سیاسی ۱۴۰۲/۱۲/۲۱

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز و فعال سیاسی:

مجلس دوازدهم سوپر انقلابی است/ نمایندگان بی‌تجربه دو سال اول را کارآموزی می‌کنند

دبیرکل حزب سبز با اشاره به تشکیل مجلس دوازدهم در آینده ای نزدیک و ترکیب نمایندگان آن، به اصلاحات نیوز می گوید: به نظر می رسد مجلس دوازدهم و با سبک و سیاقی که نمایندگان دارند، یک مجلس سوپر انقلابی باشد. خیلی از مواردی که در مجلس انقلابی گذشته نتوانست به نتیجه برساند را این ها به انتها خواهند رساند.

مجلس دوازدهم سوپر انقلابی است/ نمایندگان بی‌تجربه دو سال اول را کارآموزی می‌کنند

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز و فعال سیاسی، با اشاره به انتخابات اخیر مجلس و میزان پایین مشارکت، به اصلاحات‌نیوز می‌گوید: ما شاهد حضور ۴۱ درصدی مردم در انتخابات بودیم که با یک انگیزه جهادی و انقلابی، پای صندوق های رای رفتند. برخلاف گذشته که آرای خاکستری هم در انتخابات شرکت می‌کردند و تلاش داشتند تا رای خودشان را به کسانی بدهند که عمدتا یا مورد توجه خودشان هستند یا کسانی هستند که نام اصلاح طلب را بر خودشان گذاشته اند، این بار اینگونه نبود. این رفتار مردم ناشی از بداخلاقی های سیاسی برخی از جریان‌ها است که یا گفتند در انتخابات شرکت نمی‌کنیم و یا لیست نمی‌دهیم، یا با افتخار گفتند رای ندادیم.

او در ادامه می‌گوید: همیشه تجربه نشان داده زمانی که جناح‌های سیاسی یک اقدام مخربی را نسبت به حضور و مشارکت مردم انجام می‌دهند، ما با یک نوع مخالفت سیاسی طرف مقابل با جریانی که در مقابل انتخابات ایستاده است.

به نظر می رسد مجلس دوازدهم و با سبک و سیاقی که نمایندگان دارند، یک مجلس سوپر انقلابی باشد، خیلی از مواردی که در مجلس انقلابی گذشته نتوانست به نتیجه برساند را این ها به انتها خواهند رساند. به نظرم یک مجلسی داشته باشیم که فراکسیون اکثریت نداشته باشد و در عین حال رقابت میان جریان اصولگرایی همچنان برای کسب ریاست کمیسیون‌ها و هئیت رئیسه ادامه خواهد داشت.

کنعانی مقدم با بیان این که این بار وقتی اصولگرایان فضای انتخابات را خالی از رقبای جدی دیدند، خودشان وارد یک رقابت شدند و مرزبندی‌های خودشان را نشان دادند، گفت: آنهایی که جمهوری خواه بودند و آنهایی که به دنبال حکومت اسلامی بودند خودشان را نشان دادند و تقریبا می‌توان گفت رقابت انتخاباتی در درون جریان‌های اصولگرایی شکل گرفت.

او با تاکید بر اینکه به نظر می رسد مجلس دوازدهم و با سبک و سیاقی که نمایندگان دارند، یک مجلس سوپر انقلابی باشد، گفت: خیلی از مواردی که در مجلس انقلابی گذشته نتوانست به نتیجه برساند را این ها به انتها خواهند رساند. به نظرم یک مجلسی داشته باشیم که فراکسیون اکثریت نداشته باشد و در عین حال رقابت میان جریان اصولگرایی همچنان برای کسب ریاست کمیسیون‌ها و هئیت رئیسه ادامه خواهد داشت.

نمایندگانی که انتخاب شدند و بی تجربه هستند، سال اول را کارآموزی می‌کنند و می‌پردازند به اینکه مجلس چگونه است و چه قوانینی دارد و کار به چه صورت است، آنهایی که با سابقه هستند هم بیشتر به دنبال رقابت های درونی مجلس هستند برای اینکه بتوانند پست های خودشان را حفظ کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا با پیش بینی رئیس مجلس دوازدهم، گفت: من پیش بینی می‌کنم اگر در انتخابات میان دوره ای، یاران قالیباف رای نیاورند، قالیباف بعید است مجدد رئیس مجلس شود. احتمالا آقا تهرانی یا حاج بابایی که سابقه طولانی در میان نمایندگان دارد، به عنوان رئیس مجلس انتخاب شوند.

او ادامه می‌دهد: نمایندگانی که انتخاب شدند و بی تجربه هستند، سال اول را کارآموزی می‌کنند و می‌پردازند به اینکه مجلس چگونه است و چه قوانینی دارد و کار به چه صورت است، آنهایی که با سابقه هستند هم بیشتر به دنبال رقابت های درونی مجلس هستند برای اینکه بتوانند پست های خودشان را حفظ کنند. من فعلا خروجی از این مجلس تا دوسال آینده نمی‌بینم، چون مجلس بعد از سال اول هم وارد رقابت های ریاست جمهوری می‌شود و نمایندگان تلاش میکنند تمرکزشان را بر این موضوع بگذارند.

اگر در انتخابات میان دوره ای، یاران قالیباف رای نیاورند، قالیباف بعید است مجدد رئیس مجلس شود. احتمالا آقا تهرانی یا حاج بابایی که سابقه طولانی در میان نمایندگان دارد، به عنوان رئیس مجلس انتخاب شوند.

کنعانی مقدم با بیان این موضوع که بخشی از شرایط اقتصادی کشور را متوجه مجلس می‌دانم، تصریح کرد: بخش عمده ای از آن به سیاست خارجی ما و نوع تعامل ما با اقتصاد جهانی و بخش دیگر آن به عزم و اراده خود مردم در بحث خودکفایی و اقتصاد داخلی برمی‌گردد.

انتهای پیام/

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید