ورزشی ۱۴۰۳/۰۶/۰۹

نبرد شاگردان یحیی و گاریدو؛ پرسپولیس به دنبال فرار از بحران

پرسپولیس در هفته سوم لیگ برتر به مصاف فولاد خوزستان تحت هدایت یحیی گل‌محمدی خواهد رفت. سرخپوشان که در دو بازی ابتدایی به پیروزی نرسیده‌اند، به دنبال کسب سه امتیاز برای فرار از بحران هستند.

نبرد شاگردان یحیی و گاریدو؛ پرسپولیس به دنبال فرار از بحران

پرسپولیس در هفته سوم برابر تیم تحت هدایت سرمربی سابق خود قرار خواهد گرفت.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، دیدارهای هفته سوم لیگ، امشب (جمعه) ۹ شهریور با برگزاری ۴ بازی به پایان خواهد رسید و در شرایطی که پرسپولیس همچنان قادر به میزبانی در تهران نیست از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به دیدار فولاد خوزستان می‌رود. در این فصل تیم‌های تهرانی بیشتر از شمس‌آذر دیدارهای خود را در قزوین برگزار کرده‌اند!

دو چهره متفاوت از یحیی

پرسپولیس در این فصل تعداد زیادی از نفرات سابق خود را در تیم‌های مختلف می‌بیند و پس از آنکه پرسپولیس هفته گذشته با ۳ ستاره سابق خود در تراکتور روبرو شد، در این هفته باید به دیدار سرمربی سابق خود، یحیی گل‌محمدی برود. گل‌محمدی چه به عنوان بازیکن و البته بیشتر به عنوان مربی از جمله چهره‌های شاخص و پرافتخار این باشگاه به‌شمار می‌رود. این مربی تا نیم فصل دوره قبل هدایت این تیم را بر عهده داشت ولی به ناچار از این تیم کنار رفت و حالا
باید در تیم جدید خود برابر پرسپولیس قرار گیرد.

گل‌محمدی به عنوان مربی برابر پرسپولیس دو عملکرد متفاوت داشته است. این مربی در زمان مربیگری برانکو ایوانکوویچ کمتر برای پرسپولیس دردسری ایجاد کرد و در ۶ تقابل با پرسپولیس در لیگ ۴ بار بازنده شد. یحیی اما زمانی‌که مربی‌ای غیر از برانکو هدایت پرسپولیس را بر عهده داشته، در ۷ بازی در لیگ ۴ مرتبه به پیروزی رسیده است. در آخرین تقابل یحیی با پرسپولیس در لیگ نوزدهم،‌ این مربی با پدیده بر پرسپولیس غلبه کرد.

عبور از دژ فولادین

علی نعمتی مدافع فصل گذشته پرسپولیس هم در این فصل در فولاد حضور دارد. گل‌محمدی در فولاد تا حدی توانسته ساختار دفاعی دلخواه خود را پیاده کند و آ‌ن‌ها تنها تیم بدون گل خورده لیگ هستند ولی فولاد با دریافت ۵۹ گل از هیچ تیمی بیشتر از پرسپولیس در لیگ برتر گل نخورده است و باید دید که آیا شاگردان خوان گاریدو توان عبور از این خط دفاع را خواهند داشت یا خیر.
فرار از تکرار خاطرات تلخ

پرسپولیس در شرایطی پا به هفته سوم می‌گذارد که از نظر کسب امتیاز عملکرد قابل قبولی نداشته و با ۲ تساوی ۲ امتیاز کسب کرده است. پرسپولیس اگر در این بازی هم نتواند به پیروزی دست یابد، برای سومین‌بار در تاریخ لیگ برتر خواهد بود که در ۳ هفته ابتدایی بردی نداشته است. این تیم اولین‌بار در لیگ یازدهم در ۳ هفته اول برنده نشد که در ادامه فصل روزهای سیاه برای این تیم رقم خورد و بار دیگر در لیگ پانزدهم این اتفاق برای پرسپولیس رقم خورد و حتی در ادامه فصل این تیم قرار گرفتن در رده آخر جدول را هم تجربه کرد هر چند پس از آن این تیم احیا شد و روزهای پرشکوهی را رقم زد.
رو نمایی از میلاد

مهم‌ترین دغدغه پرسپولیس از ابتدای فصل، عدم بهره‌گیری از دفاع چپ تخصصی بود. این تیم از هفته سوم می‌تواند از میلاد محمدی مدافع چپ ملی‌پوش خود استفاده کند. پرسپولیس در این مسابقه سروش رفیعی را به دلیل محرومیت و امید عالیشاه و مرتضی پورعلی‌گنجی را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار ندارد. میلاد سرلک هافبک پرسپولیس پس از پایان خدمت سربازی به تمرینات این تیم بازگشته است.

 

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید