اقتصادی ۱۴۰۳/۰۳/۰۴

پیش‌بینی بورس هفته؛ نگاه بازار به انتخابات

سوال این روز‌های فعالان اقتصادی این است که آیا کابینه بعدی دنباله‌ی کابینه ابراهیم رییسی خواهد بود یا شاهد تغییراتی در قوه مجریه خواهیم بود؟

پیش‌بینی بورس هفته؛ نگاه بازار به انتخابات

به گزارش اکوایران، در هفته اخیر بازار بورس اوراق بهادار تهران تنها در سه روز فعال بود. در روز شنبه شاخص کل بورس تهران ۳ هزار و ۴۶۳ واحد تنزل کرد و ۱۷ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شد. روز یکشنبه شاخص ۶۲ هزار و ۱۹۱ واحد سقوط کرد و ۳۷۸ میلیارد تومان سرمایه خارج شد.

روز دوشنبه و پس از شهادت رییس جمهور و همراهان ایشان معاملات بازار سهام تعطیل بود.

روز سه‌شنبه محدودیت تغییر قیمت سهام به مثبت و منفی ۲ درصد اعمال شد و شاخص هزار و ۱۹۵ واحد رشد کرد، اما خروج سرمایه ادامه داشت که رقم آن ۱۹۶ میلیارد تومان بود.

روز چهار‌شنبه نیز به علت اعلام تعطیل رسمی به مناسبت تشییع پیکر شهید ابراهیم رییسی، معاملات بازار سهام تعطیل بود.

بدین ترتیب، در هفته اخیر بازار روز‌های متفاوتی را پشت سر گذاشت و متأثر از تعطیلات رسمی بود. با آنکه انتظار می‌رفت شوک خبر شهادت رییس جمهور، وزیر خارجه و دو مقام رسمی دیگر بازار دچار افت بیشتری شود، اما روز سه‌شنبه بخشی از بازار رشد کرد. در بازار ارز نیز شاهد کاهش قیمت بازار آزاد بودیم. در نتیجه نمی‌توان گفت که پس از تعطیلات و در ابتدای هفته بازار واکنش منفی قابل توجهی خواهد داشت.

از سوی دیگر انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری هشتم تیر ماه برگزار خواهد شد و یک نگاه بازار به تحولات سیاست داخلی است. سوال این روز‌های فعالان اقتصادی این است که آیا کابینه بعدی دنباله‌ی کابینه ابراهیم رییسی خواهد بود یا شاهد تغییراتی در قوه مجریه خواهیم بود؟

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید