عمومی ۱۴۰۰/۰۸/۲۲

نماینده مجلس: طرح صیانت هرگز به نتیجه نخواهد رسید/مردم بدون آب تحمل می کنند بدون اینترنت نه

علیرضا‌بیگی، نماینده مجلس در مورد طرح صیانت گفت: این طرح به سرانجام نخواهد رسید، مردم شاید بدون آب بتوانند زندگی کنند و با صرفه‌جویی در مصرف آب بتوانند مدتی تحمل کنند، اما بدون اینترنت به هیچ عنوان نمی‌توانند زندگی کنند و همه ابعاد زندگی افراد با اینترنت گره خورده است.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ احمدعلی‌رضا بیگی در نقد عملکرد مجلس و دولت اصولگرا گفت: طرح صیانت هرگز به نتیجه نخواهد رسید وحیده کریمی: مجلس یازدهم که با شعار انقلابی‌گری سال گذشته کار خود را آغاز کرده تاکنون عملکرد قابل‌قبولی در میان افکار عمومی کسب نکرده است.

تصمیم‌های مکرر بهارستانی‌ها در جهت منافع حزبی و گروهی و تلاش برای سهم‌خواهی از دولت سبب کاهش بیش از گذشته اعتماد عمومی به مجلس شده است. ادامه این روند به گفته احمد ‌علیرضا‌بیگی نه‌تنها به کاهش شدید مشارکت مردمی در انتخابات بعدی ختم خواهد شد بلکه نتیجه نادیده‌گرفتن مردم حوادث سختی را رقم خواهد زد.

هرچند او‌ معتقد است از مجلس حداقلی نباید انتظار زیادی داشت اما آبروی این مجلس در گرو موفقیت دولت رئیسی است و مجبور است قدرتمند ظاهر شود. با توجه به شرایط حساسی که از نظر مشکلات اقتصادی و امنیتی اصولگرایان با آن مواجه هستند، «شرق» در گفت‌وگو با احمد علیرضابیگی، نماینده مجلس شورای اسلامی، به بررسی عملکرد مجلس یازدهم و تبعات حمایت‌های بی‌چون‌و‌چرای نمایندگان از دولت رئیسی پرداخته است که مشروح آن در ادامه می‌آید.


 جناب علیرضابیگی، اجازه دهید مصاحبه را با نقدی صریح از عملکرد مجلس آغاز کنیم، این مجلس حداقلی اما با شعارهای انقلابی بسیار و عدم تأثیرگذاری واقعی در زندگی مردم، به‌ دنبال چیست؟ در ۱۸ ماه گذشته شعار انقلابی‌گری بسیاری شنیده شده اما در عمل اتفاقی نیفتاده است!


این مجلس حداقلی بخشی از سناریویی بوده که زمینه شکل‌گیری دولتی را فراهم کرده است. بعد از حوادث آبان، مشارکت حداقلی ترغیب شد تا مجلس ضعیفی تشکیل شود. نتیجه همه ملموس است. هرگز سابقه نداشته قاطبه نمایندگان مجلس یعنی بیش از ۲۰۰ نماینده، از یک فرد درخواست کنند خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد و از یک نامزد خاص برای ریاست‌جمهوری حمایت کنند، بیشتر از این تعداد هم از رقبا بخواهند که به نفع نامزد مورد حمایت مجلس کناره‌گیری کنند تا انتخابات منتج به نتیجه مورد نظر مجلس شود. اینها در مجلس جزء مواردی است که مانع کارآمدی و رسالت مجلس شده است. این‌گونه مجلس خود را مسئول موفقیت و شکست دولت می‌داند؛ بنابراین حمایت کامل از دولت را در برنامه خود قرار داده است.


 منظور شما از سناریو چیست؟


تصمیم گرانی بنزین در آبان با نظر مستقیم روحانی یک پیامد مهم داشت و آن کاهش چشمگیر مشارکت بود تا روحانی به خواسته‌ خود در تشکیل مجلس حداقلی برسد.

/شرق

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید