سیاسی ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

حسین جلالی نماینده مجلس و رئیس دفتر سابق مصباح یزدی:

اسرائیل جواب ایران را نمی‌دهد، او را به گوشه رینگ بردیم/ آنها از قدرت‌نمایی ایران وحشت کرده‌اند

رئیس سابق دفتر مصباح یزدی در واکنش به حمله موشکی ایران به اسرائیل به اصلاحات نیوز می گوید: آنها فکر نمی‌کردند موشکی بتواند وارد اسرائیل شود. اسرائیل جواب ایران را نمی‌دهد چون می‌داند قرار است پاسخ شدیدتری را دریافت کند. ایران عملیات گسترده و فراگیری ندارد و این فقط یک تنبیه بود، به آنها سیلی زدیم. تنبیه و سیلی می‌تواند بازدارنده و پشیمان کننده باشد.

اسرائیل جواب ایران را نمی‌دهد، او را به گوشه رینگ بردیم/ آنها از قدرت‌نمایی ایران وحشت کرده‌اند

حسین جلالی نماینده مجلس و رئیس دفتر سابق مصباح، در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز با اشاره به پاسخ اسرائیل به حمله ایران گفت: اسرائیل پاسخ ایران را نمی‌دهد و کشورهای منطقه و غربی نیز از اسرائیل خواستند با ایران درگیر نشود و همانطور که پیش بینی می‌شد ایران قصد ندارد عملیات گسترده پایدار دائمی را در اسرائیل شروع کند.

وی ادامه داد: اسرائیلی ها حدس و گمان هایی نسبت به توان و ظرفیت نظامی ایران داشتند ولی باورشان نمی‌شد این ظرفیت دفاعی آنچنان مقتدرانه و کوبنده باشد که اسرائیل را به گوشه رینگ ببرد. چندین تن مواد منفجره را در عرض چند ساعت وارد یک کشور کنید بدون اینکه یک غیرنظامی کشته شود و یا خانه ای خراب شود، فقط مراکز نظامی به صورت هدف‌دار مورد حمله قرار گرفت.

جلالی با بیان اینکه با توجه به کمک انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و آمریکایی ها به اسرائیل در رهگیری‌ موشک ها، گفت: آنها فکر نمی‌کردند موشکی بتواند وارد اسرائیل شود. اسرائیل جواب ایران را نمی‌دهد چون می‌داند قرار است پاسخ شدیدتری را دریافت کند. اسرائیل یک اشتباهی کرد و کنسولگری ما را زد که یک تکی بود و ایران هم یک پاتک زد. اسرائیل فکر نمی‌کرد ایران جواب آنها را بدهد، اما ایران اعلام هم کرد عملیات گسترده و فراگیری نداریم و فقط یک تنبیه است و به آنها سیلی می‌زنیم. تنبیه و سیلی می‌تواند بازدارنده و پشیمان کننده باشد.

اسرائیلی ها حدس و گمان هایی نسبت به توان و ظرفیت نظامی ایران داشتند ولی باورشان نمی‌شد این ظرفیت دفاعی آنچنان مقتدرانه و کوبنده باشد که اسرائیل را به گوشه رینگ ببرد. چندین تن مواد منفجره را در عرض چند ساعت وارد یک کشور کنید بدون اینکه یک غیرنظامی کشته شود و یا خانه ای خراب شود، فقط مراکز نظامی به صورت هدف‌دار مورد حمله قرار گرفت.

این نماینده مجلس ادامه داد: اسرائیل از قدرت نمایی ایران وحشت کرده است و می داند عملیات بعدی کوبنده تر خواهد بود. اسرائیل اگر بخواهد پاسخی بدهد، به نظرم از طریق همین گروه های نفوذی که دارد مانند داعش و جیش الظلم، ترورهای کوری که انجام می‌دهد، از این طریق اقدام کند.

آنها فکر نمی‌کردند موشکی بتواند وارد اسرائیل شود. اسرائیل جواب ایران را نمی‌دهد چون می‌داند قرار است پاسخ شدیدتری را دریافت کند. ایران عملیات گسترده و فراگیری ندارد و این فقط یک تنبیه بود، به آنها سیلی زدیم. تنبیه و سیلی می‌تواند بازدارنده و پشیمان کننده باشد.

جلالی با بیان این موضوع که ممکن است کشورها و گروه‌های حامی ایران را مورد حمله قرار دهد، تصریح کرد: آنها نقشه دارند حامیان ایران در منطقه را بزنند و هیچ وقت سراغ مرکز مقاومت نمی‌روند و به سراغ شاخ و برگ های این درخت تنومند می‌روند که همین هم دیگر آن اثری که فکر می‌کنند نخواهند داشت. اسرائیل اکنون در کما است و حقیقتا برنامه ای هم برای پاسخ ندارد و نهایت تلاشش این است که شعار دهد و تهدید کند.

رئیس سابق دفتر مصباح، می‌گوید: اسرائیل حاضر نیست آماری از تلفات و خسارت هایش از این حمله ارائه دهد و مدام در حال مخفی کاری است.این موضوع مهمی است و مطمئن هستیم تلفات زیادی در حوزه نظامی به آنها وارد کردیم و مراکز و پادگان های مهمی را هدف قرار دادیم، این مخفی کاری اسرائیلی ها نشان دهنده اثرگذاری بالای ایران است. بایدن هم اعلام کرد این حمله بسیار وحشتناک بود. ایران فقط سیلی زد و اگر قرار باشد حمله فراگیری را انجام دهد معلوم نیست که سرنوشت اسرائیل چه خواهد شد.

این‌ها ۷۵ سال درحال کودک کشی و تجاوز و جنایت هستند و هیچکس جوابشان را نداده و هیچ کس مانند ایران اینچنین با اسرائیل در نیافتاده بود. حقیقتا می توان گفت یک راهبرد و استراتژیک جدید علیه صهیونیست ها ایجاد شده است و ایران دیگر دست از سرشان برنمی‌دارد و باید فکری به حال خودشان بکنند.

او ادامه می‌دهد: از سوی دیگر، همراهی و خوشحالی کشورهای دنیا بود. همه در دنیا از این حمله استقبال کردند و یک نور و امیدی در دل ملت ها ایجاد شد.همه خوشحال شدند از اینکه یک مرد در دنیا پیدا شده تا جواب اسرائیل را بدهد. این‌ها ۷۵ سال درحال کودک کشی و تجاوز و جنایت هستند و هیچکس جوابشان را نداده و هیچ کس مانند ایران اینچنین با اسرائیل در نیافتاده بود. حقیقتا می توان گفت یک راهبرد و استراتژیک جدید علیه صهیونیست ها ایجاد شده است و ایران دیگر دست از سرشان برنمی‌دارد و باید فکری به حال خودشان بکنند.

جلالی با بیان این که هیبت اسرائیل فروریخته است، گفت: کاری که حماس انجام داد چهارمین ماشین ارتش جنگی دنیا را پنچر کرد ولی اسرائیل با ورود به غزه و کودک کشی خواست ضعف خود را جبران کند. اسرائیل الان هرچقدر بخواهد مراکزی را مورد حمله قرار دهد، هرگز جبران نخواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به برخی سخنان مبنی بر اینکه ایران در حال جنگیدن با مردم خودش در خیابان با گشت ارشاد است، گفت: گشت ارشاد کجاست؟ شما می بینی منم هم می‌بینیم! کدام درگیری در خیابان ها؟ اینها بعد از روز قدس وحدت، یکپارچگی و حضور همه جانبه مردم را دیدند. روز قدس مانند حمله به اسرائیل نقشه های آنها را از بین برد. این ها منسوخ شده و حرف های نخ نما شده است.

انتهای پیام/

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید