اجتماعی ۱۴۰۳/۰۵/۰۲

قتل پسردایی به دلیل یک لایو در اینستاگرام؛ جزئیات جنایت از زبان قاتل

یک جوان پس از درگیری در یک لایو اینستاگرامی و توهین‌های متقابل، دست به قتل پسردایی خود زد. این حادثه ناگوار دو سال پیش رخ داد و اکنون جزئیات بیشتری از آن فاش شده است.

قتل پسردایی به دلیل یک لایو در اینستاگرام؛ جزئیات جنایت از زبان قاتل

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم جوان وقتی فهمید که پسردایی‌اش ایلیا در یک لایو اینستاگرامی به خانواده پدری او فحاشی کرده است، او را با شلیک گلوله به قتل رساند. پس از وقوع قتل، تحقیقات پلیس نشان داد که ایلیا به دست پسرعمه‌اش ایمان کشته شده و ایمان بعد از ارتکاب جنایت فرار کرده است. این درگیری بین دو گروه از جوان‌ها رخ داده و منشاء آن کری‌خوانی در اینستاگرام بوده است. پس از چند روز تحقیق، ایمان در یک خانه‌باغ شناسایی و بازداشت شد.
اعترافات متهم

ایمان در بازجویی‌ها به قتل پسردایی‌اش اعتراف کرد و گفت: “ایلیا به خانواده پدری‌ام توهین کرده بود. من نمی‌خواستم او را بکشم و قصدم فقط دعوا بود. از کرده خودم پشیمان هستم.”
روند قضایی پرونده

با پایان بازپرسی و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. متهم در شعبه ۸ دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت. در جلسه رسیدگی، ابتدا اولیای دم خواستار صدور حکم قصاص شدند. سپس ایمان در جایگاه قرار گرفت و اتهام قتل را پذیرفت. او توضیح داد که کری‌خوانی‌ها و توهین‌های ایلیا در لایو اینستاگرامی باعث شده بود تا نتواند جلوی خشم خود را بگیرد.
جزئیات درگیری

ایمان در ادامه توضیح داد که درگیری او با ایلیا به چند مرحله کشیده شد. اولین بار در شب چهارشنبه‌سوری در مقابل خانه یکی از اقوام ایلیا درگیری رخ داد. سپس چندین بار درگیری لفظی بین آن‌ها صورت گرفت. نهایتاً در روز حادثه، ایمان به همراه حمید و تعدادی از اقوام به محل درگیری رفتند و دو نفر از دوستان ایلیا نیز که در آنجا حضور داشتند، اقدام به تیراندازی کردند. ایمان برای دفاع از خود و پسرعمویم گلوله‌ای شلیک کرد که ناخواسته به ایلیا برخورد کرد و او را به قتل رساند.

ایمان گفت: “ایلیا پسردایی من بود و او را دوست داشتم. هدفم اصلاً دعوا و درگیری نبود و از اتفاقی که افتاده است به شدت پشیمان هستم.”
دفاع سایر متهمان

در ادامه، سایر متهمان که ۱۵ نفر بودند در جایگاه حاضر شدند و از خود دفاع کردند. در پایان، هیات قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید