ورزشی ۱۴۰۲/۱۲/۲۱

این دربی استقلال و پرسپولیس ۷ امتیاز دارد

روز چهارشنبه و از ساعت ۲۰، استقلال و پرسپولیس داربی حساس ۱۰۳ را در استادیوم آزادی برگزار می‌کنند.

این دربی استقلال و پرسپولیس ۷ امتیاز دارد

دیدار استقلال – پرسپولیس، دیدار سنتی فوتبال ایران است که در نزدیک به نیم قرن اخیر، همیشه برای هر دو باشگاه‌ها و هوادارانشان اهمیت زیادی داشته است. اهمیت این دیدار به حدی است که بارها شنیده‌ایم که برخی هواداران پیروزی در این مسابقه را در حد قهرمانی مهم می‌دانند.

در سال‌های اخیر حضور استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی، علاوه بر حساسیت‌های همیشگی و تاریخی، در تعیین قهرمان هم تاثیر زیادی دارد.

در فصل جاری، استقلال با ۴۲ امتیاز در صدرجدول قرار دارد و پرسپولیس با ۳۹ امتیاز در تعقیب تیم جواد نکونام است. پیروزی استقلال در این دیدار می‌تواند یک گام بلند برای آبی‌پوشان در مسیر قهرمانی باشد و فاصله آن‌ها را با رقیب سنتی به ۶ امتیاز برساند. از سوی دیگر پیروزی پرسپولیس می‌تواند امتیاز عقب افتاده را جبران کند و علاوه بر اینکه سه امتیاز از رقیب اصلی بگیرد، آن‌ها را هم امتیاز استقلال کند. به همین دلیل است که عده‌ای این دیدار را یک رقابت ۶ امتیازی می‌دانند.

علاوه بر این، در لیگ برتر فوتبال ایران و در صورت تساوی امتیازها، نتیجه بازی رودررو جایگزین تفاضل گل شده است. استقلال و پرسپولیس در دیدار رفت به تساوی یک بر یک رسیدند، به همین دلیل پیروز این دیدار، در صورت تساوی امتیازها در انتهای فصل، تکلیف قهرمان را مشخص می‌کند. به این صورت که اگر در انتهای فصل استقلال و پرسپولیس امتیازهای برابر داشته باشند، تیمی بالاتر قرار می‌گیرد که پیروز این دربی باشد. به همین دلیل بی‌راه نخواهد بود که بگوییم که در صورت تساوی امتیازها در پایان فصل، این دربی یک دیدار ۷ امتیازی خواهد بود، چرا که پیروز این رقابت حساس، انگار یک امتیاز بیشتر از رقیب دارد.

البته تساوی این دیدار در انتهای فصل کار را برای دو تیم به تفاضل گل می‌کشاند و البته یک فرصت ایده‌آل برای سپاهان است که اگر از بحران خارج شود و ۶ امتیاز از دو دیدار عقب افتاده‌اش بگیرد، به رقبای اصلی‌اش در صدرجدول نزدیک شود.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید