عمومی ۱۴۰۰/۰۹/۱۸

مذاکرات و تکرار پیشنهادات عجیب روزنامه کیهان

حسین شریعتمداری امروز با پیشنهادی عجیب نوشت: حالا که آمریکا محموله دو کشتی ایران را مصادره کرده، شما هم تنگه هرمز را ببندید

مذاکرات و تکرار پیشنهادات عجیب روزنامه کیهان

کوروش فرامرزی در واکنش به پیشنهاد عجیب امروز حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان نوشت:

در حالی که تیم مذاکرات هسته ای برای احیای برجام در وین به سر میبرند و مذاکرات با فراز و فرودهایی بالاخره در جریان است روزنامه ی کیهان در مطلبی به قلم حسین شریعتمداری در توصیه به مسئولان نوشته است: تنگه ی هرمز را ببندید ملت از شما پشتیبانی میکنند

این پیشنهاد در این زمان یک سوال را در ذهن مخاطب پر رنگ میکند.. چرا برخی در بدترین زمانها ، بدترین پیشنهادها را میدهند؟!

شریعتمداری: حالا که آمریکا محموله دو کشتی ایرانی را مصادره کرده، تنگه هرمز را ببندید

البته نگارنده معتقد است این قبیل اظهارات در زمان دولت قبلی آورده ی مناسب برای مذاکره کنندگان به حساب می آمد اما استراتژی تهدید و مذاکره راهگشای این دور از مذاکرات نیست.. این تکنیک از قطب مخالف مذاکره کنندگان میتواند دست آویزی در مذاکرات باشد اما زمانی که هم دولت انقلابی است هم مذاکره کننده انقلابی است و  هم نویسنده ی کیهان؛  تنها صدای نخراشیده و نتراشیده ای است که هم باعث خجالت مذاکره کنندگان میشود و هم مردم را در نا امیدی از تیم عملیات روانی کشور و عدم هماهنگی بین اجزای دولت و مجلس و رسانه و مذاکره کنندگان انقلابی فرو خواهد برد.

سوال دیگر این است که چرا ما هر بار باید تهدید بدون عمل انجام بدهیم که حتی رژیم صهیونیستی به طعنه بگوید تهدید حزب الله پشتوانه ی عملی دارد اما تهدید های ایران تو خالی است؟! 

نکته ی پایانی این است که انقلابی عمل کردن و نوشتن و برخورد کردن نیکوست اما اگر با عدم شناخت روابط بین الملل باشد میشود شوخی!

به یاد دارم در اوج جنگ ناجوانمردانه ی ائتلاف علیه یمن نیز بهترین پاس گل توسط همان کسانی داده شد که تیتر یک زدند که انصار الله باید به دبی حمله کند! این در حالی بود که حاکم ابوظبی و حاکم دبی در جنگ با یمن دچار اختلاف بودند و این اختلاف به حدی بود که به شاهزاده کشی رسیده بود اما عدم شناخت رسانه های حاکمیتی از زمین طرف مقابل باعث اتحاد دبی با حاکم ابوظبی شد! 

این ماجرای یادداشت کیهان هم همانگونه است.. هر چند از ابتدا مخالف مذاکره با کشورهای منطقه قبل از مذاکرات احیای برجام بودم اما این مذاکرات انجام شد و حتی بنا شد سعودی و ایران دفتر کنسولی خود را افتتاح کنند و این ماجرا و مذاکرات تا آنجا رسید که هفته ی گذشته هم رییس استخبارات امارات به تهران سفر کرد اما حالا این یادداشت که در ظاهر در دشمنی با امریکا و انگلیس در پاسخ به مصادره ی محموله ی دو کشتی ایران توسط آمریکا است اما سطح تنشها بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس را افزایش خواهد داد!

اگر بنا به مقابله به مثل با آمریکا باشد راهش مصادره ی کشتی های آمریکایی است نه تهدید و های و هوی رسانه ای!

انتهای پیام/

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید