۱۴۰۱/۰۳/۱۷

پشت پرده ماجرای تلف شدن خرس قهوه‌ای و توله‌اش

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در خصوص اتلاف یک قلاده خرس قهوه‌ای و توله آن توضیحاتی داد.

علی سالاروند در جمع خبرنگاران، با اشاره به پخش تصاویری در فضای مجازی مبنی‌بر اتلاف یک قلاده خرس قهوه‌ای به همراه توله خود در ارتفاعات قالی‌کوه الیگودرز، اظهار کرد: یگان حفاظت اداره محیط زیست این شهرستان به محض دریافت خبر راهی منطقه مورد نظر شده و آن‌را مورد بررسی قرار دادند.

وی ادامه داد: طبق اظهارات یگان حفاظت این اداره با توجه به‌ صعب‌العبور و دور دست بودن منطقه و وجود یخ و برف در محل و به دلیل از بین رفتن برخی آثار و علایم مرگ این حیوانات و گذشت مدت زمان نسبتأ طولانی از تلف شدن آن‌ها دلیل اصلی مرگ آن‌ها هنوز به طور کامل مشخص نیست.

سالاروند عنوان کرد: با عنایت به حساسیت موضوع اکیپی متشکل از کارشناسان و محیط‌بانان اداره‌کل حفاظت محیط زیست لرستان و  اداره محیط زیست شهرستان الیگودرز به منطقه اعزام شده تا موضوع را به طور کامل بررسی کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: بدیهی است پس از پایان تحقیقات، نتایج آن به اطلاع دوست داران محیط زیست و اصحاب رسانه خواهد رسید.

وی تأکید کرد: در صورتیکه که مسجل شود عامل انسانی باعث اتلاف این حیوانات شده، قطعاً پیگیری‌های لازم جهت شناسایی و برخورد با مسببین آن صورت خواهد گرفت.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید