سیاسی ۱۴۰۳/۰۱/۱۲

بولتون: ترامپ حتی برای دیکتاتوری مغز ندارد

بولتون معتقد است که ترامپ فاقد فلسفه سیاسی منسجمی است که دیکتاتور‌ها نیاز دارند.

بولتون: ترامپ حتی برای دیکتاتوری مغز ندارد

جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در پاسخ به این پرسش که آیا ترامپ ویژگی‌های یک دیکتاتور را دارد یا خیر، نه تنها توان فکری رئیس جمهور سابق را کوچک شمرد، بلکه سوابق حرفه‌ای او را نیز به سخره گرفت و تاکید کرد: «به خدا او فقط یک توسعه دهنده ملک است!»

جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا، در حالی که به دنبال کسب دوره دوم در کاخ سفید است، هشدار داده است که ترامپ – تنها رقیب باقی مانده برای نامزدی جمهوری خواهان – و متحدانش» مصمم هستند دموکراسی آمریکایی را نابود کنند «ترامپ اخیراً از ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، در املاک مار-آ-لاگو در فلوریدا میزبانی کرده و همین باعث مطرح شدن اظهاراتی در خصوص به خطر افتادن دموکراسی در آمریکا شده است.

با این وجود، بولتون معتقد است که ترامپ فاقد فلسفه سیاسی منسجمی است که دیکتاتور‌ها نیاز دارند.

بولتون در مصاحبه خود با فیگارو اظهار داشت که به احتمال زیاد ترامپ تهدید خود مبنی بر خروج ایالات متحده از ائتلاف نظامی ناتو در صورت انتخاب مجدد را عملی کند. در ماه‌های اخیر، ترامپ هشدار خود را تکرار کرده و قصد خود را در خصوص کشور‌هایی که به نظر او به اندازه کافی در امنیت ائتلاف مشارکت ندارند، ابراز کرده است. او همچنین مدعی شده است که اعضای اروپایی ناتو، ایالات متحده را به عنوان “احمق” مسخره می‌کنند.

بولتون هشدار داد که «ترامپ وقتی ایده‌ای دارد، بار‌ها و بار‌ها به آن بازمی‌گردد، سپس حواسش پرت می‌شود، فراموش می‌کند، اما در نهایت به آن بازمی‌گردد و به آن عمل می‌کند» و افزود: به همین دلیل خروج از ناتو یک احتمال واقعی است. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که این فقط یک ابزار مذاکره است، اما من اینطور فکر نمی‌کنم.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید