سیاسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۱

محمد حسین آصفری نماینده مجلس و کارشناس سیاست خارجی:

اقدام اسرائیل در اصفهان جنبه رسانه ای داشت/ از نظر جمهوری اسلامی این موضوع تمام شده است

یک نماینده مجلس در خصوص اقدام اسرائیل در اصفهان و احتمال پاسخ ایران به اصلاحات نیوز می گوید: از نظر جمهوری اسلامی این موضوع تمام شده است، گفت: البته برخی در این میان هستند که می‌خواهند میان ایران و اسرائیل جنگی صورت گرفته شود. جریان اپوزیسیون خارج از کشور و برخی از کشورهای عرب چندان ناراحت نمی‌شوند اگر جنگی میان ایران و اسرائیل رخ دهد.

اقدام اسرائیل در اصفهان جنبه رسانه ای داشت/ از نظر جمهوری اسلامی این موضوع تمام شده است

محمد حسین آصفری نماینده مجلس و کارشناس سیاست خارجی با اشاره به حوادث روز گذشته اصفهان به اصلاحات نیوز می‌گوید: اقدام اسرائیل بیشتر یک کار رسانه ای بود تا اینکه بخواهد بگوید اقدام متقابلی را انجام دهد، چراکه خود اسرائیل هم می‌داند که اشتباه بزرگی را مرتکب شد که به کنسولگری ایران حمله کرد و این اشتباه خود را نباید تکرار کند، چرا که با تکرار آن ضرر بیشتری را متحمل می‌شد.

او با بیان این موضوع که از نظر جمهوری اسلامی این موضوع تمام شده است، گفت: البته برخی در این میان هستند که می‌خواهند میان ایران و اسرائیل جنگی صورت گرفته شود. جریان اپوزیسیون خارج از کشور و برخی از کشورهای عرب چندان ناراحت نمی‌شوند اگر جنگی میان ایران و اسرائیل رخ دهد. فلذا امروز باید متوجه باشند هرگونه اقدامی با بازخورد محکم جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

اقدام اسرائیل بیشتر یک کار رسانه ای بود تا اینکه بخواهد بگوید اقدام متقابلی را انجام دهد، چراکه خود اسرائیل هم می‌داند که اشتباه بزرگی را مرتکب شد که به کنسولگری ایران حمله کرد و این اشتباه خود را نباید تکرار کند، چرا که با تکرار آن ضرر بیشتری را متحمل می‌شد.

این نماینده مجلس ادامه می‌دهد: این کاری که کردند کارساز نیست. خود اسرائیل می‌داند که اف ۳۵ هایی که دارد توانایی نزدیک شدن به پایگاه های نظامی ایران را دارد و نه جمهوری اسلامی موشک هایشان را بدون پاسخ خواهد گذاشت. فلذا بهتر است دست به کاری نزند، اقدامی که در اصفهان رخ داد هم بیشتر جنبه رسانه ای داشت، تا اینکه بگوید حمله ای علیه ایران انجام داده است.

از نظر جمهوری اسلامی این موضوع تمام شده است، گفت: البته برخی در این میان هستند که می‌خواهند میان ایران و اسرائیل جنگی صورت گرفته شود. جریان اپوزیسیون خارج از کشور و برخی از کشورهای عرب چندان ناراحت نمی‌شوند اگر جنگی میان ایران و اسرائیل رخ دهد. فلذا امروز باید متوجه باشند هرگونه اقدامی با بازخورد محکم جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

آصفری با بیان اینکه اسرائیل برای ساکت کردن جریان تندرو داخلی که دارند، دست به چنین کاری زد، گفت: عموم مردم اسرائیل هم علاقه ای به اقدام جنگ علیه ایران نیستند و می‌دانند که ایران توانایی بالایی دارد. اما یک جریان تندرو و خود نتانیاهو که امروز می‌داند با حمله ای که به کنسولگری کشورمان انجام داد دچار یک شکست سیاسی شده است و امروز در یک آچمز قرار گرفته اند. از همین رو به دنبال احیای چهره سیاسی خودشان هستند.

اینکه گفته می‌شود اقدام اصفهان کار نفوذی ها بوده هنوز مشخص نیست، باید صبر کنیم و ابعاد کامل آن مشخص شود و ببینیم چه اتفاقی افتاده است.

این کارشناس سیاست خارجی در ادامه می‌گوید: اینکه گفته می‌شود اقدام اصفهان کار نفوذی ها بوده هنوز مشخص نیست، باید صبر کنیم و ابعاد کامل آن مشخص شود و ببینیم چه اتفاقی افتاده است.

او در ادامه تصریح می‌کند: من کار را تمام شده می‌دانم و خودش هم می‌داند نتوانسته موثر باشد با این کار رسانه ای. ما در حال بررسی موضوع هستیم و در نهایت شورای عالی امنیت تصمیم می‌گیرد که باید چه اقدامی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید