سیاسی ۱۴۰۳/۰۶/۰۸

روزنامه همشهری:

در مورد نسبت رهبری و انتخاب وزرا پشت‌پرده‌ای وجود ندارد؛ رهبری پشت بلندگو گفتند نقش مشورتی داشتند

روزنامه همشهری نوشت: در مورد نسبت رهبری و انتخاب وزرا پشت‌پرده‌ای وجود ندارد؛ روال ثابت در همه دولت‌ها، هماهنگی با رهبری در انتخاب وزیران دفاع، امور خارجه و اطلاعات بوده‌است.

در مورد نسبت رهبری و انتخاب وزرا پشت‌پرده‌ای وجود ندارد؛ رهبری پشت بلندگو گفتند نقش مشورتی داشتند

اصلاحات نیوز | روزنامه همشهری با تحلیل سخنان دیروز رهبر انقلاب تاکید کرد که مسئولیت انتخاب وزرا با رئیس‌جمهور است.

به گزارش همشهری، صراحتا در جمله رهبرانقلاب مشخص است که مسئولیت انتخاب وزرا برعهده رئیس‌جمهور بوده است. فرمودند تعداد زیادی از وزرا را نمی‌شناخته‌اند و نظری نداشته‌اند. پس همه انتخاب‌ها از اساس توسط پزشکیان انجام شده است. رهبری کسی را پیشنهاد نداده‌اند. برخی انتخاب‌های رئیس‌جمهور را تأیید و برخی را تأکید کرده‌اند که حتما از این افراد استفاده شود. رهبری پشت بلندگو می‌گویند که نقش مشورتی داشته‌اند. تأیید برخی وزرا هم موضوع جدیدی نیست.

این روزنامه افزوده است: در مورد نسبت رهبری و انتخاب وزرا پشت‌پرده‌ای وجود ندارد؛ روال ثابت در همه دولت‌ها، هماهنگی با رهبری در انتخاب وزیران دفاع، امور خارجه و اطلاعات بوده‌است. چرا؟ رهبری در حوزه‌های سیاسی و دفاعی و امنیتی وظایفی قانونی دارند. خب مسلم است که وزرای این حوزه‌ها باید با ایشان هماهنگ باشند. پس تکلیف گفته پزشکیان در مورد وزیر فرهنگ چه می‌شود؟ آنجا که در روز رأی اعتماد گفتند ایشان مسئولیت را نمی‌پذیرفتند و رهبری پیام دادند که حتما بیایند. این همان بخش «تأکید» است. برخی‌ وزارتخانه‌ها برای رهبری در همه دولت‌ها حساسیت داشته‌است؛ مثل فرهنگ و ارشاد. چرا؟ چون خطای سکانداران این وزارتخانه‌ها می‌تواند باعث انحراف کشور از مسیر انقلاب شود.

 

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید