۱۴۰۱/۰۲/۱۷

پایانه مترو اکباتان تهران پس از ۱۳ سال آماده بهره برداری شد

 مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: پایانه مترو اکباتان که نخستین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور محسوب شده و عملیات اجرایی آن از سال ۹۷ آغاز شده بود در آستانه افتتاح قرار گرفت.

مسعود درستی با اشاره به افتتاح پایانه مترو اکباتان در خط چهار گفت: این پایانه در غربی‌ترین نقطه خط چهار مترو تهران و در محدوده شهرک اکباتان واقع شده که فاز نخست این پایانه شامل طبقه منفی دو پس از انجام موفقیت‌آمیز تست گرم در شامگاه جمعه ۱۶ اردیبهشت ماه آماده بهره‌برداری شد.

وی در خصوص دومین افتتاحیه این شرکت در سال جاری گفت: پس از بهره‌برداری از ورودی جنوبی ایستگاه یادگار امام‌(ره) در خط ۶، حالا نوبت به افتتاح فاز نخست پروژه احداث پایانه اکباتان رسیده است؛ این پایانه با ظرفیت پذیرش ۲۱ رام قطار، با زیر بنای ۷۰ هزار متر مربع و در دو طبقه طراحی شده که فاز اول آن در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه به اهم تاثیرات بهره‌برداری از پایانه اکباتان اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری از این پارکینگ، امکان کاهش سرفاصله حرکت قطارها و افزایش ظرفیت مسافرگیری در خط چهار فراهم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به ساخت پایانه اکباتان در محدوده مسکونی شهرک اکباتان، احداث آن به صورت زیرزمینی طراحی شد تا با حفظ ضوابط ایمنی، کمترین مزاحمت برای اهالی منطقه و کمترین آسیب برای منظر شهری را به دنبال داشته باشد؛ در واقع با توجه به زیرزمینی بودن سازه پایانه، سطح روی آن قابلیت ایجاد فضای سبز برای شهرک اکباتان را دارا است.

خط چهار مترو تهران مناطق غربی را به شرقی پایتخت متصل می کند.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید