سلامت ۱۴۰۳/۰۱/۲۸

با ترک این کارها قلب سالم‌تری داشته باشید

گاهی انجام بعضی کارها و حفظ روتین زندگی باعث عمر طولانی و سالم می‌شود. و برعکس بعضی کارهای به ظاهر ساده به قلب و سلامت بدن آسیب جدی وارد می‌کند.

با ترک این کارها قلب سالم‌تری داشته باشید

عادت‌هایی که به قلب آسیب میزند:
نشستن طولانی مدت

کسانی که به مدت طولانی در حالت نشسته کار می‌کنند، بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی وعروقی قرار دارند. نشستن طولانی سبب کاهش چربی سوزی توسط ماهیچه‌ها و کند شدن جریان خون می‌شود. این عوامل سبب افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی، فشارخون بالا و دیگر بیماری‌ها می‌شود. پس سعی کنید کمتر بنشینید و تحرک تان را بیشتر کنید.

کنترل نکردن خشم

به گفته محققان، افزایش خطر حمله قلبی پس از عصبانیت یا اضطراب شدید می‌تواند بیشتر به دلیل تندتر شدن ضربات قلب یا افزایش فشار خون باشد که رگ‌های خونی را تنگ‌تر کرده و منجر به بروز لخته خون و در نهایت حمله قلبی می‌شود.

کم خوابی

پیش از این یافته‌های یک تحقیق نشان داده بود که بی‌خوابی افراد، یک ارتباط خاص با خطر حمله قلبی در آن‌ها دارد. بر اساس آن تحقیقات که در کالج قلب و عروق آمریکا ارائه شد، افرادی که از بی خوابی رنج می برند، در مقایسه با افرادی که به طور متوسط این اختلال خواب را نداشته اند، ۶۹درصد بیشتر در معرض حمله قلبی قرار دارند.

توجه نکردن به بهداشت دهان و دندان

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بیماریهای دندان و لثه می‌تواند باعث افزایش سطح چربی‌های تری گلیسیرید در خون شده و در نتیجه به قلب آسیب وارد کند. عفونتهای لثه می‌تواند روی رگهای خونی در دندانها تاثیر گذاشته و به این ترتیب باکتری‌های مضر و خطرناک به همراه جریان خون به قلب منتقل می‌شوند. این امر هم چنین یک نشانگر مهم از بیماریهایی چون دیابت، پوکی استخوان و غیره است.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید