با مطرح شدن احتمال شکلگیری تفاهمی میان ایران و آمریکا برای پایان درگیریها و آغاز مذاکرات، شماری از چهرههای تندرو جمهوریخواه، سناتورها و تحلیلگران نزدیک به جریان جنگطلب در آمریکا، به شدت از این رویکرد انتقاد کرده و آن را تکرار تجربههای گذشته و امتیازدهی خطرناک به تهران توصیف کردهاند. در مقابل، برخی دیگر این مواضع را افراطی دانسته و تأکید کردهاند که ادامه درگیری نظامی میتواند هزینههای بیشتری برای واشنگتن به همراه داشته باشد.