عمومی ۱۴۰۰/۱۲/۱۶

داریوش مهرجویی: در وزارت ارشاد تحصن می‌کنم تا حقم را نگیرم ول نمی‌کنم

در پی جلوگیری سازمان سینمایی از اکران نوروزی فیلم سینمایی لامینور تازه ترین اثر داریوش مهرجویی، کارگردان بزرگ سینمای ایران اعلام کرده که در وزارت ارشاد تحصن خواهد کرد و در برابر سانسور مبارزه خواهد کرد

داریوش مهرجویی، کارگردان سینمای ایران با انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی به تصمیم وزارت ارشاد برای بازبینی مجدد تازه‌ترین اثر سینمایی او، «لامینور» به شدت اعتراض کرد.

آقای مهرجویی در این ویدیو با اشاره به اینکه دو سال پیش برای نمایش فیلم لامینور از وزارت ارشاد مجوز دریافت کرده بود، می‌گوید «مگر فیلم، شیر و گوشت است که تاریخ مصرف آن بگذرد».

اشاره این کارگردان ۸۲ ساله سینمای ایران به «منقضی» دانستن تاریخ پروانه نمایش فیلم لامینور از سوی مسئولان وزارت ارشاد است. او اعلام کرده تا زمانیکه وزارت ارشاد اجازه پخش نمایش فیلم جدیدش را ندهد، به همراه دستیارانش در وزارت ارشاد تحصن خواهد کرد.

محمدرضا فرجی، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی ایران دیروز گفته بود که فیلم لامینور از نظر سازمان سینمایی مانعی برای دریافت مجوز ندارد، اما چون پروانه نمایش آن دو سال پیش صادر و اکنون منقضی شده، در اکران نوروزی سینماها حضور نخواهد داشت.

پیش از این شورای صنفی نمایش اعلام کرده بود که فیلم لامینور در نوروز ۱۴۰۱ اکران می‌شود.

داریوش مهرجویی در واکنش به خبر منقضی شدن پروانه نمایش فیلم «لامینور» و کنار گذاشته شدنش از اکران نوروز ۱۴۰۱، در ویدئویی منقلب‌کننده، می‌گوید :

« که هستید شما؟! شما که هستید؟! من، کارشناس فلسفه از بزرگترین دانشگاه آمریکا هستم. شما فیلم مرا قضاوت می‌کنید. شما که هستید؟! چه مدرکی داری؟! چه کاری کرده‌ای؟ چه چیزی بیرون داده‌ای؟ که هستی تو؟ پشت پرده مانند اشباح هی حکم صادر می‌کنید.»

« من نمی‌توانم تحمل کنم. من می‌آیم تحصن می‌کنم در وزارت ارشاد، همراه با دستیارم، تا حقم را نگیرم ول نمی‌کنم. وزارت ارشاد، وزیر محترم به حرف من گوش بده، من دیگر نمی‌توانم، دیگر می‌خواهم بجنگم.»

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید