۱۴۰۱/۰۴/۰۱

١٢٠ واحد تولیدی و صنعتی در انتظار

رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: ١٢٠ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در جاده قدیم قم-تهران با گذشت 50 سال از زمان استقرار نتوانسته اند اسناد رسمی خود را دریافت کنند.

ابوالفضل خاکی رئیس اتاق بازرگانی قم روز سه شنبه  مورخ ٣١ خرداد ماه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی ، بیان کرد: طی یک ماه گذشته هیات های تجاری از کشورهای نیجریه، نیجر و عراق با سفر به قم با ظرفیت های تجاری و تولیدی قم آشنا شدند.

 خاکی ادامه داد: با تعاملات انجام شده بزودی نمایشگاه ویترینی قم در یکی از شهرهای شمالی کشور عراق برپا خواهد شد تا زمینه آشنایی و افزایش تبادلات تجاری فراهم شود.

وی اضافه کرد: بزودی دو هیات تجاری از کشورهای عمان و سوریه ضمن سفر به قم با ظرفیت های اقتصادی و تولیدی استان قم آشنا خواهند شد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران عنوان کرد: تهیه دایرکتوری اطلاعات واحدهای اقتصادی استان به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی و انتشار در سطح کشورهای هدف، ایجاد نمایشگاه دائمی در استان بغداد عراق، تبادل تورهای تجاری بین طرفین، برنامه ریزی حضور در نمایشگاه های سال 1401 برابر تقویم نمایشگاهی و ارسال به کشورهای هدف، معرفی حداقل 20 تاجر خوشنام در راستای اعتمادسازی بین اتاق های تجاری و معرفی مرکز داوری اتاق بازرگانی قم و اتاق ایران برای اعمال داوری در قراردادهای تجاری طرفین در صورت بروز اختلاف از مهمترین مصوبات سفر هیات تجاری کشور عراق قم بود.

خاکی با بیان اینکه عراق بزرگترین کشور هدف صادراتی قم است، ابراز کرد: باید توجه بیشتری نسبت به رونق و تسهیل صادرات و واردات با حمایت های استانی بین قم و عراق صورت بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: 120 واحد تولیدی و صنعتی مستقر در جاده قدیم قم-تهران از نظر ثبت سند وضعیت بلاتکلیفی دارند و با گذشت 50 سال از زمان استقرار نتوانسته اند اسناد رسمی خود را دریافت کنند.

خاکی با اشاره به مطالبه کسر دریافتی کالاهای ترخیصی، بیان کرد: حذف ارز ترجیحی از دهه سوم اردیبهشت ماه اجرایی شده و از گمرک و مسوولان وزارت صمت در خواست می شود نسبت به حذف کسر دریافتی کالاهای ترخیصی قبل از آن مساعدت داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم با اشاره به مساله تعرفه های آب در واحدهای صنعتی اظهار کرد:  با وجود اینکه شهرک های صنعتی شکوهیه، محمود آباد و الغدیر در محدوده منطقه محروم قمرود واقع شده اما ضریب مناطق محروم مانند مباحث مالیات، آب بها و غیره در آن اعمال نمی شود.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید