سیاسی ۱۴۰۳/۰۳/۱۳

وحید حقانیان کیست؟

سید وحید حقانیان که بیشتر با عناوین «سردار وحید» و «آقای وحید» شناخته شده‌است یکی از فرماندهان سابق نظامی که در سال‌های اخیر معاون امور ویژه بیت رهبری بوده است.

وحید حقانیان کیست؟

اصلاحات نیوز | وحید حقانیان یکی از فرماندهان پیشین سپاه است. او وارد عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری شده است تا شانس خود را در این میدان آزمایش کند.

به گزارش رویداد۲۴، وحید حقانیان مشهور به «سردار وحید» یکی از چهره‌های نظامی رتبه بالا است. مسئولیت اصلی او معاون امور ویژه رهبر انقلاب باعث می‌شود که از مقامات خاص به شمار بیاید. وحید حقانیان از جمله چهره‌های نزدیک به رهبری نیز هست. او پس از عضویت در سپاه پاسداران توانست به درجه فرماندهی سپاه موسوم به گشت ثار‌الله نایل شود. وی در عملیات بیت‌المقدس ۳ از ناحیه شکم و پا مجروح شد و در همه این سال‌ها نقشی مهم در سپهر سیاسی ایران داشته است.
وحید حقانیان کیست؟

در مورد زندگی شخصی وحید حقانیان این‌که کجا و چه تاریخی به دنیا آمده است اطلاعات چندانی در دست نیست تنها چیزی که در مورد او می‌توان گفت این است که دارای اصالتی اصفهانیست. البته گفته می‌شود که او متولد سال ۱۳۴۲ در تهران است.
ورود حقانیان به سپاه پاسداران و گشت ثار‌الله

پس از عضویت در سپاه توانست پله‌های ترقی را به‌سرعت طی کند او در ۱۳۶۴ فرمانده گشت‌های انتظامی امنیتی سپاه پاسداران در تهران موسوم به گشت ثارالله شد.

وحید حقانیان در جبهه هم حضوری فعال داشته است و و در سال ۱۳۶۶ در عملیات بیت‌المقدس ۳ به‌شدت از ناحیه شکم و پا مجروح شد که اگر به راه‌رفتن وی دقت کنید این آثار را در او خواهید دید.

نخستین باری که حقانیان وارد عرصه سیاست شد و شگفتی همگان را برانگیخت در مراسم تنفیذ دور دوم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد بود.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید