سیاسی ۱۴۰۳/۰۴/۱۸

تخلفات قلدرمابانه در ایسنا در ایام جابجایی دولت‌ها

ایسنا که جانبداری‌اش به نفع کاندیداهای یک جریان خاص در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، انتقادهای بسیاری در پی داشت، در پی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات، شاهد اتفاق‌های عجیب و خطرناکی شده است.

تخلفات قلدرمابانه در ایسنا در ایام جابجایی دولت‌ها

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) که همواره اعتبار خود را مدیون رعایت اصول حرفه‌ای و اصل بی‌طرفی در قبال جریان‌های سیاسی، بویژه در انتخابات متعدد بوده است، در انتخابات اخیر ریاست جمهوری شکل دیگری از فعالیت رسانه‌ای را از خود بروز داد.

بیشتر بخوانید؛

تغییرات و جا به جایی نیرو در دولت رئیسی بر خلاف نامه مخبر در حال شکل گیری

جانبداری مشهود از کاندیداهای یک جریان سیاسی خاص که درنهایت برنده این انتخابات نشدند و به موازات آن، عملیات تخریبی مستمر علیه کاندیدای سمت دیگر که درنهایت توسط مردم به‌عنوان رییس جمهور جدید کشور انتخاب شد، موجب شد که این خبرگزاری در چند هفته فعالیت خود در دور اول و دوم انتخابات، چند بار از هیات نظارت تذکر دریافت کند.
حال تیم سیاسی پرشمار مستقر شده در این خبرگزاری در دولت سیزدهم، گویا قصد دارد انتقام انتخاب مردم را از این خبرگزاری و بدنه قدیمی آن بگیرد؛ بدین صورت که از همان ساعات اولیه پس از اعلام نتیجه انتخابات، یک سلسله عملیات تخریبی را در این رسانه عمومی و ملی کشور آغاز کرده است.
اقدام غیرقانونی در صدور احکام «رسمی» برای جمعی از پرسنل جدیدالورود که سمپاتی و وابستگی آنان به جریان جبهه پایداری در جریان انتخابات ریاست جمهوری به شکل مشهود و بدون رودربایستی به نمایش گذاشته شد و انتقادهایی بسیاری برانگیخت، یکی از این اقدامات است.
اقدام دیگری که برای این خبرگزاری و آینده آن بسیار خطرناک به نظر می‌رسد، اقدام به صدور چک‌های متعدد با رقم میلیاردی و به بهانه‌های مختلف، بوده است.
گویا اقدامات خارج از روال قانونی و اقداماتی از این دست، از دیگر برنامه‌های تیم مدیریتی فعلی ایسنا بوده که موج نگرانی را در پرسنل آن پدید آورده که از ۲۵ سال پیش یک رسانه معتبر و موثق را به عنوان سرمایه ملی کشور شکل داده‌اند.
این درحالی است که ساعاتی پیش سخنگوی ستاد رییس جمهور منتخب نیز در اظهار نظری رسمی نسبت به صدور احکام غیرقانونی مختلف در دستگاه‌های اجرایی در این روزها ابراز نگرانی کرد.
انتهای پیام/

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید