نفت و پتروشیمی ۱۴۰۳/۰۵/۲۰

کارکنان شرکت نفت و گاز پارس خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند

کارکنان شرکت نفت و گاز پارس شاغل در مناطق عملیاتی عسلویه، کنگان و سکوهای دریایی در تجمع سوم خود، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

کارکنان شرکت نفت و گاز پارس خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند

به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از میز نفت، کارکنان شرکت نفت و گاز پارس شاغل در مناطق عملیاتی عسلویه، کنگان و سکوهای دریایی در تجمع سوم خود، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. این کارکنان در بیانیه خود نوشته اند:

آقای دکتر پزشکیان

حال که سکان امور اجرایی کشور را در اختیار گرفته اید، ضمن تبریک لازم است بدانید، ایجاد سقف حقوق قرار بود مانع پرداخت های غیر قانونی به کیسه دوزان بیت المال گردد، اما در کمال تعجب و با تاسف بسیار در این سال ها، به قانون متقاطعی تبدیل گشته که مانع پرداخت های قانونی حقوق و مزایا و دسترنج کارکنان صنعت نفت شده است.

به‌گواه بسیاری از کارکنان عملیاتی قدیمی صنعت نفت که با پوست و گوشت و روان خود در جهت اعتلای نام صنعت نفت کوشیده اند، به یاد ندارند که اوضاع روحی و روانی کارکنان مناطق عملیاتی تا این حد ویران و پژمرده باشد.

لذا وزارت نفت هم اکنون به اراده ای نیازمند است که در اولین قدم بتواند روحیه ویران شده کارکنان عملیاتی نفت را درمان کند تا به مثابه تنفس مصنوعی، این صنعت زنده مانده و پس از آن بر سایر بحران ها تلاش نماید.

تلاش برای بازسازی روحیه از دست رفته و به شدت آسیب دیده کارکنان که به واسطه اتخاذ سیاست های اشتباه طی سالهای اخیر، منجر به کوچ اجباری بسیاری از متخصصین نفتی به خارج از کشور شده و ماندگان در کشور را نیز به شدت سرخورده و دلسرد نموده است که انگیزه ای برای کار و تلاش در جهت دستیابی به اهداف سازمان متبوع خود ندارند.

مصائب کار در نفت چیست؟

در مناطق عملیاتی صنعت نفت همچون عسلویه که عمدتا مملو از آلودگی های شیمیایی، گرمای طاقت فرسا، حساسیت و استرس بالای نگهداشت تولید و توزیع انرژی کشور است، سقف حقوق کاملا نامشروع بوده و همانا عدالت در مساوات نیست.

امروز پرسنل صنعت نفت، حق همسر و فرزندانشان را مطالبه می کنند.

امروز پرسنل صنعت نفت، عدالت و انصاف را مطالبه می کنند.

لذا اگر سقف نامشروع حقوق کارکنان مناطق عملیاتی صنعت نفت را حذف نفرمایید، با شرایط موجود از این پس، انتظار ارتقا کارایی و بهره وری کارکنان و رفع ناترازی های انرژی را نمی توان داشت!

امیدواریم،این گل آلودگی را به سرپنجه تدبیر از سرچشمه چاره کرده و در اسرع وقت، سقف ظالمانه دستمزد در مناطق عملیاتی را به طور کامل حذف نمایید.

سخنی با مسئولان صنعت نفت

و اما مدیران محترم صنعت نفت، همگی واقفیم که در برابر حرف هایی که می زنیم همانقدر مسئولیم که در برابر حرفهای نزده مسئولیت داریم.

تکریم و گرامیداشت‌ حقوق و منافع پرسنل، صرفا با حضور مدیران در دفتر کارمندان، خوش و بش با آنان یا گرفتن چند عکس یادگاری معنا نمی گردد.

امروز این پرسنل، پیگیری حذف سقف ظالمانه حقوق شان را از مدیریت مطالبه می کنند. پیگیری نه صرفا به معنای نامه نگاری با مقام مافوق، پیگیری به معنای اصرار، پافشاری، سماجت و ملاقات با مقامات مربوطه تا رسیدن به نتیجه مطلوب

در پایان اعلام می داریم، کارکنان شرکت نفت و گاز پارس هم راستا با سایر شرکت های عملیاتی جنوب، به صورت هفتگی تجمعات فوق را در مناطق عملیاتی عسلویه، کنگان و سکوهای دریایی با تعداد بیشتری از پرسنل تا رسیدن به نتیجه مطلوب برگزار خواهد نمود.

لذا از مسئولین خواهشمندیم هر چه سریعتر، تا دیرتر نشده، چاره ای بیندیشید تا متحدانه از این ظلم به مجموعه عملیاتی صنعت نفت، با موفقیت عبور نماییم و مسلم بدانید در غیر این صورت، نوک پیکان اتهامات، به سمت نهادهایی خواهد بود که این سقف ظالمانه را بر کارکنان تحمیل نمودند.

والسلام
کارکنان شاغل در مناطق عملیاتی شرکت نفت و گاز پارس

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید