سیاسی ۱۴۰۳/۰۴/۱۳

بیانیه “1-2-3-4 ایران” ؛ صدای 60 درصدی که رأی ندادند

ما در دور اول انتخابات رأی ندادیم و اکثریت بودنمان را ثابت کردیم: ما 60 درصدیم. امیدواریم حاکمیت صدای ما را شنیده و معنای رأی ندادن ما را فهمیده باشد.

بیانیه “1-2-3-4 ایران” ؛ صدای 60 درصدی که رأی ندادند

بیانیه “۱-۲-۳-۴ ایران” ؛ صدای ۶۰ درصدی که رأی ندادند به شرح زیر است:

ما، جمعی از ایرانیانی که با تحلیل شرایط ایران عزیزمان در دور اول انتخابات رأی ندادیم، بیانیه زیر را به عنوان “بیانیه ۱-۲-۳-۴ ایران” صادر می کنیم:

۱ – ما در دور اول انتخابات رأی ندادیم و اکثریت بودنمان را ثابت کردیم: ما ۶۰ درصدیم. امیدواریم حاکمیت صدای ما را شنیده و معنای رأی ندادن ما را فهمیده باشد.

۲ – ما بعد از اثبات رسمی و قابل سنجش خودمان در مرحله نخست انتخابات، برآنیم که در مرحله دوم “رأی اعتراضی” دهیم تا این بار، پیام رساتری به حاکمیت منتقل کنیم: رأی ما به پزشکیان، نه آری به او که “نه به گفتمان خود برتر بین”ی هست که تصور می کند می تواند اراده محفلی اش را بر یک ملت کهن و تاریخی تحمیل کند.

ما معتقدیم که اگر در دور دوم رأی ندهیم، با پیروزی جریان تندرو، پیام مان در هیاهوی آنها گم خواهد شد و کشور به ورطه نابودی تمدنی خواهد افتاد؛ این، خواست ما نیست، ما ایران را دوست داریم.

۳ – رأی ما قابل مصادره نیست. رأی ما برای تأیید کسی یا چیزی نیست، رأی ما برای جلوگیری از افتادن ایران به مسیر افراطی گری و تعصب و تصلب است و برای نجات نسل های آینده ایران که از رأی امروز ما اثر می پذیرند.

۴  – صراحتاً می گوییم که حاکمیت باید در ۴ سال پیش رو، به خواسته های اکثریت گردن نهد و برای نجات ایران که تنها سهم ما از زمین است، اصلاحات جدی را در دستور کار خود قرار دهد. ما به همراه کسانی که در دور اول به پزشکیان رأی دادند، ۸۰ درصد هستیم؛ قدرت اکثریت را محترم بشمارید.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید