۱۴۰۱/۰۴/۳۱

پویش «من محجبه و مخالف گشت ارشادم» مشابه قرآن بر سرنیزه کردن است

حسینی همدانی امام جمعه کرج با بیان اینکه خط تحریف در موضوعات روز جامعه همچون عفاف و حجاب فعال است، گفت: اخیر این خط تحریف پویشی تحت عنوان «من محجبه و مخالف گشت ارشادم» راه انداخته است. د

اصلاحات نیوز؛ نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: خط تحریف پویشی با عنوان «من محجبه و مخالف گشت ارشادم» راه انداخته است. این پویش مشابه قرآن بر سرنیزه کردن سپاه معاویه در جنگ صفین است.

یازدهمین همایش سالانه مدیران و امناء هیئت‌های رزمندگان اسلام استان البرز پیش از ظهر پنجشنبه با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در سالن همایش شهید غفور زاده هیئت انصارالامام رزمندگان کرج برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در این جلسه با تأکید بر اینکه وظیفه بنده تبیین گفتمان رهبر معظم انقلاب است، بیان کرد: رهبر انقلاب توصیه‌های مهم و دقیقی را به هیئات مذهبی تأکید کردند که اگر رعایت شود، تحول عظیمی را در فضای فکری مخاطب به وجود می‌آورد.

وی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان در سال ۱۴۰۰ پرداخت و عنوان کرد: حضرت آقا در این دیدار فرمودند: «هیئت یک واحد اجتماعی است، یک مجموعه‌ی اجتماعی است که بر محور مودّت اهل‌بیت شکل می‌گیرد؛ محور این اجتماع کوچک یا بزرگ، مودّت اهل‌بیت (علیهم السّلام) و هدایت به سمت اهداف اهل‌بیت است؛ حقیقتِ هیئت این است، ماهیّت هیئت یعنی این.»

امام‌جمعه کرج در ادامه با تبریک به مناسبت ایام ولادت حضرت امام موسی کاظم علیه‌السلام، به تبیین دوران زندگی حضرت پرداخت و گفت: امام کاظم علیه‌السلام برای رسیدن به اهداف بلند الهی و اسلامی کارها را با تشکیلات و انسجام بین افراد انجام می‌داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر لزوم الگو گیری از تشکیلات سازی امام کاظم علیه‌السلام، گفت: هیئت یک کار تشکیلاتی و ساختار سازی است، لذا ضروری است تا تمامی هیئات ارتباط سیستمی و تشکیلاتی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه بعد از واقعه کربلا، اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز هیئت تشکیل می‌دادند به اهمیت این واحد اجتماعی پرداخت و تصریح کرد: رهبری دربیانی می‌فرمایند: هیئت کانون «جهاد تبیین» است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه خاطرنشان ساخت: هیئات باید علاوه بر پرداختن به فکر، معنویات و درس و تعلیم به موضوعاتی چون معارف اسلامی، معارف علوی، پویایی و تحرک نیز بپردازند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه به معنی لغوی کلمه «جهاد» پرداخت و گفت: «جهاد» عبارت است از هر کاری که دشمن را به ستوه دربیاورد لذا ما باید با شناخت روش و سیره دشمن برای مقابله با آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی بابیان اینکه دشمن می‌خواهد باورها و اعتقادات ما را تغییر دهد، گفت: نباید بگذاریم که جبهه شیطان در این کارزار پیروز شود و هیئات نیز باید وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه امروز هیئت باید در عرصه تبیین و روشنگری وارد شود، گفت: یکی از اهداف اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز همین موضوع بوده است که در تاریخ خطبه‌های روشنگرانه حضرت زینب سلام‌الله علیها و امام سجاد و باقر علیه‌السلام گویای این مطلب است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه دشمن خط تحریف و انحراف را درست کرده است، گفت: ما باید با این تحریف و انحراف مقابله کنیم و در مسائل اعتقادی، فکری و اندیشه‌ای روشنگری و تبیین کنیم.

وی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به خطبه مهم غدیر، عنوان کرد: ما باید این خطبه را نسل به نسل به فرزندانمان انتقال دهیم.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه خطبه غدیر تنها حدیث و روایتی است که ۱۲۰ هزار نفر شاهد دارد، گفت: خطبه غدیر ولایت و امامت اهل‌بیت علیهم‌السلام را اثبات می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله در خطبه غدیر به ۵۰ آیه از آیات قرآن کریم استدلال کرده است، گفت: پیامبر در تمام خطبه به این موضوع تأکید دارد که غدیر دستور و حرف خدای تعالی است.

وی در ادامه به تشریح کلمه «ولایت» در عبارت «مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ» در خطبه غدیر پرداخت و گفت: اهل سنت کلمه «ولایت» را به معنای نصرت و محبت معنا می‌کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز افزود: شیعه ولایت را اولی به تصرف دانسته و آن را به معنای زمامدار حاکمیت و حکومت بعد از پیامبر(ص) می‌داند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه برخی، کسانی که محب و بکاء اهل‌بیت هستند را «ولایی» عنوان می‌کنند، گفت: در معنای صحیح کلمه کسی که قائل به تشکیل حکومت اسلامی و برقراری احکام اسلام در جامعه است و برای آن تلاش می‌کند، «ولایی» است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف هیئات گسترش اهداف اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه خط تحریف در موضوعات روز جامعه همچون عفاف و حجاب فعال است، گفت: اخیر این خط تحریف پویشی تحت عنوان «من محجبه و مخالف گشت ارشادم» راه انداخته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه به مقایسه این جریان با دوران صدر اسلام پرداخت و گفت: دشمن چون در برنامه‌هایی که برای ۲۱ تیرماه، روز عفاف و حجاب داشت، پیروز نشد امروز این پویش راه انداخته که مشابه قرآن بر سرنیزه کردن سپاه معاویه در جنگ صفین است.

وی با تأکید بر اینکه امروز دشمن طراحی و برنامه جدی برای ورود در مسئله عفاف و حجاب دارد، گفت: فرماندهان و افسران جنگ در این جبهه خود بانوان هستند و باید با این مسئله مقابله کنند.

خط تحریف در موضوعات روز جامعه همچون عفاف و حجاب فعال است.اخیر این خط تحریف پویشی تحت عنوان «من محجبه و مخالف گشت ارشادم» راه انداخته است.

امام‌جمعه کرج در ادامه با تأکید بر اینکه احیای امربه‌معروف و نهی از منکر هدف اصلی قیام امام حسین علیه‌السلام است، گفت: بسیار مهم است که این امر در هیئات رواج پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به زیارت عاشورا، «کار سیاسی» را اولین مرحله دشمنان برای حذف فیزیکی امام عنوان کرد و بیان داشت: دشمنان با تشکیل گروه و تشکیلات خاص و هزینه‌های فراوان در آن دوره سعی در انجام کار سیاسی خود داشتند.

وی در ادامه با اشاره به فراز «لَعَنَ اللهُ اُمَّهً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ» اظهار داشت: در زیارت‌نامه عاشورا بیان می‌کند خدا لعنت کند آن مجموعه‌هایی که هدف مشترکی دارند و موسسه‌هایی را تأسیس و افرادی را تربیت می‌کنند که ظلم را توسعه دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه در زیارت عاشورا اسم ظالمین برده شده اما اسم کسانی که بنیان و اساس ظلم را نهادند برده نشده، گفت: در جامعه امروز ما نیز کسانی که سیاسی‌کاری و القای انحرافات می‌کنند بعضاً شخصیت‌های خاصی هستند که نمی‌توان نام آن‌ها را برد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه «کار فرهنگی» دومین مرحله دشمنان برای حذف فیزیکی امام بود به عبارت «َلَعَنَ اللهُ اُمَّهً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ وَ اَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ» در زیارت عاشورا اشاره کرد و عنوان داشت: در این بخش از زیارت عاشورا خدا لعنت می‌کند کسانی که مقام امامت و ولایت را پایین می‌آورند.

وی در ادامه نتیجه «کار سیاسی» و «کار فرهنگی» دشمن را فراهم شدن مقدمات حذف فیزیکی امام حسین علیه‌السلام و «کار نظامی» عنوان کرد و گفت: در زیارت عاشورا در ادامه این دو فعالیت «لَعَنَ اللهُ اُمَّهً قَتَلَتْکُمْ» آمده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات استان البرز با اشاره به آیه ۱۱۰ سوره آل‌عمران که می‌فرماید: «کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّهٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ»، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که امربه‌معروف و نهی از منکر باکار فردی به نتیجه نمی‌رسد و باید امت باشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در خاتمه با تأکید بر اینکه هیئت محل ساختن امت است، گفت: انقلاب اسلامی با امت سازی مساجد و هیئات پیروز شد و امروز نیز تا امت نشویم کار ثمری نخواهد داشت.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید