ارز دیجیتال ۱۴۰۱/۰۶/۲۳

هشدار پیتر شیف به دارندگان بیت‌کوین

پیتر شیف از سرمایه‌گذاران کریپتو درخواست دارد که بیت‌کوین را کنار بگذارند. وی انتظار دارد قیمت بیت‌کوین در نهایت به صفر برسد.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ روند قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ به منتقدان آن دلایل بیشتری برای تردید داد. بر اساس گزارش بلومبرگ، این ارز دیجیتال پرچمدار چند روز گذشته، به سمت پایین‌ترین سطح خود در سال ۲۰۲۲ یعنی حدود ۱۷۵۰۰ دلار حرکت کرد.

روند قیمت بیت‌کوین همچنان نزولی است

با توجه افزایش اخیر بیت‌کوین، برخی از تحلیلگران صعودهای بیشتری را در انتظار روند این رمزارز می‌بینند. اما در مقابل برخی تحلیلگران تکنیکال همچنان چارچوب چارت قیمتی را نزولی و این تحرکات مثبت قیمت را موقت می‌بینند. گفتنی است بیت‌کوین همچنان در ناحیه ۲۴ هزار دلار با مقاومت شدیدی پیش‌رو است.

این گزارش همچنین خاطرنشان می‌کند که بیت‌کوین نتوانسته است فشارهای اقتصاد کلان جهانی مانند افزایش نرخ بهره را از بین ببرد. بیت‌کوین تا به امروز ۵۵٫۳ درصد کاهش یافته است و در حال حاضر در حدود ۲۰۷۰۰ دلار معامله می‌شود. پس از رهبری  این رمزارز، ارزش بازار کریپتو نیز به زیر یک تریلیون دلار کاهش یافته است. صرف نظر از این، طرفداران بیت‌کوین مطمئن هستند که این رمزارز در بلندمدت افزایش شدید خود را ادامه می‌‎دهد.

نظر یک اقتصاددان نسبت به کریپتو

پیتر شیف، بنیانگذار، اقتصاددان ارشد و استراتژیست جهانی مدیریت دارایی یورو پاسیفیک، مجدداً به سرمایه گذاران هشدار داد که دارایی های کریپتویی خود را بفروشند. شیف در توییتر اعلام کرد که برترین رمزارز بازار کریپتو کشتی در حال غرق شدن است که باید «قبل از سقوط » رها شود. او برای دفاع از ادعای خود به روند قیمت این ارز دیجیتال پیشگام اشاره می‌کند. به گفته شیف، سرمایه‌گذاران نباید با این واقعیت که‌بیت‌کوین در دوازده‌روز گذشته نزدیک به ۲۰۰۰۰ دلار معامله شده‌است. فریب بخورند که رمزارز مذکور به پایین‌ترین حد خود رسیده است. این محدوده‌تنها یک طعمه برای آوردن سرمایه‌های بیشتر است زیرا بازارهایی که به پایین‌ترین سطح رسیده اند به ندرت زمان زیادی را قبل از صعود در آنجا صرف می‌کنند.

وی در توییت بعدی خود یادآور شد که نه تنها بیت‌کوین در حال سقوط است. بلکه‌تسلط آن بر بازار نیز به شدت کاهش یافته‌است. تسلط این رمزارز، حدود ۳۲ درصد در زمان نگارش به ازای هر داده‌از CryptoRank، پایین‌ترین سطح آن از ژوئن ۲۰۱۸ بود.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید