بازرگانی ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

برای پرداخت همه قبوض فقط یک اپلیکیشن نصب کن!

خیلی وقت پیش، قبض کاغذی در لیست بایدهای دولت برای حذف‌شدن قرار گرفت. در پی آن، مشترکین اطلاعات لازم را برای پرداخت تمامی قبوض به‌واسطه پیامک دریافت می‌کنند. وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیان کرد که با حذف قبوض کاغذی، می‌توان ذهن مردم را نسبت به هدررفتن منابع طبیعی حساس کرد و با این صرفه‌جویی، کارهای بزرگ‌تری به نفع شهروندان انجام داد.

برای پرداخت همه قبوض فقط یک اپلیکیشن نصب کن!

روش‌های پرداخت تمامی قبوض، آن‌قدر زیاد و متنوع هستند که دیگر کسی برای پرداخت سریع، آسان و به‌موقع مشکلی ندارد. فقط همین‌قدر بگوییم دیگر مجبور به ایستادن در صف شعب بانکی یا دفاتر پیشخوان نیستید. آن روزها دیگر گذشت و شما وارد دوره جدیدی از زمان شدید که همه‌چیز فرق دارد!
شاید در اطرافیان شما، هنوز کسانی باشند که پرداخت تمامی قبوض را با مراجعه به مراکز دولتی انجام می‌دهند. ازآنجایی‌که این افراد با قابلیت‌های تکنولوژی و اینترنت آشنایی چندانی ندارند، همچنان روش‌های حضوری را مناسب و مطمئن می‌دانند. نظر شما دراین‌باره چیست؟
صدور قبض کاغذی برچیده شد!
خبر، کوتاه است و مفید! خیلی وقت پیش، قبض کاغذی در لیست بایدهای دولت برای حذف‌شدن قرار گرفت. در پی آن، مشترکین اطلاعات لازم را برای پرداخت تمامی قبوض به‌واسطه پیامک دریافت می‌کنند. وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیان کرد که با حذف قبوض کاغذی، می‌توان ذهن مردم را نسبت به هدررفتن منابع طبیعی حساس کرد و با این صرفه‌جویی، کارهای بزرگ‌تری به نفع شهروندان انجام داد.
۱۹ خرداد سال ۱۳۹۸ طرح ملی قبض سبز توسط وزیر نیرو رونمایی شد. سبز به مفهوم رویش است؛ یعنی زندگی و توسعه پایدار. سال‌ها بود که قبض‌های کاغذی، هزینه‌های مازادی را به سازمان‌ها تحمیل می‌کرد. حالا که این صدور به‌روش‌های سنتی برکنار شد، می‌توان به صرفه‌جویی‌های مالی و حفظ محیط‌زیست امیدوار بود.
کدام قبض ها را می‌توان به صورت آنلاین پرداخت کرد؟

سال‌ها بود که همه ما یک احساس مشترک داشتیم! کلافه‌گی از دریافت قبض‌های کاغذی فراوان که همه آن‌ها را باید به‌موقع پرداخت می‌کردیم. این روش واقعا روند سردرگم‌کننده‌ای داشت. اما حالا یک نفس راحت می‌کشیم چون درحال‌حاضر، می‌توانیم پرداخت تمامی قبوض اعم از آب، برق، گاز، تلفن همراه و تلفن ثابت را بدون رجوع به بانک یا دستگاه خودپرداز انجام دهیم.
روش‌های پرداخت قبض‌ها در عصر حاضر به‌صورت الکترونیکی است. این شیوه، ابتدا قبض‌های گاز را در برگرفت و سپس به برگه‌های تسویه بدهی برق سرایت کرد و بعداز آن هم سراغ آب رفت. با همگانی‌شدن این روش، حالا دیگر کسی برای پرداخت بدهی مصرف انرژی به حضور در بانک حتی فکر هم نمی‌کند.
پرداخت تمامی قبوض با روش‌های بدون اینترنت
اگر به شناسه قبض، پرداخت یا سایر اطلاعات آن دسترسی داشته باشید، می‌توانید از روش‌های بدون اتصال به اینترنت، برای پرداخت کمک بگیرید. مثلا از کدهای دستوری استفاده کنید که هر بانکی آن را به‌شکل اختصاصی ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید از تلفن بانک‌ها هم بهره بگیرید.

دسترسی به کد USSD و شماره تماس مخصوص هر بانک، برای کسانی که گوشی هوشمند ندارند یا به هر دلیلی قادر نیستند به اینترنت متصل شوند، کارآمد خواهد بود. اما اگر به اطلاعات قبض خود دسترسی نداشته باشید، این روش‌ها هم کارراه‌انداز نیستند.
روش دیگری که برای پرداخت قبض وجود دارد، استفاده از قابلیت‌های دستگاه خودپرداز و دستگاه POS است. بدین منظور، به کارت بانکی عضو شتاب و رمز دوم نیاز دارید. ازآنجایی‌که این روش‌ها هم شما را مجبور می‌کنند که از خانه خارج شوید، ما آن را پیشنهاد نمی‌دهیم و بر شیوه‌هایی تاکید داریم که با موبایل انجام‌پذیر هستند.
پرداخت تمامی قبوض با روش‌های آنلاین
بدون اغراق می‌گوییم، هیچ روشی با سرعت و آسانی استفاده از روش‌های آنلاین برابری نمی‌کند. با پیشرفت تکنولوژی، سیستم‌های کاملا جدیدی طراحی شدند که پرداخت‌ها را کاملا دگرگون کردند و انقلابی در صنعت فرایندهای دیجیتالی رقم زدند. آن‌ها به کاربران اجازه دادند تا بدون نیاز به پرداخت نقدی، چک و کارت اعتباری، امور خود را انجام دهند.
سیستم‌های پرداخت موبایلی، خدمات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. از گرفتن موجودی و خرید شارژ بگیر تا تراکنش‌های مختلف مالی مانند پرداخت قبض‌ها. اگر این اپلیکیشن‌های موبایلی یا حتی وب‌سایت آن‌ها ازطرف مرجعی قابل اطمینان مانند بانک‌ها طراحی شده باشند، بستر امنی دارند و از حریم کاربری افراد به‌خوبی محافظت می‌کنند.
تاپ، یک سیستم بانکی قدرتمند در پرداخت تمامی قبوض

وقتی به گذشته‌ای که از پرداخت قبض‌ها گذراندیم فکر می‌کنیم، از یک‌سو اتلاف وقت و تولید بیش از حد کاغذ که باعث به‌خطرافتادن محیط‌زیست می‌شد و ازسوی‌دیگر مشکلاتی مانند گم‌کردن برگه‌های قبض یا مخدوش‌شدن اطلاعات مهم روی آن، موجب تاسف ما می‌شوند و زمانی که فکرمان را به رفاه و راحتی روزهای حال می‌کشانیم. با فراوانی برنامه‌های مالی خوب در فضای اینترنتی روبه‌رو می‌شویم.
یکی از بهترین برنامه‌های مالی که مورد استفاده کاربران ایرانی زیادی قرار گرفته، تاپ است. اپلیکیشن تاپ، درحال‌حاضر روزگار خوبی دارد و سهم خود را از بازار تراکنش‌های مالی و بانکی افزایش داده است. این برنامه به پشتوانه بانک پارسیان، حضور موفقی درزمینه درگاه‌های پرداخت اینترنتی داشت.
یکی از مهم‌ترین امکانات سوپر اپلیکیشن تاپ، رفع نیاز مردم برای پرداخت آسان‌تر قبض‌ها بود. حالا که از شر قبض‌های کاغذی راحت شده‌ایم، احتمالا خیلی از افراد، به‌دنبال یک مرجع معتبر اینترنتی برای پرداخت هستند. می‌توانید با خیالی راحت، تاپ را به آن‌ها پیشنهاد دهید.
پرداخت تمامی قبوض با کیف پول تاپ یا کارت اعتباری
در فضای اپلیکیشن تاپ، ۲ راه برای پرداخت پیش رو دارید. می‌توانید از کیف پول این برنامه استفاده کنید یا از حساب بانکی‌تان. احتمالا می‌دانید که کیف پول، یک سیستم پرداخت دیجیتالی است که با شارژکردن دوره‌ای آن، قادر به انجام امور پرداختی هستید. در این صورت، به اطلاعات کارت بانکی‌تان هم نیازی نخواهد بود و همه‌چیز شکل ساده‌تری به خود می‌گیرد.
کیف پول تاپ، همچنین برای زمان‌هایی که کارت بانکی شما از مبالغ زیر ۱۰هزار تومان پشتیبانی نمی‌کند، نقش مفیدی دارد. امکان رمزگذاری برای این کیف پول که در نسخه‌های آتی به وجود خواهد آمد، خیال شما را بابت امنیت اطلاعات و سرمایه‌تان راحت‌تر خواهد کرد.
از شر قبض‌های کاغذی رها شوید
قبلا به این فکر کرده‌اید که در آینده، روش پرداخت تمامی قبوض به چه سمت‌وسویی می‌رود؟ فکرش را هم نمی‌کردید که روزی برسد تا از شر قبض‌های کاغذی فراوانی که در هر گوشه‌وکنار خانه خودنمایی می‌کنند، راحت شوید و بتوانید خیلی راحت روش‌های حضوری پرداخت را که شامل انتظار در صف بانک‌ها و دفاتر پیشخوان بود، ببوسید و کنار بگذارید.
حالا با روش‌های متعدد آنلاین و نرم‌افزارهای فراوانی که در اختیار شما قرار گرفته‌اند، می‌توانید به‌سادگی آب‌خوردن از بدهی مصارف انرژی استعلام بگیرید و در کسری از زمان، آن را بپردازید. باتوجه به آنچه که از ویژگی‌ها و طراحی متفاوت تاپ خواندید، به‌نظر می‌رسد که همین برنامه برای همه امور پرداختی شما کافی باشد.

*این پست صرفاً یک رپورتاژ آگهی است و سایت هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

 

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید