سیاسی ۱۴۰۳/۰۴/۰۲

دکتر پزشکیان در سومین مناظره:

همانطور که رژیم گذشته نتوانست حجاب را از سر مردم بردارد، پس از انقلاب هم به زور نمی‌توان حجاب بر سر زنان گذاشت

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخورد ما در جامعه با این قشر (زنان) اخلاقی نیست، دخترها و خانم هایی که در خیابان با آنها برخورد می کنیم را ما تربیت کردیم نه بیگانگان.

همانطور که رژیم گذشته نتوانست حجاب را از سر مردم بردارد، پس از انقلاب هم به زور نمی‌توان حجاب بر سر زنان گذاشت

اصلاحات نیوز | این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش بعدی حرف‌های خود گفت: ما نمی‌فهمیم که چرا نارضایتی در جامعه وجود دارد. از نظر اعتقادی با هرگونه زورگویی و برخورد خشن با زنان مخالف هستم. این فرقی که بین زن و مرد ایجاد کردیم، واقعیت است. برخوردها با خودروها و زنان در خیابان‌ها واقعیت است. چرا اعتراض نکردیم؟ چرا کار به اینجا رسید؟

وی با بیان اینکه تمام خانواده بنده محجبه و چادری هستند، گفت: اما با این روند، اگر کسی نخواست چنین پوششی داشته باشد، باید با زور برخورد کنیم؟ ما که این میزان خرج کردیم و ده‌ها موسسه و نهاد را موظف به اصلاح فرهنگی کردیم، نتیجه گرفتیم؟

پزشکیان گفت: ما خجالت می‌کشیم که برخی رفتارها را می‌بینیم. ما باید نگاه به زنان را تغییر دهیم. این نگاه که زن صرفا برای خانواده آفریده شدند و جنس دوم هستند، باید تغییر کند. ما باید در عمل این را ثابت کنیم وگرنه در حرف و نظر و تئوری همه در آستانه انتخابات چیز دیگری می‌گوییم.

وی یادآور شد: بنده بعد از فوت همسرم، برای هدایت دخترم، در بسیاری از بحث‌ها کوتاه می‌آمدم و برای آنکه از کانون خانواده دور نشود، آن‌ها را حفظ می‌کردم و تلاش می‌کردم در ادامه آن‌ها را در عمل اقناع کنم. همانطور که در دوران قبل از انقلاب به زور رژیم گذشته نتوانست حجاب را از سر مردم بردارد، پس از انقلاب نیز به زور نمی‌توان حجاب بر سر زنان گذاشت.

این نامزد انتخابات ریاست چمهوری گفت: در دانشگاه وقتی ما دانشجویان و دختران خود را تعلیق و اخراج کرده و برخورد می‌کنیم و عقده در آن‌ها ایجاد می‌کنیم، انتظار نتیجه نباید داشته باشیم. ما باید اساس نگاه خود را در این حوزه اصلاح کنیم.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید