اقتصادی ۱۴۰۳/۰۶/۰۷

نماینده مجلس: بانک‌ها پرداخت تسهیلات ساخت مسکن را قفل کرده‌اند

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان انتقاد از اینکه بسیاری از مردم به ما مراجعه می کنند و می گویند بانک ها پرداخت تسهیلات را قفل کرده اند، گفت: بانک ها تسهیلات نمی دهند و ساخت و ساز مسکن تعطیل شده است.

نماینده مجلس: بانک‌ها پرداخت تسهیلات ساخت مسکن را قفل کرده‌اند

عبدالرضا سپهوند نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعطای تسهیلات توسط بانک ها به مردم، گفت: متاسفانه سیاست های انقباضی بانک مرکزی در زمینه پرداخت تسهیلات به حوزه های مختلف سیاست موفقی نبوده و نقدینگی را کنترل نکرده است. «مسکن ملی» قرار بود مشکلات اقشار محروم را حل کند که آورده مردم از ۴۰ میلیون تومان به یک میلیارد رسیده است و احتمالا تمام شده آن به بالای دو میلیارد خواهد رسید؛ بنابراین اسم آن دیگر «مسکن محرومان» نیست.

بانک ها پرداخت تسهیلات را قفل کرده اند

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از مردم به ما مراجعه می کنند و می گویند بانک ها پرداخت تسهیلات را قفل کرده اند و تسهیلات نمی دهند و ساخت و ساز مسکن تعطیل شده است.

فردی را در بانک مرکزی بگذارید که باور به ساخت مسکن محرومان داشته باشد

آقای سپهوند تصریح کرد: آن اهدافی که در برنامه هفتم توسعه تعیین شده با این روش محقق نخواهد شد از این رو به وزیر محترم مسکن و شهرسازی پیشنهاد داده ایم فکری به حال این موضوع کنند در مجلس نیز به آقای همتی نیز گفته شد برای تولید مسکن ارزان تسهیلات پرداخت کنند و فردی را در بانک مرکزی بگذارند که اعتقاد و باور او بر ساخت مسکن ملی برای محرومان باشد.

مردم توان اجاره مسکن را ندارند

وی خاطرنشان کرد: اجاره مسکن به حدی بالا رفته که مردم توان اجاره کردن مسکن را ندارند؛ زیرا مسکن کم است و متاسفانه در موارد بسیاری هزینه هایی انجام می شود که اصلا اولویت کشور نیست درحالی که اولویت اول مردم معیشت و اولویت دوم داشتن سرپناه است.

/شفقنا

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید