سیاسی ۱۴۰۲/۱۲/۲۷

حسن آصفری نماینده مجلس:

مجلس جدید از الان به دنبال حاشیه‌سازی است/ با این افرادی که وارد مجلس شدند، ناکارآمدی مجلس آینده محرز است

نماینده مجلس یازدهم در خصوص نوع عملکرد نمایندگان جدید مجلس به اصلاحات نیوز گفت: در حوزه های قانون گذاری و نظارت، با این مجلس دچار مشکل خواهیم بود. با ترکیبی که وارد مجلس شده و شناختی که از این جریان‌های تازه وارد به مجلس داریم، معتقدم که از الان دنبال حاشیه سازی هستند!

مجلس جدید از الان به دنبال حاشیه‌سازی است/ با این افرادی که وارد مجلس شدند، ناکارآمدی مجلس آینده محرز است

محمدحسن آصفری نماینده مجلس و کارشناس مسائل سیاسی، با تحلیل ترکیب مجلس دوازدهم و کارآمدی این مجلس، به اصلاحات‌ نیوز می‌گوید: مجلس دوازدهم شامل یک اکثریتی از جریان نیروهای اصولگرا و اقلیتی از نیروهای اصلاح طلب است و تا به الان شرایط این است و باید دید بعد از دور دوم انتخابات، ترکیب به چه صورت پیش خواهد رفت و چه افرادی وارد مجلس می‌شوند.

او در ادامه با اشاره به این نکته که مجلس جدید مجلس ناکارآمدی خواهد بود، تصریح می‌کند: پیش بینی می‌کنم مجلس دوازدهم نمی‌تواند مجلس کارآمدی باشد. ترکیبی که وارد شده اند بیشتر حاشیه ساز هستند تا اینکه بخواهند مسائل را حل و فصل کنند، به آنها نمی‌توان امیدوار بود؛ چرا که طبیعتا این افراد نیروهای باتجربه و توانمندی نیستند که با قوانین و مسائل آشنا باشند. همین موضوع باعث می‌شود حداقل دو سال از زمان مجلس صرف حاشیه و مسائل جانبی شود، به جای اینکه به وظایف خود رسیدگی کنند.

پیش بینی می‌کنم مجلس دوازدهم نمی‌تواند مجلس کارآمدی باشد. ترکیبی که وارد شده اند بیشتر حاشیه ساز هستند تا اینکه بخواهند مسائل را حل و فصل کنند، به آنها نمی‌توان امیدوار بود؛ چرا که طبیعتا این افراد نیروهای باتجربه و توانمندی نیستند که با قوانین و مسائل آشنا باشند.

آصفری با بیان این موضوع که ناکارآمدی مجلس جدید منجر به اعتراضات خیابانی مردم نمی‌شود، گفت: هرچند که نمی‌توان به مجلس جدید و کارآمدی اش امیدوار بود، اما باید بگویم خداروشکر مردم ما مردم فهیمی هستند که پای نظام و انقلابشان هستند، خود مردم متوجه شده‌اند که موضوعات اعتراضی آبشخورش در خارج از کشور است و آنها هستند که از این اعتراضات نفع می‌برند. ما مطمئنا دوباره شاهد اعتراضات مردم نخواهیم بود.

در حوزه های قانون گذاری و نظارت، با این مجلس دچار مشکل خواهیم بود. با ترکیبی که وارد مجلس شده و شناختی که از این جریان‌های تازه وارد به مجلس داریم، معتقدم که از الان دنبال حاشیه سازی هستند!

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که ناکارآمدی مجلس جدید بیشتر در چه حوزه‌هایی خود را نشان می‌دهد، گفت: به نظرم در حوزه های قانون گذاری و نظارت، با این مجلس دچار مشکل خواهیم بود. با ترکیبی که وارد مجلس شده و شناختی که از این جریان‌های تازه وارد به مجلس داریم، معتقدم که از الان دنبال حاشیه سازی هستند! به نظرم مجلس باید این موضوع را مدیریت کند، چرا که اگر مدیریت نکند، منجر به ناکارآمدی بیشتر خواهد شد. مجلس همه تلاشش باید این باشد که حاشیه آن ها بر متن غلبه پیدا نکند.

انتهای پیام/

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید