کد خبر : ۱۱۴۵۳۲
۱۹:۲۶

۱۴۰۵/۰۴/۰۷

واکنش وزیر ارتباطات به شایعات اخیر؛ اختلال بانکی ارتباطی به اینترنت بین‌الملل ندارد

45678

وزیر ارتباطات درباره بروز اختلال‌های اخیر سایبری در برخی بانک‌ها گفت: اینکه برخی این اختلالات را به باز شدن اینترنت بین‌الملل مرتبط می‌دانند، گزاره دقیقی نیست و اظهارات غیر حرفه‌ای محسوب می‌شود.

سید ستار هاشمی درباره مشکلات پیش‌آمده اخیر برای بانک‌ها اظهار کرد: طبق تقسیم کاری که در کشور اتفاق افتاده، دستگاه‌های مختلف به ۴ دسته تقسیم حیاتی، زیرساختی، غیر زیرساختی و بخش خصوصی تقسیم شده‌اند هر کدام از اینها یک دستگاه هماهنگ‌کننده دارد که آن نهاد گزارش‌ها را تهیه و ارزیابی دوره‌ای انجام می‌دهد؛ خود آن دستگاه هم گزارش‌های مربوطه را به مرکز ملی فضا یمجازی ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: از آنجایی که بانک‌های ما دستگاه‌های زیرساختی محسوب می‌شوند، نهاد هماهنگ‌کننده امنیت سایبری آنها «افتا» (وابسته به نهاد ریاست جمهوری) است؛ ارزیابی‌هایی که افتا انجام داده به مرکز ملی فضای مجازی ارائه شده و این مرکز حسب صلاح‌دید گزارش‌ها را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: بعضا منعکس می‌شود که علت اختلالات سایبری در بانک‌ها به دلیل باز شدن اینترنت بین‌المللی است گفت: این اظهارات گزاره دقیقی نیست و گزاره‌ای هیجانی است؛ حقیقت این است که بانک‌های ما قبل از ۹ اسفند هم فعال بودند و اینترنت بین‌الممل در کشور متصل بود و جوانان همین کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان امنیت شبکه را تأمین کرده بودند.

وی خاطر نشان کرد: عمده خدمات حوزه بانکی کشور Iran Access (دسترسی در داخل دایران) است و اصلا در خارج از کشور در دسترس نیستند که با باز شدن یا نشدن اینترنت بین‌الملل برای آنها اتفاقی بیفتد.

هاشمی بیان کرد: وقتی چنین گزارش‌های غیر حرفه‌ای منتشر می‌شود، مردم باید از مراجع مرتبط و ذی‌ربط آن را پیگیری کنند؛ همکاران ما هم مشاوره می‌دهند تا هر چه زودتر این اختلالات برطرف شود.

تامین زیرساخت‌های ارتباطی در ایام وداع با رهبر شهید

وزیر ارتباطات درباره وضعیت در نظر گرفته شده برای اینترنت بین‌الملل همراه در مراسم تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب تأکید کرد: جلسات متعددی در وزارت ارتباطات برای تأمین زیرساخت‌های ارتباطی مردم جهت حضور در مراسم تشییع پیکر مطهر رهبر شهید انقلاب که با شکوه هرچه‌تمام‌تر انجام خواهد شد، برگزار کرده‌ایم و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

هاشمی ادامه داد: با استانداران تهران، قم و خراسان رضوی نیز به عنوان میزبانان خیل عظیم تشییع‌کنندگان نشست‌هایی داشته‌ایم؛ هر یک از معاونان وزارت ارتباطات به عنوان مسئول معین برای یک استان مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مباحثی که به جد دنبال می‌کنیم، میزبانی از میهمانان خارجی است که باید به صورت ویژه مد نظر داشته باشیم تا صحنه‌های باشکوهی که خلق می‌شود، به جهانیان نمایش داده شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا

ارسال نظر
captcha