سیاسی ۱۴۰۳/۰۳/۲۸

فیاض زاهد:

اینترنشنال به مثابه کیهان شریعتمداری!

فیاض زاهد نوشت: شبکه ایران اینترنشنال به دروغ و با تغییر لحن و محتوا برای پیشبرد استراتژی براندازانه و تقویت خط تحریم،سخنان مرا وارونه کرده است.اگر حسین شریعتمداری رفتارش ناقض آزادی های فردی است، کار این شبکه چه معنایی دارد؟

اینترنشنال به مثابه کیهان شریعتمداری!

فیاض زاهد تحلیلگر مسائل سیاسی نوشت: دیروز به نمایندگی از جناب دکتر_مسعود_پزشکیان در یک برنامه رادیو و تلویزیونی برای مناظره با نمایندگان دیگر کاندیداها حاضر شدم.

نماینده آقای زاکانی جناب مجید عباسی بودند و نماینده آقای جلیلی امیرحسین ثابتی! دیگر کاندیداها نیز نماینده ای نفرستادند. گفتگوی پرچالشی بود و پرتنش.

مدعیان امروزین انقلابی‌گری ضمن توهین و افترا به بزرگان اصلاحات و توهین به محمد خاتمی، روحانی و محمد جواد ظریف برجام را لکه ننگ دولت قبلی می دانستند.

اصلاح طلبان را غربزده و واداده و …. من به تبیین نظرات خود پرداختم و نقد کنش های آنها. از جمله پاسخ دادم اگر دلیل انقلابی‌گری و درستی رفتارهای غیرمعقول و تنش زا اشغال سفارت است، شما که نمی توانید اعتبار این کار را هم به نام خود بزنید. چون دوستان من در سال های اول انقلاب سفارت آمریکا را چه بد یا خوب اشغال کردند.

دوستان من نمونه اصیل آن کنش بودند و شما کاریکاتور آن. چه چیزی را می خواهید برای ما فاکتور کنید. ما باید با همه جامعه جهانی ارتباط داشته باشیم. با آمریکا، اروپا و البته هم چین و روسیه.

توضیح دادم ما طرفدار موازنه مثبت در روابط خارجی هستیم. به جز اسرائیل که رژیمی فاشسیت و غاصب است هیچ محدودیتی را قبول نداریم.از سویی اگر برجام آنقدر فاجعه بار بوده در این سه سال چرا نتوانستید جایگزینی پیدا کنید و یک خط به پیش بروید!ضمنا اشغال سفارتخانه عربستان و انگلستان را محکوم کردم. حال شبکه ایران اینترنشنال به دروغ و با تغییر لحن و محتوا برای پیشبرد استراتژی براندازانه و تقویت خط تحریم،سخنان مرا وارونه کرده است.اگر حسین شریعتمداری رفتارش ناقض آزادی های فردی است، کار این شبکه چه معنایی دارد؟من همواره بر این باور بوده ام که تندروها در دوطرف همدیگر را تقویت می کنند. این سو افراطیون وطنی و آن سو مزدبگیران دولتهای غربی چون دو لبه قیچی عمل می کنند.

باعث تاسف اما واکنش کسانی است که قاعدتا باید نگاه مرا بدانند.من هیچگاه از حمله به هیچ سفارتخانه و در هیچ دوره ای حمایت نکردم. هرچند درک می کنم زمان اقدام دوستان من باید در ظرف زمان تحلیل شود. اشغال سفارت پاسخی به کودتای ۲۸ مرداد بود. امری که می توانست صورت حساب اقدامات دوطرف را بی حساب کند.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید