کد خبر : ۹۸۰۶
۰۸:۲۹

۱۴۰۱/۰۸/۱۹

طالبان حضور بانوان در پارک‌ها و مرکز تفریحی کابل را ممنوع کرد

طالبان تنها چند ماه پس از دستور تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها، ورود زنان به پارک‌های عمومی و مراکز تفریحی پایتخت را ممنوع کرده است.

فرانس 24 نوشت: طالبان پیشتر دختران دبیرستانی را از رفتن به مدرسه، حضور زنان بدون محارم در انظار عمومی و همچنین مسافرت آنها را منع کرده بود، اینک در یک گام دیگر به عقب، حضور بانوان در مراکز تفریحی را نیز ممنوع کرده است.

محمد عاکف صادق مهاجر، سخنگوی وزارت پیشگیری از منکر و ترویج امر به معروف طالبان گفت: در 15 ماه گذشته، ما تمام تلاش خود را کردیم تا آن را-حضور زنان در مجامع عمومی- تنظیم و مرتب کنیم و حتی روزها را مشخص کردیم. اما هنوز، در برخی جاها – در واقع، باید بگوییم در بسیاری از جاها – قوانین نقض می‌شود. در این مکان‌ها اختلاط صورت می‌گیرد و حجاب رعایت نمی‌شود.

گفتنی است تصمیمات طالبان برای زنان افغان باعث نارضایتی مردم افغانستان و همچنین نهادهای حقوق بشری شده است.


گزارش خطا

ارسال نظر
captcha