کد خبر : ۹۶۱۶
۱۳:۳۰

۱۴۰۱/۰۸/۱۲

احتکار دارو؛ وفور سرم در داروخانه‌های افراد خاص!‌

اصلاحات نیوز؛ کمبود سرم و آنتی بیوتیک معضل اصلی بیماران طی روزهای اخیر بوده است، این کمبود دارو تا جایی پیش رفت که حتی قرص استامینوفن ساده نیز کمیاب و در برخی مناطق نایاب شد! حال سندی به دست اصلاحات نیوز رسیده که حاکی از احتکار دارو است در حالی که پیشتر مهدی پیرصالحی عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفته بود: " احتکار دارو نشدنی است"!

به گزارش اصلاحات نیوز؛ افزایش شدید قیمت دارو طی روزهای اخیر و مهمتر از آن کمبود و حتی نایاب شدن برخی داروها از جمله آنتی بیوتیک و حتی استامینوفن ساده معضل بزرگ بیماران بوده و این کمبود دارو به سرم نیز رسید.

حال طبق سندی که به دست اصلاحات نیوز رسیده است عضو‌ هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی احتکار دارو و مواد اولیه را نشدنی عنوان کرده بود اما در شرایط کمبود سرم، برای داروخانه خود بدون محدودیت سرم تامین می‌کند!

سوال اینجاست که آیا نهادهای نظارتی قصد برخورد با چنین افراد سودجو را ندارند؟ 

مهدی پیرصالحی عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران هفته گذشته درباره ادعای احتکار دارو و مواد اولیه دارویی توسط شرکت‌های داروسازی به منظور افزایش قیمت و کسب سود بیشتر گفته بود: «شرکت‌های داروسازی مورد اتهام باید خودشان در این زمینه از خودشان دفاع کنند. این شرکت‌ها اگر برنامه تولید داشته‌اند و به این برنامه عمل نکرده‌اند، تخلف کرده‌اند اگر هم طبق برنامه تولید کرده‌اند، تخلفی نکرده‌اند اما علی‌القاعده شرکت‌ها احتکار نمی‌کنند تا قیمت‌ها بالا برود. احتکار نشدنی است و تولید هم هیچ‌وقت متوقف نشده است. مشکلی که در زمینه تولید آنتی‌بیوتیک وجود داشته، این بوده که قیمت این نوع داروها نامناسب بوده و شرکت‌های داروسازی از این قیمت‌ها شاکی بوده‌اند. اگر سازمان غذا و دارو از ابتدا قیمت مناسبی به این شرکت‌ها می‌داد، این مشکلات پیش نمی‌آمد.»

این مشکلات در حالی در حال افزایش است که طرح دارویار نیز با شکست مواجه شده و با وجود تبلیغات و تعریف و تمجیدهایی که وزیر بهداشت و دولت از این طرح داشتند؛ حریف کمبود دارو نشد.


گزارش خطا

ارسال نظر
captcha