سیاسی ۱۴۰۳/۰۳/۲۲

حجت السلام رسول منتجب نیا، فعال سیاسی و دبیر کل حزب جمهوریت:

تایید صلاحیت یک اصلاح‌طلب و 5 اصولگرا بی‌عدالتی است/ پزشکیان فردی مجرب است که هیچ انگی به او نمی‌چسبد

دبیر کل حزب جمهوریت درخصوص تایید صلاحیت های انتخابات ریاست جمهوری به اصلاحات نیوز گفت: آقای لاریجانی را با آن سوابق رد کردند. دوره قبل او را رد کردند رهبری گفتند باید جبران شود، آیا اینگونه جبران می‌کنید؟ یا همین آقای جهانگیری را چرا رد کردید؟ من این رد صلاحیت ها را عادلانه نمی‌دانم.رئیس جمهور شدن پزشکیان هم به نفع نظام است هم به نفع مردم چه در داخل و چه در خارج.

تایید صلاحیت یک اصلاح‌طلب و 5 اصولگرا بی‌عدالتی است/ پزشکیان فردی مجرب است که هیچ انگی به او نمی‌چسبد

حجت السلام رسول منتجب نیا، فعال سیاسی و دبیر کل حزب جمهوریت، در گفتگو با اصلاحات نیوز با اشاره به افراد تایید صلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری و رویه ای که در پیش گرفته شده است، گفت: یک وقتی است که مسئولان نظام می‌خواهند برنامه ریزی کنند تا شخص خاصی با تفکر خاصی مسئولیت کشور را برعهده بگیرد که خب یک جور باید برخورد کنند، یک زمان باید قانون را پیاده کنند و انتخاب کردن را حق مردم بدانند و نه اینکه خودشان بخواهند چیزی را به مردم و کاندیداها ببخشند که خب در این جا هم نوع برخورد فرق می‌کند. باید مشخص شود آقایان چه نگاهی به این موضوع دارند. اگر نگاه اول باشد، خب برنامه ریزی می‌کنند که چه کسی می‌تواند کشور را اداره کند و به ما نزدیک تر است و تمام مقدمات را به شکلی فراهم می‌کنند که نظر خودشان تامین شود. در این صورت نباید صحبت از دموکراسی و حق الناس شود.

اگر کاندیدا شدن و رای دادن را حق مردم می‌دانیم، آن وقت است که ما فقط باید خودمان را امانت دار بدانیم. مجریان باید تلاش کنند این حق به صورت درست جامه عمل بپوشد و طبیعتا خیلی از مقدماتی که چیده شده، باید برچیده شود.

وی ادامه داد: اما اگر کاندیدا شدن و رای دادن را حق مردم می‌دانیم، آن وقت است که ما فقط باید خودمان را امانت دار بدانیم. مجریان باید تلاش کنند این حق به صورت درست جامه عمل بپوشد و طبیعتا خیلی از مقدماتی که چیده شده، باید برچیده شود.

این فعال سیاسی ادامه داد: از میان جمعیت انبوهی که برای ثبت نام آمدند، ۸۰ نفر ثبت نام کردند. آیا غیر از این ۸۰ نفر کسانی دیگر هم بودند؟ بله قطعا بودند که اشکالی بوده و آنها را حذف کردند. از میان ۸۰ نفر فقط این ۶ نفر واجد شرایط بودند؟ چطور؟ آنهم در این ۸۰ نفری که بسیاری از آنها سابقه طولانی در مدیریت کشور دارند. این سوالات پیش می‌آید و نمی‌تواند با حق الناس بودن و امانت داری، مطابقت داشته باشد.

آقای لاریجانی را با آن سوابق رد کردند. دوره قبل او را رد کردند رهبری گفتند باید جبران شود، آیا اینگونه جبران می‌کنید؟ یا همین آقای جهانگیری را چرا رد کردید؟ من این رد صلاحیت ها را عادلانه نمی‌دانم.

او در ادامه می‌گوید: مثلا آقای لاریجانی را با آن سوابق رد کردند. دوره قبل او را رد کردند رهبری گفتند باید جبران شود، آیا اینگونه جبران می‌کنید؟ یا همین آقای جهانگیری را چرا رد کردید؟ من این رد صلاحیت ها را عادلانه نمی‌دانم.

منتجب نیا با بیان این نکته که بعد از حذف کردن های زیاد، بالاخره تاییدصلاحیت شده ها را به ۶ نفر رساندند گفت: یکی از این ۶ نفر اصلاح طلب است و مابقی از طیف های مختلف اصولگرا. در این جا نهایت بی عدالتی صورت گرفته است چرا که رقابت را میان ۵ بر یک ۱ گذاشتید. آنها تحلیل و تصورشان این است که با تایید پزشکیان هم بر سر اصلاح طلبان منت گذاشته اند که شما را هم بازی دادیم و هم او می‌تواند تنور انتخابات را گرم کند.

یکی از این ۶ نفر اصلاح طلب است و مابقی از طیف های مختلف اصولگرا. در این جا نهایت بی عدالتی صورت گرفته است چرا که رقابت را میان ۵ بر یک ۱ گذاشتید. آنها تحلیل و تصورشان این است که با تایید پزشکیان هم بر سر اصلاح طلبان منت گذاشته اند که شما را هم بازی دادیم و هم او می‌تواند تنور انتخابات را گرم کند.

او ادامه می‌دهد: این نوع برخورد کردن با انتخابات را صحیح نمی‌دانم. کاش فکر می‌کردند این پیروزی موقت ۴ ساله ارزشش بیشتر است یا تقویت کشور؟ چرا برای مردم خط و نشان می‌کشید، ما که نباید در مقابل مردم قرار بگیریم. به جای اینکه بگویند نظر شما را تامین کردیم، می‌گویند ما یک خط مشخص را دنبال می‌کنیم، شما ناظر بر انتخابات هستید تا به کسی ظلم نشود.

پزشکیان چهره شاخص و موجه‌ای است، سابقه وزارت و نمایندگی دارد، پزشک است، فردی متدین و مسلط بر امور دینی است و در عین حال خشک مقدس نیست. او درد مردم را می‌فهمد و دلسوز کشور است. او انسان ارزشمندی است و کاملا قبولش دارم. امیدوارم مردم و نخبگان از دکتر پزشکیان حمایت کنند و به او رای دهند. اگر رای بیاورد حتما می‌تواند گام های بلندی را برای پیشرفت کشور بردارد. از تازه از راه نرسیده است و فرد مجرب، مطلع و اصلاح طلبی است و در عین حال که از نظام حمایت می‌کند، معتقد است باید اصلاحاتی صورت بگیرد.

منتجب نیا با حمایت از مسعود پزشکیان گفت: پزشکیان چهره شاخص و موجه‌ای است، سابقه وزارت و نمایندگی دارد، پزشک است، فردی متدین و مسلط بر امور دینی است و در عین حال خشک مقدس نیست. او درد مردم را می‌فهمد و دلسوز کشور است. او انسان ارزشمندی است و کاملا قبولش دارم. امیدوارم مردم و نخبگان از دکتر پزشکیان حمایت کنند و به او رای دهند. اگر رای بیاورد حتما می‌تواند گام های بلندی را برای پیشرفت کشور بردارد. از تازه از راه نرسیده است و فرد مجرب، مطلع و اصلاح طلبی است و در عین حال که از نظام حمایت می‌کند، معتقد است باید اصلاحاتی صورت بگیرد.

رئیس جمهور شدن پزشکیان هم به نفع نظام است هم به نفع مردم چه در داخل و چه در خارج. مردم صداقت را از بی صداقتی تشخص می‌دهند. هیچ انگی به او نمی‌چسبد و به نظرم در مناظرات هم می‌تواند پیروز شود.

او در ادامه تصریح کرد: امیدورام او بتواند آرا خاکستری را بیدار کند و به سمت صندوق بیاورد. مردم وقتی ببینند نخبگان جامعه از فردی حمایت کردند، اطمینانشان بیشتر می‌شود. رئیس جمهور شدن او هم به نفع نظام است هم به نفع مردم چه در داخل و چه در خارج. مردم صداقت را از بی صداقتی تشخص می‌دهند. هیچ انگی به او نمی‌چسبد و به نظرم در مناظرات هم می‌تواند پیروز شود.

انتهای پیام

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید