عمومی ۱۴۰۰/۰۹/۲۴

بیانیه مشترک سه کشور اروپایی در مورد مذاکرات احیای برجام: مذاکرات برای احیای برجام درحال فروپاشی است

نمایندگان دائم سه کشور اروپایی مدعی شدند مذاکرات برای احیای برجام درحال فروپاشی است.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ نمایندگان دائم سه کشور آلمان، فرانسه و بریتانیا در بیانیه‌ای در مورد احتمال فروپاشی کامل برجام هشدار داده و اعلام کردند ایران و قدرت‌های بزرگ به سرعت در حال رسیدن به پایان راه توافق برجام هستند.

سه کشور آلمان، فرانسه و بریتانیا موسوم به گروه E3 در مذاکرات احیای برجام در وین حضور دارند.

در این بیانیه که روز سه شنبه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک توسط «نیکلاس دی ریوایر سفیر» فرانسه قرائت شد آمده: برنامه هسته‌ای ایران هرگز به اندازه امروز پیشرفت نکرده است و صلح، امنیت بین المللی و نظام جهانی منع اشاعه را تضعیف می کند. ایران از توافقاتی که پس از چندین هفته مذاکرات سخت به دست آمده بود، عقب نشینی کرده و در عین حال درخواست‌های حداکثری بیشتری را ارائه کرده است. ما به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که تشدید برنامه هسته‌ای ایران، برجام را به‌ طور کامل از بین خواهد برد.

این بیانیه می‌افزاید: اکنون درهای دیپلماتیک برای ایران برای انجام یک توافق کاملا باز است. ایران باید بین نابودی برجام و یک توافق منصفانه و جامع به نفع مردم ایران یکی را انتخاب کند.

گفتنی است شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر سه شنبه نشستی درباره اجرای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ برگزار کرد. در عین حال مجید تخت روانچی، سفیر ایران در سازمان ملل متحد در این جلسه تاکید کرد پیشنهادهای ایران در وین کاملا با مفاد برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ منطبق است.

انتهای پیام

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید