‌تر از الان

یک فعال سیاسی اصولگرا نوشت: ساده اندیشی نکنیم. حمله به ایران و اشغال آن مانند همیشه‌ی تاریخ، فقط نکبت است و ذلت و خفت. اینهایی که آن‌طرف دنیا نشسته‌اند و برای امریکا کِل می‌کشند و به حمله ترغیبش می‌کنند، فردای تهاجم قیافه‌شان دیدنی است. کریه‌تر از الان و ترحم برانگیزتر از امروز.

محسن رضایی:

اگر جنگ شود، آتش‌بسی در کار نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: آمریکا بهتر است راه مذاکره را در پیش بگیرد ولی بداند این بار اگر جنگی را شروع کرد، آتش بسی در کار نیست.

محسن رضایی:

اگر جنگ شود، آتش‌بسی در کار نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: آمریکا بهتر است راه مذاکره را در پیش بگیرد ولی بداند این بار اگر جنگی را شروع کرد، آتش بسی در کار نیست.

محسن رضایی:

اگر جنگ شود، آتش‌بسی در کار نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: آمریکا بهتر است راه مذاکره را در پیش بگیرد ولی بداند این بار اگر جنگی را شروع کرد، آتش بسی در کار نیست.

محسن رضایی:

اگر جنگ شود، آتش‌بسی در کار نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: آمریکا بهتر است راه مذاکره را در پیش بگیرد ولی بداند این بار اگر جنگی را شروع کرد، آتش بسی در کار نیست.

سرلشکر حاتمی:

دست ما روی ماشه است

فرمانده کل ارتش گفت: امروز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در آمادگی کامل دفاعی و نظامی قرار دارند، تحرکات دشمن در منطقه به‌طور دقیق رصد می‌شود و دست ما روی ماشه است. اگر دشمن مرتکب اشتباه شود، بدون تردید امنیت خود، امنیت منطقه و امنیت رژیم صهیونیستی را به خطر خواهد انداخت.

الجزیره به نقل از یک مقام ایرانی:

آماده مقابله با هرگونه تجاوز هستیم

یک مقام ایرانی در گفت‌وگو با الجزیره بر آمادگی کامل ایران برای مقابله با هرگونه تجاوز تاکید کرد.

وزارت خارجه ایران:

تجاوز نظامی اسرائیل به لبنان، نقض حاکمیت ملی است

وزارت خارجه ایران با محکوم کردن تجاوز نظامی گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان، حملات را نقض حاکمیت ملی و جنایت علیه صلح بین‌المللی خواند.