اقتصادی ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

دلار کاهشی شد؛ بازار ارز در حال بازگشت به آرامش است؟

به عقیده فعالان اقتصادی، بازار در حال تخیله هیجانات خود است. رفتار بازار ارز در روزهای اخیر یک رفتار هیجانی بوده است. با تشدید ریسک‌های سیاسی ناشی از درگیری‌های منطقه‌ای، انتظارات تورمی افراد جامعه افزایشی شد.

دلار کاهشی شد؛ بازار ارز در حال بازگشت به آرامش است؟

به‌نظر می‌رسد فضای کلی بازار ارز و طلای تهران در حال تغییر است. بازار طلا به روند کاهشی روز شنبه ادامه داد و دلار نیز علیرغم رشد قیمت چشمگیر خود در معاملات ابتدای روز، در عصر روز گذشته مجددا به کانال ۶۴ بازگشت.

به گزارش دنیای اقتصاد، به عقیده فعالان اقتصادی، بازار در حال تخیله هیجانات خود است. رفتار بازار ارز در روزهای اخیر یک رفتار هیجانی بوده است. با تشدید ریسک‌های سیاسی ناشی از درگیری های منطقه‌ای، انتظارات تورمی افراد جامعه افزایشی شد.

فعالان کف بازار نیز ضمن همراهی با این انتظارات اقدام به اعلام نرخ های در سطوح قیمتی بالاتر کردند. این روند افزایشی به گونه ای بود که قیمت هر برگ دلار آزاد از روز سیزدهم فروردین تا دیروز حدود ۵/۳ درصد رشد را تجربه کرد.

به عقیده کارشناسان معاملات ارزی غیر رسمی در حجم اندکی صورت می‌پذیرد در نتیجه نرخ‌های حال حاضر از پشتوانه معاملاتی برخوردار نیستند. روز گذشته نیز نشانه‌هایی از شروع فرایند تخلیه هیجانات در بازار نمایان شد.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید