سیاسی ۱۴۰۳/۰۱/۱۸

کاظم صدیقی در یک سال گذشته درباره حجاب چه گفته است؟

روزنامه اعتماد اظهارات کاظم صدیقی درباره حجاب را مرور کرده است.

کاظم صدیقی در یک سال گذشته درباره حجاب چه گفته است؟

روزنامه اعتماد در گزارشی به بررسی زندگینامه کاظم صدیقی پرداخته است.

به گزارش اعتماد، در بخش از این گزارش درباره اظهارات او درباره حجاب آمده است:

صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه در تیرماه سال گذشته اظهارات خبرسازی را مطرح کرد. صدیقی با تاکید بر اهمیت سه حریم بیت، قرآن و ولایت امیرالمومنین، بیان کرد: خداوند این سه حریم را که جزو حرمات‌الله محسوب می‌شوند، حفاظت می‌فرماید و دشمنان آنها را نابود می‌کند.

وی با بیان اینکه در ایران زن حرمت دارد، اضافه کرد: حجاب زن باعث حفظ حرمتش می‌شود، همچنین زن مسلمان در خانه و خانواده شخصیت دارد. اسلام برای زن سنگر شرف تعیین کرده و چادر مسبب بقای احکام قرآن و حفظ حرمت زن است.

صدیقی با بیان اینکه دین با عمامه، چادر و مجالس امام حسین (ع) پررنگ شد و رضاخان تلاش کرد این سه عامل را نابود کند، گفت: دین‌زدایی با وجود حوزه‌های علمیه، مبلغان دینی، خانواده و افراد دیندار امکان ندارد. داعش همان خوارج و افراد بی‌دین متظاهر به دینداری هستند. مردم ایران غیرت دینی دارند و برای کشف حجاب بیشتر از گرانی نگران هستند.عده‌ای از بیگانگان و دشمنان پول می‌گیرند تا قبح بی‌حجابی را بشکنند. همچنین گروه دوم از بی‌حجاب‌ها قانون و شرع را نمی‌دانند و اطلاع ندارند کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به خطر گروه سوم از بی‌حجاب‌ها، تاکید کرد: این گروه را باید خیلی جدی گرفت و با آنها مطابق با قانون برخورد کرد. آنها از دشمن خط می‌گیرند و به عنوان نفوذی برای نابودی نظام تلاش می‌کنند. برای مبارزه با بی‌حجابی باید مساجد آباد گردد تا دین حفظ شود. وقتی جبهه نیروهای انقلابی سنگر را خالی کنند، دشمن پیروز می‌شود.

او مهرماه سال گذشته نیز در خطبه‌های نماز جمعه گفت که « کشف حجاب و برهنگی برای جنگلی‌هاست و انسان دوست دارد همواره پوشش و وقار و حیا داشته باشد و ملاحظه خدا و بندگان خدا را بکند و خودش را در معرض چشم‌های طمعکار هرزه قرار ندهد، در آخرت هم لباس لازم داریم. در روز آخرت عده‌ای عریان برمی‌خیزند و در روز برزخ لباس به تن ندارند و در میان برزخیان سرافکنده‌اند، خدا می‌گوید اگر می‌خواهید در آخرت لباس متانت به تن داشته باشید و بی آبرو نشوید بهترین لباس، لباس تقواست، لباس کهف النفس از رذائل اخلاقی است».

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید